[Otwock] Komunikacja lokalna
Moderator: Wiliam
Ciekawe, kiedy dojdziemy do ściany i wszystkie L-ki zostaną zastąpione przez komunikację gminno-powiatową...
Jeśli będą zrobione na wzór GPA to niech likwidują
Gmina Wiązowna jest zadłużona po uszy. Jak sami przyznają "na dzień 31.12.2025 przewiduje się, że zadłużenie gminy osiągnie poziom 99.984.755,27 zł, co stanowi 61,93% planowanych dochodów w 2025 r. ("Powiązania" nr 9/2024). Trudno więc się dziwić, że oszczędzają na liniach i kursach, gdzie dominują puste przeloty. Czyli w praktyce - jak podaje gmina - kilka osób dziennie.ashir pisze: ↑27 gru 2024, 15:43Jak widać dla gminy Wiązowna (zresztą Sulejówek też) ZTM jest już za drogi i rezygnuje z części oferty, którą "własna" komunikacja gminno-powiatowa jest w stanie w łatwy sposób zastąpić. Najpierw zniknęło L48 do Michałówka, teraz znikają podjazdy 720 do Pęclina, a w przeszłości kursy do Rzakty były skracane do Glinianki, 730 (zgodnie z nową tradycją bez zmiany numeru) będzie jeździło tylko w DP, więc w weekendy ZTM już nie dotrze do Stefanówki, Duchnowa i Brzezin. Dobrze rozumiem, że od 1 sierpnia 2025 znikną linie L20, L22, L50 (i pewnie też L51) z sieci ZTM i zostaną zastąpione przez ich odpowiedniki organizowane przez Powiat Otwocki?
PS. Rozkład W12 jest też wrzucony na stronę gminy w wersji pdf.![]()
Ja myślę, że w końcu dojdziemy do zorganizowania czegoś na wzór VBB. Z jedną taryfą, ale na przykład 3-4 strefami biletowymi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Na razie to doszliśmy do tego, że województwo mazowieckie zamawia przewozy kolejowe i to samo województwo mazowieckie zamawia przewozy autobusowe i nie potrafi samo ze sobą uzgodnić wspólnej taryfy, więc nie podzielam tego optymizmu - tym bardziej patrząc na postępującą dezintegrację komunikacji w wianuszku.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Samo powstanie FRPA też miało wcześniej perypetie. Ale po raporcie Miasto Jest Nasze i ciągłym nacisku udało się to wprowadzić. Teraz trzeba kolejnej organizacji która by naciskała na integrację biletową. Albo tej samej. Bo ja mam wrażenie, że w tym mieście zmiany dzieją się tylko dzięki MJN albo Zielonego Mazowsza. Choć ZM jakby przycichło ostatnio.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
WTP, zmiany...
"Zmiany w liniach lokalnych w Józefowie, Karczewie, Otwocku i Wiązownie
31 lipca będzie ostatnim dniem kursowania linii L20, L22, L50 oraz L51.
Od 1 sierpnia informacji o dalszym funkcjonowaniu linii lokalnych należy szukać na stronach internetowych poszczególnych gmin."
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2025/07/2 ... wiazownie/
L20 - A1
L22 - A2
https://tuwiazowna.pl/zmiany-w-funkcjon ... -sierpnia/
L50 - W50
https://www.jozefow.pl/zmiany-w-organiz ... a-w50-6793
L51 - K52
https://karczew.pl/asp/od-1-sierpnia-no ... kul,1,5785
"Zmiany w liniach lokalnych w Józefowie, Karczewie, Otwocku i Wiązownie
31 lipca będzie ostatnim dniem kursowania linii L20, L22, L50 oraz L51.
Od 1 sierpnia informacji o dalszym funkcjonowaniu linii lokalnych należy szukać na stronach internetowych poszczególnych gmin."
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2025/07/2 ... wiazownie/
L20 - A1
L22 - A2
https://tuwiazowna.pl/zmiany-w-funkcjon ... -sierpnia/
L50 - W50
https://www.jozefow.pl/zmiany-w-organiz ... a-w50-6793
L51 - K52
https://karczew.pl/asp/od-1-sierpnia-no ... kul,1,5785
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
| Od 1 sierpnia informacji o dalszym funkcjonowaniu linii lokalnych należy szukać na stronach internetowych poszczególnych gmin.
Heh, nawet brak podania stron tych gmin czy wzmianki co przez co zostanie zastąpione. ZTM ma rewelacyjną jakoś(ć) komunikacji
Heh, nawet brak podania stron tych gmin czy wzmianki co przez co zostanie zastąpione. ZTM ma rewelacyjną jakoś(ć) komunikacji
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Okej, mi nie musicie podawać linków bo ja doskonale wiem. Ale jak ktoś wchodzi na tą stronę jako pasażer, postawcie się w jego roli 
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
W dziale "News" podali linki, w dziale "zmiany..." bez linków. Ja sam, szybko znalazłem i dodałem do swojego wpisu. Nie ma tragedii.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Bo w cywilizowanych krajach transport publiczny i różni organizatorzy działają na zasadzie symbiozy. Zamiast obrażania się - budowanie systemu w szacunku dla pasażerów.
Jak komuś nie pokażemy, że ma dalej autobus, to może przesiądzie się do auta. A to już większe zatory na wlotach do miasta i w samej stolicy
Jak komuś nie pokażemy, że ma dalej autobus, to może przesiądzie się do auta. A to już większe zatory na wlotach do miasta i w samej stolicy
-
michael112
- Posty: 3143
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Mimo wszystko, w pewnym stopniu zmiana na minus.
Aspekt 1. - Integracja taryfowa.
Pół biedy A1 i A2, bo one i tak bezpłatne. Natomiast W50 i K52 przestaną być w cenie Warszawskiej Karty Miejskiej dla osoby która nie jest mieszkańcem w.w. gmin.
Aspekt 2. - Lokalizatory.
Wszystkie cztery linie znikną z lokalizatorów takich jak RealBus, CzyNaCzas i ZbiorkomLive. Mają swoje własne lokalizatory, ale nie zintegrowane z tymi warszawskimi.
Tutaj warto zwrócić uwagę na taką oto sprawę... nie wiem czy była kiedyś omawiana na innym podforum. Otóż Dominik Skarżyński, autor strony zbiorkom.live, na swoim Discordzie opisuje perypetie związane z próbami włączenia do swojego projektu danych od innych niż ZTM organizatorów komunikacji samorządowej. Niestety, w większości przypadków spotyka się z odmową albo brakiem odpowiedzi. Najwięcej problemów sprawiają te spośród nich, które korzystają z lokalizatora "kiedyprzyjedzie". Raz, w przypadku GPA, dostał on początkowo dane i autobusy zaczęły pojawiać się na mapie w czasie rzeczywistym. Jednakże po pewnym czasie otrzymał on od przedstawicieli kiedyprzyjedzie, mówiąc potocznie, pogróżki prawne. Autobusy musiały zniknąć z mapy, choć dane rozkładowe póki co pozostały.
No i jak zbudować dobrze działający transport aglomeracyjny, skoro ludzie nie mogą nawet otrzymać jednej aplikacji w której obok siebie na mapie znajdą się linie wszystkich organizatorów wokół Warszawy?
Aspekt 1. - Integracja taryfowa.
Pół biedy A1 i A2, bo one i tak bezpłatne. Natomiast W50 i K52 przestaną być w cenie Warszawskiej Karty Miejskiej dla osoby która nie jest mieszkańcem w.w. gmin.
Aspekt 2. - Lokalizatory.
Wszystkie cztery linie znikną z lokalizatorów takich jak RealBus, CzyNaCzas i ZbiorkomLive. Mają swoje własne lokalizatory, ale nie zintegrowane z tymi warszawskimi.
Tutaj warto zwrócić uwagę na taką oto sprawę... nie wiem czy była kiedyś omawiana na innym podforum. Otóż Dominik Skarżyński, autor strony zbiorkom.live, na swoim Discordzie opisuje perypetie związane z próbami włączenia do swojego projektu danych od innych niż ZTM organizatorów komunikacji samorządowej. Niestety, w większości przypadków spotyka się z odmową albo brakiem odpowiedzi. Najwięcej problemów sprawiają te spośród nich, które korzystają z lokalizatora "kiedyprzyjedzie". Raz, w przypadku GPA, dostał on początkowo dane i autobusy zaczęły pojawiać się na mapie w czasie rzeczywistym. Jednakże po pewnym czasie otrzymał on od przedstawicieli kiedyprzyjedzie, mówiąc potocznie, pogróżki prawne. Autobusy musiały zniknąć z mapy, choć dane rozkładowe póki co pozostały.
No i jak zbudować dobrze działający transport aglomeracyjny, skoro ludzie nie mogą nawet otrzymać jednej aplikacji w której obok siebie na mapie znajdą się linie wszystkich organizatorów wokół Warszawy?
Też uważam, że zmiany są w pewnym stopniu na minus. W przypadku np. linii L50 - korzystałem często z lokalizatora. Bo linia rzadko jeździ, czasami zdarzało się wypadanie kursów, a poza tym przyjazd na pętlę w Józefowie odbywł się często na styk z pociągiem, więc wiedza, czy zdążę na SKM lub KM, czy też będę koczował na dworcu była dość cenna. To se ne verati...
A poza tym jest bałagan przystankowy. Na razie ZTM nie zdemontował swoich przystanków, natomiast - mówiąc umownie - Otwock ustawił swoje, ale nie wszędzie.
Tak przy okazji: słupki i rozkłady przystankowe ZTMu miały jaki taki wygląd. Słupki i tabliczki z rozkładem "Otwocka" to powrót do dawnych czasów i stylistyki rodem z podupadających PKS-ów.
A poza tym jest bałagan przystankowy. Na razie ZTM nie zdemontował swoich przystanków, natomiast - mówiąc umownie - Otwock ustawił swoje, ale nie wszędzie.
Tak przy okazji: słupki i rozkłady przystankowe ZTMu miały jaki taki wygląd. Słupki i tabliczki z rozkładem "Otwocka" to powrót do dawnych czasów i stylistyki rodem z podupadających PKS-ów.