Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

fraktal
Posty: 5691
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 paź 2024, 20:34

Bastian pisze:
21 paź 2024, 20:09
pawcio pisze:
21 paź 2024, 20:05
Na odcinku Palma-UW wszystko potrafiło przyjechać dobrze wypełnione, ale to zależało tylko od (nie)regularności kursów. Brak 518 wiele tam nie zmieni.
Nie no, w ten sposób to można po kolei wykasować wszystkie kursy z Traktu Królewskiego i nadal twierdzić, że to wiele nie zmienia. Przed chwilą wyleciało stamtąd 222. 116 potrafi nie przyjechać przez pół godziny.

Zgadzam się, że 518 staje się jakimś zombie dla nikogo.
A to nie jest dlatego, że 518 nie zmieści się na PTK, gdy dojdzie tam 517?

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 paź 2024, 20:37

Moim zdaniem na wycofanie 518 i wcześniej 222 z Traktu mogło wpłynąć wprowadzanie naokrągło tzw. "deptaków" i de facto konieczność wariantowania tras DP/DS, do tego brak stabilności trasy, bo raz zamknięcie jest od al. Jerozolimskich, raz od Świętokrzyskiej, a czasem (acz coraz rzadziej) go nie ma. To zresztą zapewne powoduje także obniżenie frekwencji wtedy kiedy połączenie jest mimo wszystko dostępne.
Warto też zauważyć że zniknęły akurat te linie, które kończyły swoje trasy zaraz po przejechaniu Traktu.

Jalerb
Posty: 208
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 21 paź 2024, 20:38

Wracając do 130. Trasa na Dw. Południowy oczywiście bezsensowna. Zastanawiam się jednak, czy skierowanie 130 w stronę Wilanowskiej nie wynika z jakiejś organizacji ruchu na skrzyżowaniu Puławskiej z Idzikowskiego.
Gdyby 130 jechało (tak jak powinno) od Woronicza to przystanek w stronę Siekierek trzeba byłoby zapewne ustawić zaraz po skręcie w Idzikowskiego. Być może ktoś obawia się, że postój autobusu w tym miejscu mógłby tamować ruch. :-k

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 paź 2024, 20:40

Jalerb pisze:
21 paź 2024, 20:38
Zastanawiam się jednak, czy skierowanie 130 w stronę Wilanowskiej nie wynika z jakiejś organizacji ruchu na skrzyżowaniu Puławskiej z Idzikowskiego.
Podejrzewam że chodziło o oszczędzanie brygad, chociaż sam bym wolał wariant przez Woronicza.

Jalerb
Posty: 208
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 21 paź 2024, 20:42

fraktal pisze:
21 paź 2024, 20:34
A to nie jest dlatego, że 518 nie zmieści się na PTK, gdy dojdzie tam 517?
Zapewne. Dwie linie na przeguby tam nie wejdą. Zwłaszcza razem ze 108.

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2283
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 21 paź 2024, 20:42

karmat pisze:
21 paź 2024, 19:57
LINIA 518

Wprowadzimy niewielką korektę trasy linii 518 w Śródmieściu, której rola w obsłudze połączenia zachodniej Białołęki z centrum jest niewielka (podstawowo połączenie to zapewniają tramwaje i autobusy z przesiadką do linii metra M1).

518: NOWODWORY – Światowida – Hanki Ordonówny – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera – Świderska – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego (powrót: J. Słowackiego – Włościańska – Żelazowska – al. Armii Krajowej) – pl. T.W. Wilsona – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – Muranowska – Bonifraterska – pl. Krasińskich – Miodowa – Senatorska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Bielańska – BIELAŃSKA (powrót: Bielańska – Senatorska)

Dodatkowe kursy jednokierunkowe na trasie skróconej: NOWODWORY – … – J. Słowackiego – METRO MARYMONT

Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 20 (10) / 20 / 20
Uwielbiam tę nowomowę urzędniczą, by skrócenie nazywać korektą :lol: Linia skracana metodą gotowania żaby. Ciekawe kiedy wszystkie kursy będą na Marymont? :-k
Czekam na połączenie z 503 (kursy wariantowe choćby)

Jalerb
Posty: 208
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 21 paź 2024, 20:48

michael112 pisze:
21 paź 2024, 20:40
Podejrzewam że chodziło o oszczędzanie brygad, chociaż sam bym wolał wariant przez Woronicza.
To będzie dopiero oszczędność brygad, gdy 130 będzie jeździło puste jak bęben. 8-)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 paź 2024, 20:53

Podczas nagrania konsultacji gość z ZTM odpowiedział, że sami by woleli gdzieś na Woronicza, ale miejsca na socjal czy ekspedycję nie ma.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

adam2239
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 21 paź 2024, 21:14

fraktal pisze:
21 paź 2024, 20:34
Bastian pisze:
21 paź 2024, 20:09


Nie no, w ten sposób to można po kolei wykasować wszystkie kursy z Traktu Królewskiego i nadal twierdzić, że to wiele nie zmienia. Przed chwilą wyleciało stamtąd 222. 116 potrafi nie przyjechać przez pół godziny.

Zgadzam się, że 518 staje się jakimś zombie dla nikogo.
A to nie jest dlatego, że 518 nie zmieści się na PTK, gdy dojdzie tam 517?
A po co pchają 517 na Plac Trzech Krzyży? Niech kończy bieg przy Dworcu Centralnym albo przy pl. Konstytucji. To było celowe i sztuczne wygenerowanie problemu, żeby tylko uzasadnić to idiotyczne skrócenie trasy 518 do Bielańskiej. Ewentualnie mogli przedłużyć 108 z PTK do Centralnego (to i tak potworek, więc te 3 przystanki różnicy nie zrobią), wówczas zwolniłoby się miejsce.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 paź 2024, 21:16

Na upartego jest jeszcze przystanek na Brackiej, tam gdzie kiedyś krańcowało 195 i chyba przez chwilę 127.

HubAN
Posty: 21
Rejestracja: 20 gru 2023, 21:37
Lokalizacja: południowa dzielnica niedasizmu
Kontakt:

Post autor: HubAN » 21 paź 2024, 21:23

michael112 pisze:
21 paź 2024, 21:16
Na upartego jest jeszcze przystanek na Brackiej, tam gdzie kiedyś krańcowało 195 i chyba przez chwilę 127.
Jakby się uprzeć, to nawet dwie 12-stki by się tam zmieściły.
Jalerb pisze:
21 paź 2024, 20:38
Wracając do 130. Trasa na Dw. Południowy oczywiście bezsensowna. Zastanawiam się jednak, czy skierowanie 130 w stronę Wilanowskiej nie wynika z jakiejś organizacji ruchu na skrzyżowaniu Puławskiej z Idzikowskiego.
Gdyby 130 jechało (tak jak powinno) od Woronicza to przystanek w stronę Siekierek trzeba byłoby zapewne ustawić zaraz po skręcie w Idzikowskiego. Być może ktoś obawia się, że postój autobusu w tym miejscu mógłby tamować ruch. :-k
Przystanek już postawiono ok. 80 m za skrzyżowaniem z Puławską.
https://maps.app.goo.gl/dBoATSyCJwgSMUow8
:arrow: Aktualny spis taboru autobusowego WTP

Niewybielone Mercedesy (2/60):
2246, 2257

fraktal
Posty: 5691
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 paź 2024, 21:33

michael112 pisze:
21 paź 2024, 21:16
Na upartego jest jeszcze przystanek na Brackiej, tam gdzie kiedyś krańcowało 195 i chyba przez chwilę 127.
W spisie przystanków zespołu Pl. Trzech Krzyży na stronie WTP go nie ma, może dlatego, że liniowo nic tu nie staje, ale kiedyś były wyszczególnione wszystkie przystanki nawet te nieczynne. A był remont.

Awatar użytkownika
kmwaw
Posty: 94
Rejestracja: 07 wrz 2022, 16:38
Kontakt:

Post autor: kmwaw » 21 paź 2024, 21:37

Załączniki
PTK.png
https://kmwawa.github.io/kmwaw/
najświeższe zmiany obsługowe znajdziesz na discordzie - https://discord.gg/JxEhh3uRxm

Jalerb
Posty: 208
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 21 paź 2024, 22:02

HubAN pisze:
21 paź 2024, 21:23
Przystanek już postawiono ok. 80 m za skrzyżowaniem z Puławską.
https://maps.app.goo.gl/dBoATSyCJwgSMUow8
No to szykowana trasa 130 jest już całkiem nie do obrony.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 paź 2024, 22:07

Ja tam widzę próbę doprowadzenia do stanu pożądanego w skróceniu 518. Jak będzie zombie po przejechaniu przez Żoliborz to się znow skróci do M Marymont.
A docelowo to 116 powinno być silniejsze, wręcz wydaje się mnie, że pożywić je należy uzyskiem z 522. Nie wiem natomiast, czy powinno jechać w takiej sile aż na Wilanów. Może raczej połowa na pełnej trasie i połowa Stegny - Andersena (jest zawrotka na Reymonta zaraz za przystankiem 03). W ten sposób środek trasy co 5’, końcówki co 10’.

ODPOWIEDZ