[Otwock] Komunikacja lokalna

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8896
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lis 2024, 9:15

Facebookowy fanpej "Otwocki transport publiczny" donosi, że:
AKTUALNOŚCI
======================
PRZEWOZY NIEDOSZACOWANE?
Dziś miało miejsce otwarcie ofert w przetargu na Świadczenie usług w publicznym transporcie zbiorowym na terenie Związku
Powiatowo-Gminnego „Otwockie Przewozy Gminno-Powiatowe”. Przetarg obejmował obsługę linii C1, D1, G1, K2, K51, L30A, L30B, O1, S1, S2 oraz W1/2.
Na zamówienie zamawiający przeznaczył kwotę 7 344 440,37 zł.
Jedyna oferta, która wpłynęła, została złożona przez firmę UTJ Wołoszka i opiewa na kwotę 9 662 266,70 zł.
https://www.facebook.com/OtwockiTranspo ... U41voKdttl

Podzielą zamówienie, dosypią kasy, czy ograniczą ofertę?

BTW. Fajne składanki RJ robi autor profilu

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36881
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 lis 2024, 9:55

linii C1, D1, G1, K2, K51, L30A, L30B, O1, S1, S2 oraz W1/2
Czuję się, jakby wracały lata dziewięćdziesiąte.

Swoją drogą - dlaczego W1/2, a nie W0,5? :D
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 lis 2024, 10:05

To jest naprawdę szaleństwo z tymi oznaczeniami linii i mnogością systemów. Znaczący downgrade w porównaniu z Lxy.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 lis 2024, 17:32

person pisze:
27 lis 2024, 9:15
BTW. Fajne składanki RJ robi autor profilu
Przypomniał się Wawkomowy składak :cry:
Obrazek

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4122
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 27 lis 2024, 23:47

Bastian pisze:
27 lis 2024, 9:55
linii C1, D1, G1, K2, K51, L30A, L30B, O1, S1, S2 oraz W1/2
Czuję się, jakby wracały lata dziewięćdziesiąte.

Swoją drogą - dlaczego W1/2, a nie W0,5? :D
Jakbym widział oznaczenia linii ZKG KM Olkusz ;)

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 28 lis 2024, 22:40

Emyl pisze:
27 lis 2024, 10:05
To jest naprawdę szaleństwo z tymi oznaczeniami linii i mnogością systemów. Znaczący downgrade w porównaniu z Lxy.
Sto procent racji. Kurcze, ja myślałem, że idziemy w kierunku pełnej integracji taryfowej, że nowe Lki będą się mnożyć, a tu widzę że sytuacja jest zupełnie odwrotna. Cofamy się niestety. Wiadomo, że chodzi pewnie o pieniądze ale co jest jeszcze przyczyną? Za duże wymagania,koszty tych Lxx?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

02008
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2010, 22:42

Post autor: 02008 » 29 lis 2024, 1:08

Koszty też, ale pewnie toksyczność ZTMu jest tu najważniejsza. Jest to wyjątkowo arogancki partner, nieskłonny do jakichkolwiek kompromisów i podwarszawskie gminy mają po prostu dość traktowania "z buta".

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 lis 2024, 6:30

Zacznijmy od tego, że to nie na Grochowskiej powinno się zarządzać transportem na podpiaseczyńskich i temu podobnych wioskach. Lxy były ersatzem tego, że nie było rozsądnego planowania transportu gdziekolwiek indziej niż w warszawskim ZTM, a przepisy o komunikacji miejskiej były wówczas przyjaźniejsze niż ogólne. Dopiero FRPA to trochę zmieniło. Natomiast pozostaje kwestia integracji taryfowej, bo taka przy nieuchronnie nachodzących na siebie powiązaniach terytorialnych być powinna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 28036
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 lis 2024, 6:40

Ponawiam pytanie czy ZTM partycypuje w kosztach czy w jakikolwiek sposób inicjuje potrzebę wspólnego honorowania biletów? Czy jednostronne honorowanie biletów przez GPA to zasługa wyłącznie gmin i/lub samego GPA?

Autobus Czerwon
Posty: 4347
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 lis 2024, 6:43

Oczywiście że jest to wyłączna inicjatywa GPA/gmin. Mało tego, z tego co wiem, to nikt się wcale ZTM o zdanie na ten temat nie pytał, więc właściwie jest to honorowanie pół-legalne.

ashir
Posty: 28036
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 lis 2024, 6:53

Czyli na zasadzie dajemy ciche przyzwolenie, ale jakby co to złamanego grosza do tego nie dorzucimy. (-( A czy nadal tak jest, że w 20% za linie L płaci Warszawa?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 lis 2024, 6:57

Autobus Czerwon pisze:
29 lis 2024, 6:43
Oczywiście że jest to wyłączna inicjatywa GPA/gmin. Mało tego, z tego co wiem, to nikt się wcale ZTM o zdanie na ten temat nie pytał, więc właściwie jest to honorowanie pół-legalne.
Co znaczy pół-legalne? Skąd się miałaby wziąć połowa nielegalna?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BrdzJkb
Posty: 294
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 29 lis 2024, 7:10

pawcio pisze:
29 lis 2024, 6:30
Zacznijmy od tego, że to nie na Grochowskiej powinno się zarządzać transportem na podpiaseczyńskich i temu podobnych wioskach.
A gdzie?

Autobus Czerwon
Posty: 4347
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 lis 2024, 7:38

pawcio pisze:
29 lis 2024, 6:57
Autobus Czerwon pisze:
29 lis 2024, 6:43
Oczywiście że jest to wyłączna inicjatywa GPA/gmin. Mało tego, z tego co wiem, to nikt się wcale ZTM o zdanie na ten temat nie pytał, więc właściwie jest to honorowanie pół-legalne.
Co znaczy pół-legalne? Skąd się miałaby wziąć połowa nielegalna?
Oczywiście to pół-legalne to takie w cudzysłowie. W zasadzie każdy organizator może sobie honorować co chce, nawet naklejki z paczek chipsów. W praktyce zarówno operatorzy jak i GPA, nie mają żadnej możliwości weryfikacji czy na WKM jest wgrany ważny bilet długookresowy.

KM
Posty: 180
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 29 lis 2024, 7:52

Autobus Czerwon pisze:
29 lis 2024, 7:38
W praktyce zarówno operatorzy jak i GPA, nie mają żadnej możliwości weryfikacji czy na WKM jest wgrany ważny bilet długookresowy.
Mają już możliwość weryfikacji czy nagrany na karcie bilet jest ważny. Czasy pobierania potwierdzeń z biletomatów jako podstawy do przejazdu GPA z biletem ZTM minęły już chyba ponad rok temu.

ODPOWIEDZ