Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 01 lis 2024, 21:51

bentes pisze:
31 paź 2024, 14:33
A może po otwarciu Stegien tak?
11, 16 - Wilanów
14 - Stegny
19 - Sielce.
Sielce nie tracą dojazdu do Centralnego, MWilanów zyskuje Centralny i biura wokół Daszyniaka.
Trasa 14 jest to linia która tramwaj obecnie jeździ trasą tymczasową a nie docelową. W dwóch najbliższych latach czekają nas dwie zmiany dla tego tramwaju. Pierwsza w drugiej połowie przyszłego roku przy zakończeniu budowy połączenia do metra pola mokotowskie.Druga gdy tramwaj dojedzie do dworca zachodniego. Docelowo 14 będzie jedną z najważniejszych lini w Warszawie

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 lis 2024, 21:54

14 najważniejszą linią w Warszawie? Liczysz, że Wilanów rozpaczający za brakiem linii na Centralny pojedzie z walizkami na Zachodni? Oj, mam wątpliwości :)

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 01 lis 2024, 23:01

Wilanów wcale nie rozpacza, tylko kilka osób na forach. Używam już nowych linii tramwajowych, mieszkam w samym centrum miasteczka wilanów i mogę coś powiedzieć na temat ich obłozenia, wcześniej jeździłem też 522. Pierwsza kwestia to mit dworca jako punktu docelowego.W 522 większość osób wysiadała na przystanku metro politechnika lub centrum 06. Jak wysiadałem przy centrum to w autobusie zostawały pojedyncze osoby jadące dalej (jechał prawie pusty do dworca). Obecnie 14 jak nią jechałem była o godzinie 7.40 w wtorek wyjechała z miasteczka całkiem mocno obłożona (na pewno wszystkie miejsca były zajęte). Ten kierunek nawet bez docelowego kształtu jest popularny Co do dworca zachodniego - to ludzie pojadą, oferta pociagów jest taka sama jak dla dworca centralnego a w warunkach tramwaju jadącego na -2 i podziemnych przystanków znacznie łatwiej będzie można niż w przypadku dworca centralnego przejść do pociągu . W ciągu dworzec zachodni plac Zawiszy jest też bardzo wiele budynków biurowych. 14 to też łatwy dojazd do nich. Jeżeli chodzi o dojazd na dworzec centralny to też nie widzę problemu, dzisiaj byłem w Multikinie w złotych tarasach W jedną stronę jechałem 16--,> 11. Przesiadka jest bardzo wygodna i szybka. M

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 01 lis 2024, 23:06

I jeszcze jedno. 14 w docelowym kształcie to połaczenie pomiędzy Wilanowem a Wolą przez dworzec zachodni

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 lis 2024, 23:43

Ależ ja wiem że ten płacz robią osoby które na dworzec jadą przy okazji weekendowych wyjazdów do domu. Ale jest ich całkiem spora grupa. Oby tylko ZTM im nie uległ i tyle.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36880
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lis 2024, 1:36

Dziś zobaczyłem, że zawiązał się jakiś ruch w obronie 131 na Gagarina.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lis 2024, 7:43

Dziwne że dopiero teraz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5692
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 lis 2024, 8:35

Wklejam link, bo tekst, jak mi się zdaje, ciekawy. I jest fragment o ajentach.

https://warszawa.naszemiasto.pl/tramwaj ... 2-26934239

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lis 2024, 8:39

fraktal pisze:Wklejam link, bo tekst, jak mi się zdaje, ciekawy. I jest fragment o ajentach.

https://warszawa.naszemiasto.pl/tramwaj ... 2-26934239
„Wzmocnimy w ten sposób także komunikację w al. Wilanowskiej.” nie brzmi jak omijanie jakichś przystanków przez 519.

„Linia 519 po starej trasie jeździ do czwartku 31.10.” - i tyle z artykułu.
ŁK

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 lis 2024, 9:18

Mnie bardziej zainteresował w tym artykule wątek sugerujący, że ZTM nie planuje nic zrobić z kontraktami za Mobilis i Relobus. Pachnie mi to wyraźnymi cięciami, bo MZA tyle nie przejmie. Gdzieś czytałem, że po zmianach autobusowych wokół Wilanowa ZTM odzyska około 15 brygad, w porównaniu do potrzebnych 75, jest to kropla w morzu potrzeb.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 02 lis 2024, 9:27

Nawet jeśli trzeba będzie odzyskać te 60 brygad to dadzą radę. Są tam eksperci od polityki i coś wymyślą. Powie się ludziom, że cięcia to dla ich dobra i większość uwierzy.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lis 2024, 9:27

michael112 pisze:Mnie bardziej zainteresował w tym artykule wątek sugerujący, że ZTM nie planuje nic zrobić z kontraktami za Mobilis i Relobus. Pachnie mi to wyraźnymi cięciami, bo MZA tyle nie przejmie. Gdzieś czytałem, że po zmianach autobusowych wokół Wilanowa ZTM odzyska około 15 brygad, w porównaniu do potrzebnych 75, jest to kropla w morzu potrzeb.
Ale było też, że cel to 1500 brygad w szczycie.

Zresztą powstaną linie poprzeczne jak 130, to ciężko odzyskać jakoś mega dużo.
ŁK

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 lis 2024, 9:34

Generalnie nie jestem za cięciem brygad, ale jakby ZTM miał pójść tą drogą, to najłatwiej było nie uruchamiać niczego nowego w ramach zmian wilanowskich: nie uruchamiać 130, nie przedłużać 107 na Metro Wilanowska, nie rozszerzać godzin kursowania 319.
Cięcie istniejących połączeń, tym bardziej jak się nie daje niczego w zamian, w oczywisty sposób wywołuje (słuszne zresztą) protesty.
Może też być tak iż liczą że MZA odkupi te Su12 Relobusu, tylko na razie nawet przetargu nie ogłoszono. 25 brygad od Mobilisu dałoby się zastąpić: 15 to te zwolnione z Wilanowa, pozostałe 10 jakoś by uciułali, tym bardziej że Relo miał 4 wozy rezerwowe, a wcześniejszy Michalczewski również.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 lis 2024, 9:50

Rozszerzanie godzin kursowania 319 teoretycznie powoduje jedynie wzrost pracy przewozowej oraz wydłużenie zmian dla kierowców - nie ma potrzeby angażowania do tego dodatkowych autobusów. One między dodatkami i tak stoją po prostu na zajezdni bez zatrudnienia.

man1956
Posty: 1696
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 lis 2024, 11:26

Łukasz pisze:
02 lis 2024, 9:27
michael112 pisze:Mnie bardziej zainteresował w tym artykule wątek sugerujący, że ZTM nie planuje nic zrobić z kontraktami za Mobilis i Relobus. Pachnie mi to wyraźnymi cięciami, bo MZA tyle nie przejmie. Gdzieś czytałem, że po zmianach autobusowych wokół Wilanowa ZTM odzyska około 15 brygad, w porównaniu do potrzebnych 75, jest to kropla w morzu potrzeb.
Ale było też, że cel to 1500 brygad w szczycie.

Zresztą powstaną linie poprzeczne jak 130, to ciężko odzyskać jakoś mega dużo.
1500 brygad w szczycie... Ciekawe jak interpretować tę liczbę: czy to są brygady miejskie, czy wszystkie brygady, jakimi zarządza ZTM - o to już szanowny redaktor nie dopytał. Bo jeśli zsumować aktualny stan brygad na liniach miejskich, strefowych i podmiejskich wychodzi 1558. Czyli chyba trzeba szykować się na cięcia...

ODPOWIEDZ