[Otwock] Komunikacja lokalna

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 418
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 27 gru 2024, 16:44

Ciekawe, kiedy dojdziemy do ściany i wszystkie L-ki zostaną zastąpione przez komunikację gminno-powiatową...

Flash8222
Posty: 7959
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 gru 2024, 18:09

Jeśli będą zrobione na wzór GPA to niech likwidują

man1956
Posty: 1729
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 27 gru 2024, 18:10

ashir pisze:
27 gru 2024, 15:43
Jak widać dla gminy Wiązowna (zresztą Sulejówek też) ZTM jest już za drogi i rezygnuje z części oferty, którą "własna" komunikacja gminno-powiatowa jest w stanie w łatwy sposób zastąpić. Najpierw zniknęło L48 do Michałówka, teraz znikają podjazdy 720 do Pęclina, a w przeszłości kursy do Rzakty były skracane do Glinianki, 730 (zgodnie z nową tradycją bez zmiany numeru) będzie jeździło tylko w DP, więc w weekendy ZTM już nie dotrze do Stefanówki, Duchnowa i Brzezin. Dobrze rozumiem, że od 1 sierpnia 2025 znikną linie L20, L22, L50 (i pewnie też L51) z sieci ZTM i zostaną zastąpione przez ich odpowiedniki organizowane przez Powiat Otwocki?
PS. Rozkład W12 jest też wrzucony na stronę gminy w wersji pdf. ;-)
Gmina Wiązowna jest zadłużona po uszy. Jak sami przyznają "na dzień 31.12.2025 przewiduje się, że zadłużenie gminy osiągnie poziom 99.984.755,27 zł, co stanowi 61,93% planowanych dochodów w 2025 r. ("Powiązania" nr 9/2024). Trudno więc się dziwić, że oszczędzają na liniach i kursach, gdzie dominują puste przeloty. Czyli w praktyce - jak podaje gmina - kilka osób dziennie.

kajo
Posty: 2846
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 gru 2024, 8:53

karmat pisze:
27 gru 2024, 16:44
Ciekawe, kiedy dojdziemy do ściany i wszystkie L-ki zostaną zastąpione przez komunikację gminno-powiatową...
Ja myślę, że w końcu dojdziemy do zorganizowania czegoś na wzór VBB. Z jedną taryfą, ale na przykład 3-4 strefami biletowymi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27738
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 gru 2024, 12:28

Na razie to doszliśmy do tego, że województwo mazowieckie zamawia przewozy kolejowe i to samo województwo mazowieckie zamawia przewozy autobusowe i nie potrafi samo ze sobą uzgodnić wspólnej taryfy, więc nie podzielam tego optymizmu - tym bardziej patrząc na postępującą dezintegrację komunikacji w wianuszku.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

kajo
Posty: 2846
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 29 gru 2024, 8:55

Samo powstanie FRPA też miało wcześniej perypetie. Ale po raporcie Miasto Jest Nasze i ciągłym nacisku udało się to wprowadzić. Teraz trzeba kolejnej organizacji która by naciskała na integrację biletową. Albo tej samej. Bo ja mam wrażenie, że w tym mieście zmiany dzieją się tylko dzięki MJN albo Zielonego Mazowsza. Choć ZM jakby przycichło ostatnio.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ