Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Według dzisiejszego artykułu w Wyborczej, MZA lada moment ma ogłosić przetarg na 90 wozów z opcją na rozszerzenie o kolejne 90. W podstawowym przetargu chcą zamówić 50 przegubów, 30 solówek w tym 5 autonomicznych i 10 wozów 10-metrowych. Wszystko elektryczne.
A te diesle to póki co plotka tylko, czy rzeczywiście też ogłoszą przetarg, tyle że później?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Nic na ten temat nie było więc plotka.
Diesle bądź hybrydy mają kupować ajenci w celu dywersyfikacji taboru, MZA - tabor bardziej ekologiczny - na prąd, gaz (na które stolica dostała dofinansowanie z KPO, ale chodzi tu chyba o już kupione Solarisy CNG i Autosany LNG)i tu nowość- autobusy na wodór, o ktorych prezes MZA wyraża się sceptycznie ze względu na wysokie ceny wodoru.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
Jak dla mnie to debilizm. Po co nam autobusy autonomiczne jak nie stać nas nawet na autobusy wodorowe i gdzie te 5 sztuk niby miałoby jeździć to jest kompletna głupota.
Te autobusy autonomiczne mają być autonomiczne tylko przy parkowaniu...
-
- Posty: 4431
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Czy autobusy z jazdą autonomiczną będą umiały także przeparkować pozostałe 2 autobusy którymi są zastawione żeby wyjechać z miejsca postojowego? Dla kolegi pytam
- ZielonyJamnik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Z naszym serwisem i epoką u niektórych 'młotka i przecinaka' to powodzenia, lepiej nie wychodzić na miasto.
BTW zaraz się okaże, że autobusy autonomiczne będą miały dłuższe przerwy na krańcach w celu wyrównania straty.
BTW zaraz się okaże, że autobusy autonomiczne będą miały dłuższe przerwy na krańcach w celu wyrównania straty.
Mkną po koleinach zielone jamniki... 

Będą miały swój parking na 5 autobusówAutobus Czerwon pisze:Czy autobusy z jazdą autonomiczną będą umiały także przeparkować pozostałe 2 autobusy którymi są zastawione żeby wyjechać z miejsca postojowego? Dla kolegi pytam
ŁK
Raczej nie chodzi tu o diesle, a o nowy przetarg na autobusy spalinowe na gaz. I takim przetargiem Autosan mógłby być jak najbardziej zainteresowany. Pożyjemy - zobaczymy.
Wręcz przeciwnie... skoro prezydent tego miasta, a jednocześnie kandydat na prezydenta puszcza oko na prawicę, to właśnie mógłby pokazać, że w sprawach klimatycznych nie jest aż takim dogmatykiem i obok autobusów elektrycznych zamawia też klasyczne, ale też już bardziej ekologiczne niż kiedyś, diesle...
Dobry czas to nie jest na ogłaszanie podpisania umowy z Busnexem na dostawę kolejnych chińskich autobusów...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Mi się wydaje, że informacja przed wyborami, o przetargach na łącznie:
190 autobusów elektrycznych
100-200 diesli
Byłaby lepsza w oczach wyborców, niż to co się działo przed nowym rokiem w związku z ajentami
Zwłaszcza diesle, akurat dla większości osób, a nie tylko prawicy, ważna jest dywersyfikacja napędów, żeby po prostu autobusy były w stanie realizować swoje zadania. Dodatkowo przy takim układzie każda zajezdnia coś dostanie i nie będzie narzekania MK-mów w sieci XD.
EDIT: No gazowce też nie są złą opcją, ale - 1,5 razy droższe od diesli. Bez dofinansowania - wątpię.
190 autobusów elektrycznych
100-200 diesli
Byłaby lepsza w oczach wyborców, niż to co się działo przed nowym rokiem w związku z ajentami

Zwłaszcza diesle, akurat dla większości osób, a nie tylko prawicy, ważna jest dywersyfikacja napędów, żeby po prostu autobusy były w stanie realizować swoje zadania. Dodatkowo przy takim układzie każda zajezdnia coś dostanie i nie będzie narzekania MK-mów w sieci XD.
EDIT: No gazowce też nie są złą opcją, ale - 1,5 razy droższe od diesli. Bez dofinansowania - wątpię.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No przecież pisałem, że w artykule jest napisane, że MZA dostało dofinansowanie z KPO na wozy CNG i LNG. Z tym, że nie jest napisane, czy chodzi o jakieś przyszłe zamówienia, czy też te, które już są eksploatowane. A może jedno i drugie.