SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 25 lut 2007, 19:07

Na forum gazeta.pl ktoś puścił plotę że SKM jest w zaawansowanym stanie likwidacji
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... a=58005392
Czy ktoś ma wiedzę na ten temat? Czy to zwykła plota jak setki innych?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 25 lut 2007, 19:10

Akurat fora typu gazeta.pl i onet.pl to nie jest zbyt poważne źródło informacji ;-)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2007, 22:04

Równie dobrze wykluczenie NEWAGu miało na celu cheć unieważnienia przetargu, bo np. są środki na lepszy, NOWY sprzęt. Hipotez jest wiele, NEWAG się podłożył, to sam jest sobie winien.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 lut 2007, 22:15

no nie wiem - wcześniej pewniakiem był właśnie NEWAG i SKM przecież doskonale wiedziała o tym, że dostała pociągi z opóźnieniem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2007, 22:19

Ale Newag mógł się przecież powołać na dostawę 14WE-07 dla PRów.
Chociaż może rzeczywiście, wycofam się do swojej pierwotnej teorii, że szukali pretekstu by się wycofać, bo... <wstaw teorię>.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lut 2007, 16:04

Ja bym na Waszym miejscu nie obstawał tak przy SKM w obecnym kształcie - z kilku różnych nieoficjalnych źródeł dopływają informacje, że formuła SKM może ulec pewnym zmianom.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 08 mar 2007, 17:36

"Dziennik"
Nowe pociągi dla SKM
Nowosądecki Newag został zwycięzcą przetargu na dostawę dwóch nowych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.

Nowe składy, podobne do tych, które już kursują, są zresztą dziełem tej samej firmy – ruszą na trasę za niecałe pół roku. Mogą zabrać 480 pasażerów, w tym 180 na miejscach siedzących. Mają być przegubowe, tak jak najnowocześniejsze tramwaje.

- Chodzi nam o względy bezpieczeństwa podróżnych – mówi Jerzy Obrębki, członek zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. – W składzie przegubowym pasażerowie czują się bezpieczniej niż w oddzielnych wagonach – dodaje.

W nowych pociągach pasażerowie będą informowani przez megafon, do jakiej stacji dojeżdżają. Będą też mogli zobaczyć na wyświetlaczu, jaką trasą jadą i jak daleko jest jeszcze do najbliższej stacji. Na nowy tabor miasto wydało 7,5 mln zł.

Wiele wskazuje na to, że są to ostatnie zakupy SKM. – Wstrzymujemy się z ogłaszaniem kolejnych przetargów, bo czekamy na decyzję władz, co zrobią z naszą spółką – mówi Obrębki.

W kuluarach Ratusza nie wyklucza się likwidacji spółki. Pociągi mogłyby zostać wydzierżawione Kolejom Mazowieckim. Decyzji na razie nie podjęto.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 mar 2007, 19:02

Premo pisze:To w takim razie powiedz co miało na celu unieważnienie przetargu i wykluczenie z listy oferentów NEWAGu?
No proszę, a któż to był taki pewien likwidacji spółki?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 mar 2007, 19:20

inż. Glonojad pisze:
Premo pisze:To w takim razie powiedz co miało na celu unieważnienie przetargu i wykluczenie z listy oferentów NEWAGu?
No proszę, a któż to był taki pewien likwidacji spółki?
no i co złego w tym, że Premo był pewny? Ostatnie zdanie artykułu nie wyklucza przecież tej wersji: "W kuluarach Ratusza nie wyklucza się likwidacji spółki. Pociągi mogłyby zostać wydzierżawione Kolejom Mazowieckim".

Swoją drogą to ja chyba coś przespałem - wysłano zawiadomienie o uniewaznieniu przetargu, a teraz Dziennik informuje o wyborze oferty Newagu :shock:

PS. Już wiem, decyzja Arbitrażu...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 mar 2007, 20:43

Bo Premo przedstawiał to jako "niezbity dowód" na likwidację SKM. A od "nie wyklucza" do pewności to jeszcze bardzo daleko.
A co do arbitrażu to dobrze wiesz. I mam wrażenie, że bardzo z tego powodu nie płakali w SKM...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 mar 2007, 9:34

"Echa Miasta" opisały inną koncepcję dalszych losów SKM. Otóż miałaby powstać linia Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna-Warszawa Wschodnia. Czyli linia z znikąd do nikąd. Oraz mało realne otworzenia linii Warszawa Główna-Warszawa Gdańska-Targówek
Cena 2 jednostek to nie 7,5mln. Tyle nawet jedna nie kosztuje. Za obie jednostki miasto zapłaci 18mln 800tys czyli 9mln 400tys za 1.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 09 mar 2007, 10:46

czy te 2 nowe składy pozwolą juz zwiększyć częstotliwość S2 do docelowych 20 minut?
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 mar 2007, 11:02

Nie, te dwa nowe składy zastąpią dwa wypożyczone EN57 z SKM Trójmiasto.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 mar 2007, 12:14

Po co zwiększać częstotliwość S2, skoro jest wspólny bilet, a od 1.06 ma być koordynacja rozkładów??? Można dać najwyżej tablice liniowe KMemom i wpisać je w rozkład :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 mar 2007, 13:15

Premo pisze:"Echa Miasta" opisały inną koncepcję dalszych losów SKM. Otóż miałaby powstać linia Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna-Warszawa Wschodnia. Czyli linia z znikąd do nikąd. Oraz mało realne otworzenia linii Warszawa Główna-Warszawa Gdańska-Targówek
Cena 2 jednostek to nie 7,5mln. Tyle nawet jedna nie kosztuje. Za obie jednostki miasto zapłaci 18mln 800tys czyli 9mln 400tys za 1.
i po co to by było komu? Wiesz, ten artykuł w Echu Miasta wyglądał mi na mało prawdopodobny...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ