Bo samochody to ŻYWOTNA POTRZEBA i w ogóle łapy pęcz od prywatnych czterech kółek!!!
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Kiedy pojawi się pierwszy elektryk z zamówionych 12 przez ZTM? Miał się pojawić na jesieni, pozostałe do końca lutego 2025. Zwykle przed przyjazdem pojawiały się w mediach (lub przez zamawiającego) zdjęcia z produkcji a tu cisza.
Podobno już jakieś warszawskie Solarisy są na jazdach próbnych w Bolechowie.
A z innej beczki, MPK Wrocław ofertę Irizara na elektryki odrzucił i nie była ona w ogóle oceniana... ciekawe dlaczego?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Być może w przyszłym tygodniu będzie pierwsze auto wysyłane.
- ZielonyJamnik
- Posty: 966
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Irizar wygrał w obu częściach na 50+30 elektryków
https://www.mza.waw.pl/o-nas/przetargi- ... -nt-ab-23/
https://www.mza.waw.pl/o-nas/przetargi- ... -nt-ab-23/
Mkną po koleinach zielone jamniki...
No to witamy kolejną markę w Warszawie, nikt by nie przypuszczał, ze hiszpańskie autobusy będę jeździć po Warszawie...ZielonyJamnik pisze: ↑wczoraj, 7:44Irizar wygrał w obu częściach na 50+30 elektryków
https://www.mza.waw.pl/o-nas/przetargi- ... -nt-ab-23/
Gdzieś czytałem , ze mają specjalnie dla nas zmodyfikować długość przegubów, by odpowiadały SIWZ...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
No i bardzo dobrze, całe szczęście że nie chińskie.
A ktoś w końcu napisze jak się jeździło tym jednym testowym ?
A ktoś w końcu napisze jak się jeździło tym jednym testowym ?
Tak w ogóle to czy prawo zamówień publicznych wyklucza przyznawanie punktów w przetargu za produkcję danego produktu w UE ?
Nie, bo nikt z obecnych tutaj nie miał okazji jeździć nim na linii. Miałem szkolenie na niego, ale jakoś średnio zabiegałem by nim jeździć. Ja bym się tak nie cieszył, wolałbym jednak Yutonga patrząc na zasięg w okresie 10 lat.
- ZielonyJamnik
- Posty: 966
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Z tego co mówił kierowca, który nim jeździł na stałe to chwalił prowadzenie pojazdu i baterię. Narzekał na elektryczne lusterka i sterowanie drzwi (Chodziło o to, że nie było CG i trzeba było ręcznie otwierać. A gdy próbował otwierać drzwi to raz się otwierały raz nie. Podejrzewam osobiście, że symulator tachografu wariował).
Co do drugiego pytania. To jak obserwuję przetargi to wiem, że są czasem zapisy, że pojazd musi być w 60% wyprodukowany w UE lub krajach z którymi UE ma umowę handlową.
Ale odczucia mam podobne do Flasha, Yutong obecnie jest po prostu najlepszym autobusem.
Co do drugiego pytania. To jak obserwuję przetargi to wiem, że są czasem zapisy, że pojazd musi być w 60% wyprodukowany w UE lub krajach z którymi UE ma umowę handlową.
Ale odczucia mam podobne do Flasha, Yutong obecnie jest po prostu najlepszym autobusem.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Cały czas jestem zdania, że w takim razie trzeba popracować nad jakością europejskich produktów, a nie kupować chińskie. To w ogóle jest szerszy temat, ale uważam, że np. nie jest dobry moment na skupianie się teraz nad skracaniem tygodnia pracy, czego większość pracowników z pewnością by chciała, ale co jeszcze bardziej obniży konkurencyjność gospodarki i podniesie ceny.
O właśnie, a w tych nowych też mają być ? To może być fajne do momentu jak zamiast aktualnego widoku będzie 'no data' albo widok sprzed 2 sekund. Jakoś nie mam zaufania, że to może bezawaryjnie działać. A tu przecież potrzeba 100% niezawodności, a nie 99,9%. Po co zastępować coś co dobrze działa i jest proste (lusterko 'analogowe') czymś co może być zawodne ?
No to powinny zdecydowanie być takie zapisy w przetargach.ZielonyJamnik pisze: ↑wczoraj, 10:16To jak obserwuję przetargi to wiem, że są czasem zapisy, że pojazd musi być w 60% wyprodukowany w UE lub krajach z którymi UE ma umowę handlową.
- ZielonyJamnik
- Posty: 966
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Dlatego ja tego nie biorę jeśli to przyjdzie do nas. W razie kolizji w życiu nie udowodnisz, że kamera się przywiesiła na dwie sekundy lub było opóźnienieLusterka zewnętrzne – pojazd wyposażony w system lusterek cyfrowych/wirtualnych
odwzorowujący działanie klasycznych luster zewnętrznych wymaganych przepisami prawa
dla pojazdów klasy M3, oparty o kamery (zewnętrzne) i monitory (wewnętrzne) z prawej i
lewej strony pojazdu, umożliwiające obserwację pośrednią w czasie rzeczywistym strefy
znajdującej się z lewej i prawej strony kamery skierowane w kierunku tylnym, bocznym
pojazdu, mocowanie kamer zapewniające ich trwałość i bezawaryjność, na wspornikach
umożliwiających mycie autobusu na myjni mechanicznej szczotkowej bez ich zdejmowania i
zapewniające nie uszkodzenie infrastruktury Zamawiającego, dopuszcza się wsporniki
składane przy czym wymagana jest łatwość składania bez użycia narzędzi (w takim
przypadku zalecane zastosowanie wsporników kamer zewnętrznych z elektrycznym
mechanizmem składania).
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Przypadkiem te elektroniczne lusterka nie są realizowane na kamerach analogowych (bez cyfrowego przetwarzania a na pewno bez żadnego komputera po drodze) tak żeby zminimalizować opóźnienia? W takim przypadku to nie ma prawa się przywiesić, najwyżej może znikać sygnał, np. przy luźnym kablu.
Ostatnio w systemie analogowym byłem naocznym świadkiem, jak zawiesił się pogląd na monitorku. Akurat to była kamera cofania. Mało brakowało, bym nie doprowadził do kolizji. To, że sygnał leci po analogu, nie oznacza, że nie jest przetwarzany cyfrowo.