SIP w autobusach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9339
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 cze 2025, 15:45

BrdzJkb pisze:
02 cze 2025, 15:17
person pisze:
02 cze 2025, 12:12
W jaki sposób obsługiwany jest przystanek techniczny, że kolejny przystanek nie może być wyświetlony/zapowiedziany... wcześniej?
Mam wrażenie, że ktoś inny powinien te pytanie zadać.

Bo tutaj znowu powinna być wielowątkowa odpowiedź - bo rzeczywiście, chociażby fakt że przystanek techniczny odbywa się bez otwarcia i zamknięcia drzwi jest już pierwszym skomplikowanie.
Wiem, że to nie ty wymyślałeś te zapisy.
Chciałbym zrozumieć o co chodzi - jako człowiek spoza autobusosfery.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1503
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 cze 2025, 15:52

W Warszawie mamy ile? chyba obecnie 6 producentów, a modeli sterowników bodajże 10 i prawie każdy te dane interpretuje na swój sposób.

Teraz płacimy też za otwartość na innych. Dodatkowo w kierownictwie serio nikomu tu nie zależy. Jak się zgłasza im coś do ulepszenia, to mówią że się nie da, bo producent odmówi zmian i tyle.

@px33 kiedyś było rozwiązanie z metrów, miała je NM. Miałem nawet kontakt z NM i powiedzieli, że dane ściągają od ZTM i generalnie powinny być dobrze wyznaczane. Ale w praktyce wyglądało to tak, że jeśli kierowca ręcznie nie poprawiał to albo zapowiadało już pętle zanim się dojechało albo na odwrót. Chyba prawie rok walczyli z ZTM, żeby wdrożyć GPS, bo wg SIWZ NM miała dostarczyć system metrowy, a nie GPS (choć mieli takie rozwiązanie przygotowane). Natomiast jak się ZTM przez NM zgłaszało, które przystanki do poprawy (nawet podawałem o ile trzeba przesunąć) to tradycyjnie olewka.

Jakieś 3lata temu namieszano coś w danych i po przyjeździe na przystanek często zapowiada już następny, a potem się jak cofa to powtarza 2-3 aktualny na którym się stoi
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9339
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 cze 2025, 16:30

ZielonyJamnik pisze:
02 cze 2025, 15:52
W Warszawie mamy ile? chyba obecnie 6 producentów, a modeli sterowników bodajże 10 i prawie każdy te dane interpretuje na swój sposób.
Jeżeli Zamawiający albo Organizator w jasny i klarowny sposób opisuje czego chce i jaki ma być efekt, to nie powinien być (większy) problem przecież.
ZielonyJamnik pisze:
02 cze 2025, 15:52
Teraz płacimy też za otwartość na innych.
Co ma do tego otwartość danych?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1503
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 cze 2025, 18:05

Różna interpretacja tych samych danych. Np. Novamedia przerzuci Ci automatycznie kurs na Ostroroga, a w Sims zapomnij. Znowuż na Olszynce 01 Novamedia zazwyczaj przerzuca na Chłopickiego, a w R&G działa normalnie.

I taki różnic jest wiele. Dane te same, różnie pokazuje. I nawet jakby ktoś chciał nad tym zapanować to teraz u każdego producenta trzeba osobno.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

WielkiElektronik0109
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2025, 14:18

Post autor: WielkiElektronik0109 » 02 cze 2025, 21:34

ZielonyJamnik pisze:
02 cze 2025, 15:52
W Warszawie mamy ile? chyba obecnie 6 producentów, a modeli sterowników bodajże 10 i prawie każdy te dane interpretuje na swój sposób.

Teraz płacimy też za otwartość na innych. Dodatkowo w kierownictwie serio nikomu tu nie zależy. Jak się zgłasza im coś do ulepszenia, to mówią że się nie da, bo producent odmówi zmian i tyle.

@px33 kiedyś było rozwiązanie z metrów, miała je NM. Miałem nawet kontakt z NM i powiedzieli, że dane ściągają od ZTM i generalnie powinny być dobrze wyznaczane. Ale w praktyce wyglądało to tak, że jeśli kierowca ręcznie nie poprawiał to albo zapowiadało już pętle zanim się dojechało albo na odwrót. Chyba prawie rok walczyli z ZTM, żeby wdrożyć GPS, bo wg SIWZ NM miała dostarczyć system metrowy, a nie GPS (choć mieli takie rozwiązanie przygotowane). Natomiast jak się ZTM przez NM zgłaszało, które przystanki do poprawy (nawet podawałem o ile trzeba przesunąć) to tradycyjnie olewka.

Jakieś 3lata temu namieszano coś w danych i po przyjeździe na przystanek często zapowiada już następny, a potem się jak cofa to powtarza 2-3 aktualny na którym się stoi
To samo ma Macro-System ze starym softem sterownika. Coś musi być popierniczone z GPSem.
btw. czemu czcionka korali w 52xx od kilku miesięcy upodabnia się do R&G?
"Najtrudniej zbić argumenty kogoś mówiącego nie na temat."

BrdzJkb
Posty: 390
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 02 cze 2025, 21:41

person pisze:
02 cze 2025, 16:30
Jeżeli Zamawiający albo Organizator w jasny i klarowny sposób opisuje czego chce i jaki ma być efekt, to nie powinien być (większy) problem przecież.
Jest dość klarownie, wymóg jest ostry. Ma działać, przy wykorzystaniu określonych narzędzi.

Myślę, że największy problem jest jednak w Operatorze, a nie Organizatorze. I używam liczby pojedynczej nieprzypadkowo.

BrdzJkb
Posty: 390
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 03 cze 2025, 7:17

Niecałą godzinę temu minąłem pojazd 1925 na linii 121 z deskami za szybą. Jak podpowiada TWB wprowadzenie tego autobusu do ruchu nastąpiło 22.01.2025.

Od tego punktu do prawidłowego działania SIL na kursach z Przejazdem Technicznym jest jakieś kilkanaście kroków.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1503
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 03 cze 2025, 8:20

Nie wiem jak w bezlusterkowcach, ale Adolfy mają problem z prawidłowym działaniu na początku pracy. Często po przyjeździe na pierwszy płatny uruchamia się tylko ten boczny kwadracik liniowy, a reszta ciemna. Pomaga jedynie reset małym hebelkiem, problem znany ale bardzo chce się go rozwiązywać decyzyjnym
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

WielkiElektronik0109
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2025, 14:18

Post autor: WielkiElektronik0109 » 29 cze 2025, 19:58

Solarisy 8580-8595 z 2013r. podobno przechodzą wymiany sterowników. Ktoś cos o tym słyszał? Ktoś coś widział?
"Najtrudniej zbić argumenty kogoś mówiącego nie na temat."

HubAN
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2023, 21:37
Lokalizacja: południowa dzielnica niedasizmu
Kontakt:

Post autor: HubAN » 29 cze 2025, 20:26

WielkiElektronik0109 pisze:
29 cze 2025, 19:58
Solarisy 8580-8595 z 2013r. podobno przechodzą wymiany sterowników. Ktoś cos o tym słyszał? Ktoś coś widział?
A nie są wymieniane we wszystkich 8342-8399 i 85xx? Bo na pewno niektóre dostają nowe wyświetlacze.

WielkiElektronik0109
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2025, 14:18

Post autor: WielkiElektronik0109 » 30 cze 2025, 12:12

HubAN pisze:
29 cze 2025, 20:26
WielkiElektronik0109 pisze:
29 cze 2025, 19:58
Solarisy 8580-8595 z 2013r. podobno przechodzą wymiany sterowników. Ktoś cos o tym słyszał? Ktoś coś widział?
A nie są wymieniane we wszystkich 8342-8399 i 85xx? Bo na pewno niektóre dostają nowe wyświetlacze.
Ja słyszałem wymianach tylko w egzemplarzach o dwa lata młodszych, ale widuję pojedyncze wymienione wyświetlacze także w 85xx, np. 8369, 8552, 8553
"Najtrudniej zbić argumenty kogoś mówiącego nie na temat."

Awatar użytkownika
konri
Posty: 1152
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 09 lip 2025, 23:51

WielkiElektronik0109 pisze:
29 cze 2025, 19:58
Solarisy 8580-8595 z 2013r. podobno przechodzą wymiany sterowników. Ktoś cos o tym słyszał? Ktoś coś widział?
Wymieniają na nowy Makrosystem. Ta wymiana powinna być już dawno temu, bo ta seria ma najbardziej awaryjny SIP ze wszystkich autobusów w MZA.

WielkiElektronik0109
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2025, 14:18

Post autor: WielkiElektronik0109 » 10 lip 2025, 12:50

konri pisze:
09 lip 2025, 23:51
WielkiElektronik0109 pisze:
29 cze 2025, 19:58
Solarisy 8580-8595 z 2013r. podobno przechodzą wymiany sterowników. Ktoś cos o tym słyszał? Ktoś coś widział?
Wymieniają na nowy Makrosystem. Ta wymiana powinna być już dawno temu, bo ta seria ma najbardziej awaryjny SIP ze wszystkich autobusów w MZA.
Wiadomo w ilu egzemplarzach zamontowano już nowe sterowniki?
"Najtrudniej zbić argumenty kogoś mówiącego nie na temat."

HubAN
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2023, 21:37
Lokalizacja: południowa dzielnica niedasizmu
Kontakt:

Post autor: HubAN » 10 lip 2025, 15:03

Oprócz ww. w 8346, 8397, 8545, 8573, 8577, 8579 i 8594.

WielkiElektronik0109
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2025, 14:18

Post autor: WielkiElektronik0109 » 12 lip 2025, 20:29

HubAN pisze:
10 lip 2025, 15:03
Oprócz ww. w 8346, 8397, 8545, 8573, 8577, 8579 i 8594.
W 8594 wymieniony został tylko tylny wyświetlacz. Cała reszta jest stara.
"Najtrudniej zbić argumenty kogoś mówiącego nie na temat."

ODPOWIEDZ