[Otwock] Komunikacja lokalna
Moderator: Wiliam
Ciekawe, kiedy dojdziemy do ściany i wszystkie L-ki zostaną zastąpione przez komunikację gminno-powiatową...
Jeśli będą zrobione na wzór GPA to niech likwidują
Gmina Wiązowna jest zadłużona po uszy. Jak sami przyznają "na dzień 31.12.2025 przewiduje się, że zadłużenie gminy osiągnie poziom 99.984.755,27 zł, co stanowi 61,93% planowanych dochodów w 2025 r. ("Powiązania" nr 9/2024). Trudno więc się dziwić, że oszczędzają na liniach i kursach, gdzie dominują puste przeloty. Czyli w praktyce - jak podaje gmina - kilka osób dziennie.ashir pisze: ↑27 gru 2024, 15:43Jak widać dla gminy Wiązowna (zresztą Sulejówek też) ZTM jest już za drogi i rezygnuje z części oferty, którą "własna" komunikacja gminno-powiatowa jest w stanie w łatwy sposób zastąpić. Najpierw zniknęło L48 do Michałówka, teraz znikają podjazdy 720 do Pęclina, a w przeszłości kursy do Rzakty były skracane do Glinianki, 730 (zgodnie z nową tradycją bez zmiany numeru) będzie jeździło tylko w DP, więc w weekendy ZTM już nie dotrze do Stefanówki, Duchnowa i Brzezin. Dobrze rozumiem, że od 1 sierpnia 2025 znikną linie L20, L22, L50 (i pewnie też L51) z sieci ZTM i zostaną zastąpione przez ich odpowiedniki organizowane przez Powiat Otwocki?
PS. Rozkład W12 jest też wrzucony na stronę gminy w wersji pdf.![]()
Ja myślę, że w końcu dojdziemy do zorganizowania czegoś na wzór VBB. Z jedną taryfą, ale na przykład 3-4 strefami biletowymi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27738
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Na razie to doszliśmy do tego, że województwo mazowieckie zamawia przewozy kolejowe i to samo województwo mazowieckie zamawia przewozy autobusowe i nie potrafi samo ze sobą uzgodnić wspólnej taryfy, więc nie podzielam tego optymizmu - tym bardziej patrząc na postępującą dezintegrację komunikacji w wianuszku.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Samo powstanie FRPA też miało wcześniej perypetie. Ale po raporcie Miasto Jest Nasze i ciągłym nacisku udało się to wprowadzić. Teraz trzeba kolejnej organizacji która by naciskała na integrację biletową. Albo tej samej. Bo ja mam wrażenie, że w tym mieście zmiany dzieją się tylko dzięki MJN albo Zielonego Mazowsza. Choć ZM jakby przycichło ostatnio.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.