Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 16 sty 2006, 22:58

Nie tak dawno nawet po 20 111 jeździła co ok 10 min i pustek w niej z pewnością nie bylo a teraz co 18 min i to w dodatku w parze ze 123.
Też sądzę że powoli nadchodzi koniec tej chyba najbardziej zasluzonej dla Goclawia linii :cry:

Awatar użytkownika
Ikarusomaniak
Posty: 365
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
Lokalizacja: znad Tagu

Post autor: Ikarusomaniak » 16 sty 2006, 23:06

floyd pisze:Coś mi sie zdaje, że niedługo 111 będzie przykładem dobrej linii zniszczonej przez zaniżanie częstotliwości.
Ona już jest zniszczona przez swoją trasę. I np. wieczorem spełnia funkcję dowozówki, choć nie powinna (wleeeeeeeecze się). Zaraz odezwą sie nożyce :P , ale przestanę się czepiać dopiero wtedy, gdy na Gocław zawita 507 (najlepiej przez TŁ ;) ).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sty 2006, 12:31

10 minut dla 111 można zrobić bez dodawania brygad. W zasadzie to teraz można by wyrzucić maraton. A tak można by przy okazji spróbować ustawić synchronizację 111 i 509 na Os. Wilga. Lecz z drugiej strony poleciałaby synchronizacja 111 i 180 na Muranowie (mocno papierowa). Sam nie wiem co lepsze. W każdym bądź razie coś dla Saskiej Kępy (gdyby jej było mało) w rezerwie jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2006, 12:21

Policzyłem. I jest tak:
105 - skrócone do Nowego Bemowa celem odzyskania jednej brygady.
112 - wyprostowane na Bemowie (bez wpływu na brygadostan)
117 - zwiększenie częstotliwości do 8-12/18/12//20
151 - kasacja
405 - podniesienie częstotliwości do 5-10/-/10//- (plus niemal całkowita synchronizacja z 517)
410 - kasacja
507 - Nowe Bemowo, Koło, Dw. Centralny, Most Poniatowskiego, Saska, Gocław (8-12/18/12//20)
E-5 - Ursus-Niedźwiadek - Trasa Łazienkowska - Gocław (10/-/10//-)

Brygad starczyło. Nawet 3 całki zostały zamienione na trzy dodatki. Dodatkowo w szczycie B pojawia się o 3 dodatki więcej.
Do tego dochodzi wysłanie solówek ze 151 na 147 i 115 celem odzyskania przegubów.

Jak się taki układ podoba?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 24 sty 2006, 12:37

pawcio pisze:Policzyłem. I jest tak:
105 - skrócone do Nowego Bemowa celem odzyskania jednej brygady.
112 - wyprostowane na Bemowie (bez wpływu na brygadostan)
117 - zwiększenie częstotliwości do 8-12/18/12//20
151 - kasacja
405 - podniesienie częstotliwości do 5-10/-/10//- (plus niemal całkowita synchronizacja z 517)
410 - kasacja
507 - Nowe Bemowo, Koło, Dw. Centralny, Most Poniatowskiego, Saska, Gocław (8-12/18/12//20)
E-5 - Ursus-Niedźwiadek - Trasa Łazienkowska - Gocław (10/-/10//-)

Brygad starczyło. Nawet 3 całki zostały zamienione na trzy dodatki. Dodatkowo w szczycie B pojawia się o 3 dodatki więcej.
Do tego dochodzi wysłanie solówek ze 151 na 147 i 115 celem odzyskania przegubów.

Jak się taki układ podoba?
Jeśli E-5 przez TŁ z pominięciem Centrum i Waryńskiego to się nie podoba :-D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2006, 12:42

Na nic innego nie licz. Po coś (???) ZTM to 410 stamtąd wyrzucił.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 24 sty 2006, 12:49

Więc jeśli widzi że 410 jest pusciutkie to tym bardziej nie puści tamtędy ekspresa co 10 min.
Skąd by się mialy wziąść potoki do wypelnienia czegos takiego.

Awatar użytkownika
Ikarusomaniak
Posty: 365
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
Lokalizacja: znad Tagu

Post autor: Ikarusomaniak » 24 sty 2006, 15:02

Rosa pisze:Więc jeśli widzi że 410 jest pusciutkie to tym bardziej nie puści tamtędy ekspresa co 10 min.
Skąd by się mialy wziąść potoki do wypelnienia czegos takiego.
Właśnie. I to jest najsłabszy punkt w/w koncepcji.
Poza tym z uporem maniaka powiem, że 507 MUSI być bezprzystankowe między RW a Afrykańską (jeżeli ma w ogóle stamtąd jechać). Inaczej będzie zadyma, bo ludzie lubią E-5 właśnie dlatego, że jest szybkie i nie zatrzymuje się nigdzie po drodze, więc z pewnością zaprotestują, jeżeli dostaną produkt o gorszych parametrach. I ja też :twisted: .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2006, 21:17

Jeżeli chodzi o 410, to problemem nie są potoki (te były, co pokazywała poprzednia trasa i pokazuje zapełnienie rano na wyjeździe z Gocławia) tylko relacja miejsce przystanku - częstotliwość. Przy 15 minutach bardziej się opłaca wrócić do sprawdzonego schematu z przesiadką na Saskiej. Przy 10 minutach już niekoniecznie. Dojście i poczekanie na "kładce" (w wielce do tego niedogodnych warunkach) jest dodatkowym argumentem.
A 507 dobrze by było, gdyby tak miało. Trzeba tylko mocne kontrargumenty dla ZTMu i (przede wszystkim) Saskiej Kępy przygotować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 24 sty 2006, 22:17

pawcio pisze:Jeżeli chodzi o 410, to problemem nie są potoki (te były, co pokazywała poprzednia trasa i pokazuje zapełnienie rano na wyjeździe z Gocławia) tylko relacja miejsce przystanku - częstotliwość. .
Ale ludzie nie jeździli 410 tylko do Politechniki ale także na Marszalkowską.
Gdyby jedynym problemem 410 bylo zle umiejscowienie przystanku na TŁ to potoki Z Goclawia bylyby porownywalne do tych sprzed zmiany a tak nie jest.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 sty 2006, 15:54

A moim zdaniem spora część ludzi opdpłynęła do przesiadki na Saską. Z przyzwyczajenia, a także z niskiej konkurencyjności czasowej nowego 410. Wcześniej na 410 przynajmniej 50% pasażerów wybierała przystanek Metro Politechnika. I tak wciąż jest rano.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Ikarusomaniak
Posty: 365
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
Lokalizacja: znad Tagu

Post autor: Ikarusomaniak » 25 sty 2006, 18:38

Zobaczymy co się będzie działo po feriach. Ale nie liczę na jakieś rewolucyjne zmiany.
Poza tym naprawdę nie jestem przekonany, że to częstotliwość decyduje o zapełnieniu. Dosyć często jeżdżę na Gocław 410 i obserwuję co się dzieje na Politechnice... moim zdaniem zadziałało przede wszystkim przyzwyczajenie do przystanku, a nie częstotliwość. Ale jak macie możliwość przesymulować zapełnienie przy częstotliwości 10 min. , to chętnie się zapoznam z wynikami.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 26 sty 2006, 12:39

pawcio pisze: A tak można by przy okazji spróbować ustawić synchronizację 111 i 509 na Os. Wilga.
Po co przesiadka na Gocławiu pomiędzy 111 i 509??

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 sty 2006, 12:45

pawcio pisze: 405 - podniesienie częstotliwości do 5-10/-/10//- (plus niemal całkowita synchronizacja z 517)


Jak się taki układ podoba?

To mi się bardzo podoba, bo obecnie synchronizacja z 517 jest bardziej niż tragiczna.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 26 sty 2006, 13:03

Jaka znowu synchronizacja?! :|

ODPOWIEDZ