Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
Krzysztof_J
- Posty: 517
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
-
Kontakt:
Post
autor: Krzysztof_J » 05 mar 2025, 20:50
Autobus Czerwon pisze: ↑05 mar 2025, 16:29
Ludziom tak dawniej nie przeszkadzał hałas że:
- 20 lat temu parówki miały zakaz na 10 (Nowowiejska, Siedmiogrodzka)
- motorniczowie musieli pamiętać o wyłączeniu przetwornicy na pętli na Czynszowej bo inaczej wóz obrywał wiadrem pomyj
- "20" na wiadukcie Mostu Poniatowskiego obowiązuje prawie 20 lat (po remoncie w 2007)
Tak jak już wcześniej napisałem, jak dla mnie to jest patologia, że takie postulaty były uwzględniane (zwłaszcza ten ostatni, który w bezpośredni sposób dotyka wszystkich pasażerów, gdyż powoduje wydłużenie czasu przejazdu).
fraktal pisze: ↑05 mar 2025, 18:25
Na Most Poniatowskiego to parówki zakaz miały, bo nie były widoczne na przystankowym SIPie w Alejach - tylko nie pamiętam od którego roku.
To było po remoncie w 2007 roku, kiedy właśnie zamontowano tablice na odcinku od Banacha do ronda Waszyngtona, tak więc zakaz ten obejmował także wszystkie linie jeżdżące przez Grójecką. Mimo tego czasem 13N i tak tam się pojawiały, najczęściej chyba na 22 oraz 35, ale również i na innych liniach.
-
person
- (geograf)
- Posty: 8985
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 11 mar 2025, 16:45
fraktal pisze: ↑05 mar 2025, 15:17
Nie potrafimy budować tramwaju, czy po prostu ludzie mają teraz inną wrażliwość. Pamiętam jeszcze czasy,
Ja też pamiętam czasy, kiedy ludzie radzili sobie z wejściem do tramwaju po schodach, a teraz płaczą, bo muszą przy wejściu do niskopodłogowego podnosić nogę do góry albo że windy w metrze są raz po jednej stronie, a raz po drugiej. Srsly chcesz się licytować na takie argumenty?
-
fraktal
- Posty: 5808
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 11 mar 2025, 18:14
person pisze: ↑11 mar 2025, 16:45
fraktal pisze: ↑05 mar 2025, 15:17
Nie potrafimy budować tramwaju, czy po prostu ludzie mają teraz inną wrażliwość. Pamiętam jeszcze czasy,
Ja też pamiętam czasy, kiedy ludzie radzili sobie z wejściem do tramwaju po schodach, a teraz płaczą, bo muszą przy wejściu do niskopodłogowego podnosić nogę do góry albo że windy w metrze są raz po jednej stronie, a raz po drugiej. Srsly chcesz się licytować na takie argumenty?
Widać, że w czuły punkt uderzyłem. Jeśli serio chcesz zrównywać te dwie sprawy, to ok, nie mam zamiaru wchodzić w polemikę.
-
MisiekK
- Posty: 7871
- Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
- Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie
Post
autor: MisiekK » 12 mar 2025, 0:49
Autobus Czerwon pisze: ↑04 mar 2025, 11:26
Oby to się tylko nie skończyło jak na Tarchominie, gdzie zdaje się że tramwaj jest już niemal na granicy przepustowości a nowe bloki powstają nadal.
Żartujesz, prawda? Tarchomin jest wciąż daleko od granicznej przepustowości.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
-
person
- (geograf)
- Posty: 8985
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 12 mar 2025, 13:24
fraktal pisze: ↑11 mar 2025, 18:14
person pisze: ↑11 mar 2025, 16:45
Ja też pamiętam czasy, kiedy ludzie radzili sobie z wejściem do tramwaju po schodach, a teraz płaczą, bo muszą przy wejściu do niskopodłogowego podnosić nogę do góry albo że windy w metrze są raz po jednej stronie, a raz po drugiej. Srsly chcesz się licytować na takie argumenty?
Widać, że w czuły punkt uderzyłem. Jeśli serio chcesz zrównywać te dwie sprawy, to ok, nie mam zamiaru wchodzić w polemikę.
Ty sprowadzasz do absurdu, a inni nie mogą?

-
Krzysztof_J
- Posty: 517
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
-
Kontakt:
Post
autor: Krzysztof_J » 14 mar 2025, 8:14
Tymczasem 3281 już wrócił do ruchu (na 15/26). Szybko go poskładali po tym poniedziałkowym rozerwaniu.
-
gfedorynski
- Posty: 794
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Post
autor: gfedorynski » 14 mar 2025, 10:17
Duct tape da się kupić poniżej progu przetargowego, więc było łatwo.
-
MisiekK
- Posty: 7871
- Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
- Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie
Post
autor: MisiekK » 16 mar 2025, 11:48
Krzysztof_J pisze: ↑14 mar 2025, 8:14
Tymczasem 3281 już wrócił do ruchu (na 15/26). Szybko go poskładali po tym poniedziałkowym rozerwaniu.
Jeszcze na miejscu wymieniono konstrukcję przegubu na kolejną z magazynu, przegląd i na miasto.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
-
mkm101
- Posty: 1015
- Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
-
Kontakt:
Post
autor: mkm101 » 19 mar 2025, 21:46
No i w końcu rozpoczęły się oficjalne przenosiny taboru na zajezdnię R-5 Annopol.
Pierwszymi wagonami na stanie tej zajezdni stały się (w dniu 17 marca) stopiątki o nr tab. 1388"+1389" i 1398+1397.
-
Pablo-waw
- Posty: 244
- Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28
Post
autor: Pablo-waw » 04 kwie 2025, 14:48
Ale dlaczego nowy zakład robić w złomowisko?
-
Bywalec
- Posty: 5215
- Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17
Post
autor: Bywalec » 04 kwie 2025, 16:01
Naprawdę uważasz że 15 składów Hipolitów i chyba docelowo 17 składów 105N na cały zakład to złomowisko?
-
pawcio
- Posty: 25957
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 04 kwie 2025, 16:31
Pablo-waw pisze: ↑04 kwie 2025, 14:48
Ale dlaczego nowy zakład robić w złomowisko?
To były wagony które i tak stały na R5 jako nadwyżka (zamiast na T1) i które docelowo i tak miały tam trafić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
Krzysztof_J
- Posty: 517
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
-
Kontakt:
Post
autor: Krzysztof_J » 05 kwie 2025, 10:05
Pablo-waw pisze: ↑04 kwie 2025, 14:48
Ale dlaczego nowy zakład robić w złomowisko?
A co mieli przenieść np. z R-3, skoro nowe wagony są potrzebne do obsługi linii na Wilanów? Podobnie chociażby w przypadku R-4 i linii 2. Bez sensu by było, żeby wagony musiały dojeżdżać aż z R-5, kiedy dużo bliżej jest z innych zajezdni.
-
fraktal
- Posty: 5808
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 05 kwie 2025, 10:11
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 86581.html
W Krakowie podpisali umowę ramową na 90 tramwajów niskopodłogowych. Zwracam uwagę na deklarację prezydenta Miszalskiego o konieczności wycofania tramwajów bez klimatyzacji i z wysoką podłogą. W Warszawie poza ogólnym frazesem "Warszawa dla wszystkich" podobnych deklaracji nie ma. Mimo że wycofanie wysokiej podłogi w Warszawie byłoby pewnie trudniejsze niż w Krakowie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby sprawa wymiany taboru także była na sztandarach zarządzających miastem.
-
ashir
- Posty: 28112
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 05 kwie 2025, 10:27
W Krakowie wysoka podłoga już teraz występuje symbolicznie.
