Tabor KMŁ

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5781
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 lut 2025, 11:46

Te 4 elektryki na KMŁ mają być tylko ładowane na zajezdni przez plug-in bez pantografów? Jeśli tak, ciekawe, czy się Yutong zgłosi.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1128
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 08 lut 2025, 12:00

Yutong teraz dla Katowic zaproponował 30 elektryków 18m z pantografem, więc można się spodziewać, że to nie problem już zrobić w 12m
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

michael112
Posty: 3071
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 lut 2025, 12:01

fraktal pisze:
08 lut 2025, 11:46
Te 4 elektryki na KMŁ mają być tylko ładowane na zajezdni przez plug-in bez pantografów? Jeśli tak, ciekawe, czy się Yutong zgłosi.
No bo Yutong to na razie najlepsze elektryki. Jedyne jakie znam, które nie muszą mieć ładowarki na pętli. ;) Niby KMŁ ma niezbyt rozbudowaną sieć połączeń, ale nadal - tradycyjny elektryk to konieczność zbudowania ładowarki na którejś z nich.
Żoliborzanin pisze:
08 lut 2025, 10:33
KMŁ ma nadal 13 Solarisów bez klimatyzacji do wycofania, więc przyspieszony rozwój floty jest wskazany :wink:
Pozostanie połowa tej puli.

wincenty
Posty: 1657
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 08 lut 2025, 12:44

michael112 pisze:
08 lut 2025, 12:01
fraktal pisze:
08 lut 2025, 11:46
Te 4 elektryki na KMŁ mają być tylko ładowane na zajezdni przez plug-in bez pantografów? Jeśli tak, ciekawe, czy się Yutong zgłosi.
No bo Yutong to na razie najlepsze elektryki. Jedyne jakie znam, które nie muszą mieć ładowarki na pętli. ;) Niby KMŁ ma niezbyt rozbudowaną sieć połączeń, ale nadal - tradycyjny elektryk to konieczność zbudowania ładowarki na którejś z nich.
KMŁ ma przecież dwa elektryki i żadnych ładowarek na pętlach i dlatego jeżdżą one tylko na dodatkach albo na jednej zmianie całodziennej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

piorunus
Posty: 316
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 08 lut 2025, 14:03

ZielonyJamnik pisze:
08 lut 2025, 12:00
Yutong teraz dla Katowic zaproponował 30 elektryków 18m z pantografem, więc można się spodziewać, że to nie problem już zrobić w 12m
W Katowicach jak i Tychach Yutong zaoferował pantograf odwrócony.

Flash8222
Posty: 7927
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 lut 2025, 14:18

No bo w Katowicach mają odwrócone.

piorunus
Posty: 316
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 08 lut 2025, 17:52

Ale chodzi o to, że na chwilę obecną Yutong innej opcji pantografowej nie przewiduje.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27009
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lut 2025, 19:00

michael112 pisze:
08 lut 2025, 12:01
fraktal pisze:
08 lut 2025, 11:46
Te 4 elektryki na KMŁ mają być tylko ładowane na zajezdni przez plug-in bez pantografów? Jeśli tak, ciekawe, czy się Yutong zgłosi.
No bo Yutong to na razie najlepsze elektryki. Jedyne jakie znam, które nie muszą mieć ładowarki na pętli. ;
MANy w Monachium też nie potrzebują.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 28101
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2025, 20:15

Glonojad pisze:
08 lut 2025, 19:00
michael112 pisze:
08 lut 2025, 12:01

No bo Yutong to na razie najlepsze elektryki. Jedyne jakie znam, które nie muszą mieć ładowarki na pętli. ;
MANy w Monachium też nie potrzebują.
Gdańskie MANy również. ;-)

alojz
Posty: 2746
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 lut 2025, 12:15

Żoliborzanin pisze:
11 sty 2025, 22:12
Tak w temacie, Łomianki 2 stycznia ogłosiły przetarg na 2 12m autobusy spalinowe. Chyba umknęło, bo nigdzie nie widziałem.
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/se ... c73115cf8c
Bez niespodzianek, ofertę złożył tylko Solaris.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1128
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 14 lut 2025, 15:47

Wow, ile? 1,8mln za solo? Ja wiem, że to nie te czasy że solo za 1mln, ale cena wydaje się duża
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

alojz
Posty: 2746
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 lut 2025, 15:52

Zwykłą solówkę można kupić za ~1 mln, wszystko co ponad, to wymagania ZTM.

ashir
Posty: 28101
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 lut 2025, 16:25

Myślę, że ilość zamawianych autobusów też ma wpływ na cenę. Przy 2 sztukach to wcale producentowi nie musi bardzo zależeć, żeby zdobyć zamówienie. ;-)

ODPOWIEDZ