[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.
Moderator: JacekM
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26852
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To już lepiej więcej wagonokm.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26852
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Stawka za 1 wagonokm? A to niby z jakiej racji? Wręcz przeciwnie, im więcej wagonkm na dobę, tym jeden powinien być tańszy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36665
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A co, kilometry są wtedy dłuższe?
Nie rozumiem...
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26852
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wiem o co Ci chodzi, ale to i tak nie ma sensu ekonomicznego.MeWa pisze:chodzi mi o rozbudowę metra - im dłuższe metro, tym wyższa stawka.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
ma sens - więcej torów i systemów do utrzymania, więcej pracowników do obsługi linii, koszty utrzymania taboru, poboru prądu itd.inż. Glonojad pisze:Wiem o co Ci chodzi, ale to i tak nie ma sensu ekonomicznego.MeWa pisze:chodzi mi o rozbudowę metra - im dłuższe metro, tym wyższa stawka.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
W metrze nie stosuje się systemu ASDEK.
MW pisze:W dokumentacji technologicznej systemu utrzymania eksploatacyjnego wagonów metra, w części dotyczącej obsługi zestawów kolowych przytoczone są poniższe Polskie Normy:
PN-92/K-91045 Tabor kolejowy. Zestawy kolowe. Wymagania i badania.
PN-92/K-91056 Tabor kolejowy. Zarys zewętrzny obręczy i wieńców kół bezobręczowych zestawów kołowych.
PN-K-91056 / A1 j.w. ( zmiana A1).
PN-92/K-91018 Tabor kolejowy. Koła bezobręczowe. Wymagania i badania.
Ponadto przy obsłudze zestawów kolowych odpowiednie służby w metrze stosują poniższe narzędzia i systemy:
- cyfrowy profilomierz do pomiaru profilu koła;
- cyfrowy miernik geometrii koła;
- elektroniczne suwmiarki do pomiaru średnic i rozstawu kół;
- wzorcowe zestawy kołowe;
- sterowana numerycznie tokarka podtorowa do pomiaru i reprofilacji zestawów kołowych;
- system monitoringu drgań (praktycznie całodobowy system wykrywania wadliwych zestawów kołowych podczas normalnej eksploatacji pociągów metra w tunelu).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
I czy metro w ogóle jest w stanie funkcjonować w postaci szczątkowej? Tzn. chodzi o sytuację-info o podłożeniu bomby w centrum i nagle metro nie jeździ wcale, a chyba może jeździć do Politechniki...mało prawdopodobne żeby wybuch na stacji Centrum spowodował szkody na stacji Politechnika
Chodzi o trzecią szynę tak? Nie ma możliwości włączania jej tylko na pewnym odcinu tylko od razu w całości?
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Chodzi o trzecią szynę tak? Nie ma możliwości włączania jej tylko na pewnym odcinu tylko od razu w całości?
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Metro może funkcjonować w postaci szczątkowej - wielokrotnie pociągi tak jeździły. Jeśli nie ma możliwości zawracania, to uruchamiany jest ruch wahadłowy po jednym torze. Żeby nie być gołosłownym:
Przykład 1
Przykład 2 Przykład 3
Jak była bomba na Rondzie Dmowskiego, to wpierw pociągi nie zatrzymywały się na stacji Centrum, a następnie wyłączono z ruchu odcinek Świętokrzyska - Politechnika, jednak wkrótce po tym decyzją prezydenta Kaczyńskiego zamknięto całe metro. Wszystko zależy od zagrożenia i rodzaju zgłoszenia. Natomiast napięcie może być wyłączane także na pewnym odcinku.
Przykład 1
Przykład 2 Przykład 3
Jak była bomba na Rondzie Dmowskiego, to wpierw pociągi nie zatrzymywały się na stacji Centrum, a następnie wyłączono z ruchu odcinek Świętokrzyska - Politechnika, jednak wkrótce po tym decyzją prezydenta Kaczyńskiego zamknięto całe metro. Wszystko zależy od zagrożenia i rodzaju zgłoszenia. Natomiast napięcie może być wyłączane także na pewnym odcinku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]