Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

BrdzJkb
Posty: 389
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 09 sie 2025, 21:51

Zajezdnia będąca 10 minut drogi od dwóch krańców linii metra to chyba dość naturalna lokalizacja?
Patologią w tkance miejskiej jest istnienie tak przestrzenno chłonnej usługi jaką jest zajezdnia autobusowa na Stalowej czy hale na Włościańskiej. Jak sobie z tym poradzić najlepiej pokazuje GAiT z bazą przy Hallera.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 sie 2025, 12:39

BrdzJkb pisze:
09 sie 2025, 21:51
Zajezdnia będąca 10 minut drogi od dwóch krańców linii metra to chyba dość naturalna lokalizacja?
Patologią w tkance miejskiej jest istnienie tak przestrzenno chłonnej usługi jaką jest zajezdnia autobusowa na Stalowej czy hale na Włościańskiej. Jak sobie z tym poradzić najlepiej pokazuje GAiT z bazą przy Hallera.
Masz na myśli (docelową i już niedługą) likwidację?
Swoją drogą zajezdnia na Hallera i tak jest... na uboczu w porównaniu ze Stalową czy Włościańską.

BTW - czy gdziekolwiek w Europie istnieje zajezdnia autobusowa funkcjonująca na parterze obiektu wielokondygnacyjnego? Tramwajowe istnieją, a autobusowe?

elslovako
Posty: 14
Rejestracja: 27 lip 2019, 14:48

Post autor: elslovako » 11 sie 2025, 14:31

Można prosić o przykład takiej zajezdni w parterze?

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 sie 2025, 14:33

person pisze:
11 sie 2025, 12:39
BrdzJkb pisze:
09 sie 2025, 21:51
Zajezdnia będąca 10 minut drogi od dwóch krańców linii metra to chyba dość naturalna lokalizacja?
Patologią w tkance miejskiej jest istnienie tak przestrzenno chłonnej usługi jaką jest zajezdnia autobusowa na Stalowej czy hale na Włościańskiej. Jak sobie z tym poradzić najlepiej pokazuje GAiT z bazą przy Hallera.
Masz na myśli (docelową i już niedługą) likwidację?
Swoją drogą zajezdnia na Hallera i tak jest... na uboczu w porównaniu ze Stalową czy Włościańską.

BTW - czy gdziekolwiek w Europie istnieje zajezdnia autobusowa funkcjonująca na parterze obiektu wielokondygnacyjnego? Tramwajowe istnieją, a autobusowe?
W Paryżu są podziemne zajezdnie pod kamienicami.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 sie 2025, 15:37

elslovako pisze:
11 sie 2025, 14:31
Można prosić o przykład takiej zajezdni w parterze?
Tramwajowe, które na szybko sobie przypominam:
Wiedeń, Joachimsthalerplatz (Ottakring): https://maps.app.goo.gl/JyW1Q17WyEcftkWJ6,
Zurych, Kalkbreitestrasse: https://maps.app.goo.gl/J4X5v4a7vtqyg6x17 (jeśli mnie pamięć nie myli, to sam budynek został wybudowany przez... kooperatywę mieszkaniową).

Planują coś podobnego Helsinki, ale przez kilka lat może coś się zmieniło... (bo teraz znalazłem info o innej, nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej we wschodniej części miasta).

Niemniej, w Warszawie nikomu bym nie życzył takiego sąsiedztwa, bo nasi tramwajarze nie umieją utrzymywać infrastruktury, więc mieszkanie nad zajezdnią byłoby dramatem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 sie 2025, 15:40

Flash8222 pisze:
11 sie 2025, 14:33
person pisze:
11 sie 2025, 12:39

Masz na myśli (docelową i już niedługą) likwidację?
Swoją drogą zajezdnia na Hallera i tak jest... na uboczu w porównaniu ze Stalową czy Włościańską.

BTW - czy gdziekolwiek w Europie istnieje zajezdnia autobusowa funkcjonująca na parterze obiektu wielokondygnacyjnego? Tramwajowe istnieją, a autobusowe?
W Paryżu są podziemne zajezdnie pod kamienicami.
Uuuuu.... impresywne!
https://www.ratprealestate.com/projets/ ... bus-lagny/
https://www.ratprealestate.com/projets/ ... n-issoire/

A teraz, drogie misie, zobaczcie jakie _bezwalternatywne_ rozwiązania proponują u nas dla Stalowej czy Włościańskiej i przypomnijcie sobie o Inflanckiej, Chełmskiej...

Warsopolis5253
Posty: 190
Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41

Post autor: Warsopolis5253 » 12 sie 2025, 21:16

Z przetargu 90+90. MIDI wygrywa Irizar, MAXI i MEGA Solaris.

kajo
Posty: 2849
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 12 sie 2025, 21:29

Tu artykuł o zajezdni podziemnej w Paryżu:

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61475.html

Przy okazji jest tu fajne połączenie funkcji. Na parterze warsztat, w podziemiach parkingi, na górze mieszkania, zieleń i użyteczność publiczna.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

piorunus
Posty: 421
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 14 sie 2025, 6:37

Jest przetarg na diesle (120 x 18m + 50100 w opcji), które kupuje... ZTM. klik

Jurand
Posty: 1661
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 14 sie 2025, 7:31

marco_wawa pisze:
04 lut 2025, 12:21
Jurand pisze:
04 lut 2025, 9:34
A przetarg na diesle, to tak jak już pisałem, będzie i w niedługim czasie go ogłoszą =D>
To jak taki dobrze poinformowany jestes, to jeszcze powiedz w jakiej konfiguracji ten przetarg będzie?

200 przegubow? 150 przegubow i 50 solówek? A może na wzór Krakowa 100 przegubów, 50 solówek i 50 koziołków?
120×18m+50 w opcji (-(

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 sie 2025, 7:35

A 12m i 10m MZA?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 sie 2025, 8:26

Dalej wierzysz we wszystko co napisze Bożyk?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 sie 2025, 10:09

Flash8222 pisze:
14 sie 2025, 8:26
Dalej wierzysz we wszystko co napisze Bożyk?
Znaczy adminowi Omnibusa totalnie nie wierzę we wszystko, ale logiczne że i krótsze zakupy też są potrzebne. Jednak sytuacja taborowa z mniejszymi wozami ciut gorsza.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

wincenty
Posty: 1811
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 14 sie 2025, 11:24

zxcvbnm pisze:
14 sie 2025, 10:09
Flash8222 pisze:
14 sie 2025, 8:26
Dalej wierzysz we wszystko co napisze Bożyk?
Znaczy adminowi Omnibusa totalnie nie wierzę we wszystko, ale logiczne że i krótsze zakupy też są potrzebne. Jednak sytuacja taborowa z mniejszymi wozami ciut gorsza.
No ale skoro one są przeznaczone na ewentualną ewakuację, to wiadomo że duże wozy są potrzebne.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Warsopolis5253
Posty: 190
Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41

Post autor: Warsopolis5253 » 14 sie 2025, 13:17

wincenty pisze:
14 sie 2025, 11:24
zxcvbnm pisze:
14 sie 2025, 10:09


Znaczy adminowi Omnibusa totalnie nie wierzę we wszystko, ale logiczne że i krótsze zakupy też są potrzebne. Jednak sytuacja taborowa z mniejszymi wozami ciut gorsza.
No ale skoro one są przeznaczone na ewentualną ewakuację, to wiadomo że duże wozy są potrzebne.
W teorii tak, ale te przepisy mają wejść od przyszłego roku, teraz nie ma takiego obowiązku więc mogliby od razu i MIDI i MAXI dokupić.

ODPOWIEDZ