Tylko zwróć uwagę na jeszcze jeden aspekt. Opisy w vademecum powstawały ok. 2000 roku i potem je tylko uzupełniano, a w tamtych czasach każdy autobus z nawet kawałeczkiem niskiej podłogi był niskopodłogowy. Podział, który jest stosowany obecnie powstał później, wraz z upowszechnieniem się autobusów całkowicie niskopodłogowych. I właśnie dla ich jasnego wyodrębnienia do oznaczenia autobusów częściowo niskopodłogowych posiadających stopnie poprzeczne wewątrz ukuto określenie niskowejściowy. Zaś pojęcie niskopodłogowy zostało zarezerwowane wyłącznie dla autobusów z całkowicie niską podłogą.fraktal pisze:Wspomniałem także o opisach taboru. Bo zarówno w opisie Jelcza M121, Jelcza M181 oraz Neoplana widnieje nazwa autobus niskopodłogowy. O ile z Neoplanami sprawa może być problematyczna, to z w przypadku Jelczy jest oczywista.
Zresztą można tą ewolucję zaobserwować wertując achiwalne numer czasopism fachowych.