Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11287
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2024, 10:24

No więc tak… wczoraj o 18 jechałem 118 na Powiśle z Woronicza. Przez całą trasę max 10 osób w pojeździe. Co ciekawe, kompletnie zniknęły korki z centrum. Politechnika, Piękna, PL. 3 krzyży - puste! Czy to efekt tramwaju? Fajnie byłoby poznać jakieś badania.

Od dziś 118 to jednak jedyna linia z PL.Unii do Pl.Konstytucji przez Waryńskiego. Do metra jeszcze 138.

Wieczorem obie linie jadą 05/35. W szxzycif 01/16/31/46. Chyba ta relacja autobusowa po prostu umarła na zawsze, rozkład to dodatkowo zapewnia - a było tu tyyyle linii :)
ŁK

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 16 lis 2024, 13:45

Stawiam że to efekt tramwaju - patrząc jak spadł ruch samochodowy w miasteczku wilanów i zwiekszyło się korzystanie z komunikacji miejskiej. Najprościej było by gdyby miasto policzyło deltę - ilość osób wsiadających w miasteczku w autobus vs obecna sytuacja (tramwaj i 217).Nawet z obecnych, bardzo uproszczonych danych dla mnie wynika że z tej komunikacji korzysta kilkadziesiąt tysięcy osób dziennie z obszaru od miasteczka do goworka.

Łukasz
Posty: 11287
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2024, 14:01

Podają btw milion pasażerów - tylko przez ile?

Jakoś liczyłem wczoraj, że jest ok 200 kursów szesnastki, 100 czternastki w DP, czyli 600 licząc w obie strony. W DS 150/75, więc 3900 na tydzień wychodzi. I to dawało 100-120 pasażerów na kurs w pierwszym tygodniu - bardzo dużo.

Autobusów było dużo dużo mniej, ale też zapewne część osób jeździła do metra, czy to Imielin czy Wilanowska.
ŁK

man1956
Posty: 1729
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 lis 2024, 14:18

Łukasz pisze:
16 lis 2024, 10:24
No więc tak… wczoraj o 18 jechałem 118 na Powiśle z Woronicza. Przez całą trasę max 10 osób w pojeździe. Co ciekawe, kompletnie zniknęły korki z centrum. Politechnika, Piękna, PL. 3 krzyży - puste! Czy to efekt tramwaju? Fajnie byłoby poznać jakieś badania.

Od dziś 118 to jednak jedyna linia z PL.Unii do Pl.Konstytucji przez Waryńskiego. Do metra jeszcze 138.

Wieczorem obie linie jadą 05/35. W szxzycif 01/16/31/46. Chyba ta relacja autobusowa po prostu umarła na zawsze, rozkład to dodatkowo zapewnia - a było tu tyyyle linii :)
118 zastąpiło 222. Z tym że 222 kursowało co 20', a teraz - jako 118 - kursuje co 15'. Od początku uważałem, że to chyba nadmiar życzliwości ze strony ZTM-u. To, co teraz piszesz, tylko tę obserwację potwierdza.

bartoni722
Posty: 12182
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 lis 2024, 14:55

Inna sprawa, że piątek po 18 to nienajlepsza pora na obserwacje - szczyt kończy się znacznie wcześniej (to też apropo spostrzeżeń nt. ruchu samochodowego). Spora część trasy w tym kierunku to akurat przeciwpotok. No i pytanie, jaki był odstęp od poprzedniej brygady bo to też może mieć znaczenie?


I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Georg
Posty: 6482
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 lis 2024, 15:01

Zwykle szczytowy czas przejazdu w godzinach popołudniowych kończy się dopiero o 19.

man1956
Posty: 1729
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 lis 2024, 15:12

Natomiast rozrzedzanie częstotliwości w szczycie popołudniowym zaczyna się ostatnio coraz wcześniej. Np. w przypadku linii 111 i 180 już po 16.00.

Łukasz
Posty: 11287
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2024, 16:01

bartoni722 pisze:Inna sprawa, że piątek po 18 to nienajlepsza pora na obserwacje - szczyt kończy się znacznie wcześniej (to też apropo spostrzeżeń nt. ruchu samochodowego). Spora część trasy w tym kierunku to akurat przeciwpotok. No i pytanie, jaki był odstęp od poprzedniej brygady bo to też może mieć znaczenie?
Jak sprawdzałem, to punktualnie jeździły w te stronę
ŁK

michael112
Posty: 3085
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lis 2024, 16:53

Łukasz pisze:
16 lis 2024, 10:24
Od dziś 118 to jednak jedyna linia z PL.Unii do Pl.Konstytucji przez Waryńskiego. Do metra jeszcze 138.
No właśnie mówiłem. A byli tu tacy, którzy chcieli toto wysyłać na al. Szucha. To był pewnie celowy ruch ZTM, który wiedział że niedługo pozostałe linie z Waryńskiego znikną.

ashir
Posty: 28112
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lis 2024, 17:10

Łukasz pisze:
16 lis 2024, 14:01
Podają btw milion pasażerów - tylko przez ile?

Jakoś liczyłem wczoraj, że jest ok 200 kursów szesnastki, 100 czternastki w DP, czyli 600 licząc w obie strony. W DS 150/75, więc 3900 na tydzień wychodzi. I to dawało 100-120 pasażerów na kurs w pierwszym tygodniu - bardzo dużo.

Autobusów było dużo dużo mniej, ale też zapewne część osób jeździła do metra, czy to Imielin czy Wilanowska.
A przypadkiem ZTM nie liczy wszystkich pasażerów, którzy wsiedli do 14/16, nawet tych wsiadających na Banacha/Piaskach?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36946
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 lis 2024, 19:01

ashir pisze:
16 lis 2024, 17:10
A przypadkiem ZTM nie liczy wszystkich pasażerów, którzy wsiedli do 14/16, nawet tych wsiadających na Banacha/Piaskach?
Tak.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 16 lis 2024, 19:07

Łukasz pisze:
16 lis 2024, 14:01
Podają btw milion pasażerów - tylko przez ile?

Jakoś liczyłem wczoraj, że jest ok 200 kursów szesnastki, 100 czternastki w DP, czyli 600 licząc w obie strony. W DS 150/75, więc 3900 na tydzień wychodzi. I to dawało 100-120 pasażerów na kurs w pierwszym tygodniu - bardzo dużo.
To widać w tramwajach, są napchane z i do miasteczka. Dzisiaj jak jechałem o 15 na spektakl full, jak teraz wracam od centrum też full. Przy czym sądzę że jednak będzie ilość osób wybierajacych tramwaj jeszcze się powiększać

michael112
Posty: 3085
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 lis 2024, 15:07

Jestem ciekaw, jakie czynniki zaważyły na tym że relacja: WILANÓW <=> OCZYSZCZALNIA "POŁUDNIE" otrzymała osobny od 163 numerek 263, natomiast relacja: WILANÓW <=> PRĘTOWA/CALOWA stała się wariantowymi kursami 164, a nie osobnym 264?
Tu i tu są kursy co godzinę, nie skoordynowane z główną trasą. Tu i tu nie ma żadnego krańca wspólnego z trasą główną. Co więcej, podobno wariant 164 ma mniejszy tabor niż główny (a chyba nawet inny przewoźnik).

Olek007
Posty: 444
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:51
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Olek007 » 18 lis 2024, 15:46

Pewnie w kolejnym rzucie zmienią te wariantowe kursy w linię 264. Strzelam, że pomysłodawca tego pomysłu nie chciał mylić mieszkańcom z powodu dotychczasowej bliskości 264 przez Powsina. A że to samo można powiedzieć choćby o dotychczasowym 263? Cóż, tam pomysłodawca był widocznie inny!

Mam nadzieję, że w końcu ktoś przejrzy na oczy i wydłuży 263 i 264 do tramwaju we wspólnym takcie co pół godziny, a dalej Nałęczowską do Sadyby, zapewniając transport na tej ulicy. W ten sposób można by zaspokoić mieszkańców Zawad, którzy domagają się, by 163 jeździło obok centrum handlowego przez św. Bonifacego, zaś ZTM uparcie chce ciągnąć je przez Nałęczowską.

ashir
Posty: 28112
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 lis 2024, 15:53

michael112 pisze:
18 lis 2024, 15:07
Jestem ciekaw, jakie czynniki zaważyły na tym że relacja: WILANÓW <=> OCZYSZCZALNIA "POŁUDNIE" otrzymała osobny od 163 numerek 263, natomiast relacja: WILANÓW <=> PRĘTOWA/CALOWA stała się wariantowymi kursami 164, a nie osobnym 264?
Tu i tu są kursy co godzinę, nie skoordynowane z główną trasą. Tu i tu nie ma żadnego krańca wspólnego z trasą główną. Co więcej, podobno wariant 164 ma mniejszy tabor niż główny (a chyba nawet inny przewoźnik).
Zgadza się, brygadę 4/164 obsługuje Mobilis swoimi Solarisami Urbino 8,9 LE i jeszcze w drodze do Wilanowa ostrzega, że jest to kurs skrócony. Natomiast te kursy ani nie są skoordynowane ani zbytnio potrzebne. Tak naprawdę wypady do Calowej powinny robić brygady z Wilanowskiej, ale problemem jest metraż.

ODPOWIEDZ