Po prostu wielokrotnie większy potencjał MZA ma nadgodzinach niż w potencjalnych przejsciach z innych firm które pomimo wspomnianej tutaj agresywnej kampanii nie mają miejsca. Analogicznie przecież jak we flocie gdzie MZA ma matematyczna rezerwę ponad 200 pojazdów.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
Po prostu wielokrotnie większy potencjał MZA ma nadgodzinach niż w potencjalnych przejsciach z innych firm które pomimo wspomnianej tutaj agresywnej kampanii nie mają miejsca. Analogicznie przecież jak we flocie gdzie MZA ma matematyczna rezerwę ponad 200 pojazdów.
Bez ładu i składu to napisałeś , czyli jednak nie kadrowy
Dlaczego 501 nie zostało jeszcze zlikwidowane? Potrzebują podkładki pod uruchomienie 19?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Bardziej niepokojące jest to - że wczoraj w godzinach 10:30 - 12:45 - wszystkie widziane 519 na odcinku nowej linii tramwajowej były najlepiej wykorzystane ze wszystkich jeżdżących linii... Były kursy w których ludzie nawet stali.
-
- Posty: 12178
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Pytanie, czy to nie był potok "cmentarny" na cmentarze w Wilanowie i Powsinie?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- AdamKlocusky
- Posty: 679
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Likwiduje się pod koniec danej inwestycji (tutaj: odcinka na Stegny) zleceniem odwołującym/zmiany stałej. Nikt nie będzie tego ujmować teraz w zleceniach zmiany okresowej.
"Setki protestów mieszkańców Sielc po zapowiadanej zmianie trasy autobusu 131."
lol
https://www.facebook.com/SielceMojeMiej ... cale=pl_PL
(a tymczasem sam wpadłem na dwoje znajomych, którzy narzekali, że po zmianie 131 nie będą mieli jak dojechać do Politechniki (metra). Trasa 11 wciąż bywa dla niektórych zaskoczeniem...)
Mamy początek listopada, a MZA wciąż nie informuje co planuje za dwa (!) miesiące. Nikomu to nie przeszkadza...
Może chodzi o jakieś przepychanki odnośnie zajezdni Płochocińska. Podejrzewam że dogadują się i trzeba poczekać.
"Mieszkańcy napisali ponad 100 komentarzy". .. Siła Facebooka której nikt nie zatrzyma
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ja myślę że największym problemem naprawdę są wozy. Kierowców można zatrudnić, przecież w Relo i Mobie nie będzie potrzebna taka liczba etatów co przedtem jak kilkadziesiąt brygad spadnie, a nie każdy chce się podjąć relokacji. Wystarczy że MZA nie będzie miało wobec nich wymagań od czapy. Miejscówka właśnie jest - ta Płochocińska, a tymczasowo, awaryjnie, można trzymać niektóre autobusy na Włościańskiej czy nawet na Redutowej. Co moim zdaniem nie będzie konieczne właśnie przez zakup tej Płochocińskiej.
Natomiast, jak wystawisz te dodatkowe brygady, kiedy nie będziesz miał czym jeździć?
Natomiast, jak wystawisz te dodatkowe brygady, kiedy nie będziesz miał czym jeździć?
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
MZA wystawia 1142* brygady mając jednocześnie 1375* autobusów. Przyjmując że rezerwa operacyjna powinna stanowić 10% wystawianych wozów, nadal zostaje jeszcze teoretycznie około 100 wozów marginesu. A jak to wygląda w praktyce, ciężko mi powiedzieć.
*informator statystyczny ZTM z czerwca 2024
*informator statystyczny ZTM z czerwca 2024
W tramwajach też był tłok. Po południu byłem z młodym w Łazienkach. W obydwie strony do miasteczka i z powrotem do wjazdu/wyjazdu z miasteczka nie było miejsc siedzących. Drugie tyle osób stało.
Dzisiaj jak rano widziałem 519 z okna tramwaju przy Goworka - też były w nim wolne miejsca (kurs do dworca), co wcześniej było nie do w pomyślenia.
Tutaj miasto mogło by jednak rozważyć pozostawienie 519 na kursie do Parku Kultury 2raz na godzinę, nawet zmniejszając wielkość autobusu (bo może przegubowe będą jeździć zbyt puste), wszystko zależy od obłozenia
Co do tramawajów to bardzo mocno się wypełniły. Mam wrażenie że jeździ więcej osób niż wcześniej (spadł ruch samochodowy). Tak więc to że jest mniej miejsc siedzących więcej przestrzeni do stania jest nawet dobre. Inaczej było by już nie komfortowo (bardzo dużo osób stoi, znacznie więcej niż miejsc siedzących).
Zmiana przeguba na solówkę nic nie zmienia, bo za przejechany wzkm w MZA płacimy tyle samo.
-
- Posty: 571
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Za to paliwa spala się jednak więcej.
Cały układ zacznie dopiero funkcjonować sprawnie jak zakonczą pracę nad przystankiem wspólnymi tramwaj- autobus np Sobieskiego -w jego docelowym kształcie autobusowo-tramwajowym.Notabne tedy sprzydałby się jeszcze autobus jadący w pętli przystanek Sobieskiego, Ale wilanowska, przyczółkowa, Wiertnicza Nałeczowska, Sobieskiego,