Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zmorka
Posty: 112
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:55
Lokalizacja: dokąd komunikacja warszawska szybko nie dojedzie

Post autor: zmorka » 07 mar 2007, 22:21

MeWa pisze: się rozkraczył
czyli stał w tunelu 10 min pomiędzy Centrum a Politechniką, na Politechnice wywalił ludzi bo znowu drzwi się nie chciały zamknąć
postój w tunelu był ok 8.10
Conscientiae satis fiat, nil in famam laboremus: sequatur vel mala, dum bene merentis.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 30 mar 2007, 21:12

Dzisiaj około 19 zaniemogło metro. Nie dało się wsiąść m.in. do 107, 195, 503, 505. Moi znajomi opowiadali mi, że być może coś z szyną (?), ich pociąg zatrzymał się między tunelami przed stacją Ursynów, stał tam długo, po czym powiedziano, że teraz przez dłuuugi czas nic nie pojedzie - przyczyna nieznana.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 30 mar 2007, 21:13

Jakaś awaria dziś była w metrze.
Cytuję znajomego
"stalem 40min, ludzie brzeczęli jakby nie wiadomo co się działo
inna sprawa ze maszynista czy jak tam sie nazywa typa prowadzacego metro tez nie wiedzial jak dzialac :) chodzil z poczatku na koniec i czasami przez glosniki zapodawal teksty w stylu "prosze sie wyluzowac" albo "pociag musi chwile postac" czy "na chwile zgasze swiatlo" ludzie siadali na podloge "

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 30 mar 2007, 21:59

Myślałem że wagony nie powinny stawać w tunelu w razie awarii :-k A jeśli stały tam ponad 30 min to to juz było zdecydowanie za długo.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5417
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 mar 2007, 23:39

GW pisze, że się hamulce zablokowały. To nie dziwne że stał.

metron

Post autor: metron » 31 mar 2007, 14:11

I tu właśnie kłania się nowoczesna technika w pociągach Alstom. W starym rosyjskim składzie maszynista bezproblemowo może wyluzować skład,zajmuje mu dosłownie chwilę . W Alstomie musi dostać się pod pociąg i przechodząc pod wagonami kolejno kluczem !!!! luzować każdy wagon. Nic dziwnego że zajmuje to tyle czasu
Mam wrażenie że Alstoma projektowali ludzie którym zabrakło wyobraźni
Zresztą praktycznie nie zdarza się aby rosyjski skład utknął na trasie,tam jest tyle obwodów rezerwowych że taki długi postój jest praktycznie niemożliwy

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 31 mar 2007, 15:47

metron pisze:W Alstomie musi dostać się pod pociąg i przechodząc pod wagonami kolejno kluczem !!!! luzować każdy wagon.
Pomijam błędy projektowe, ale po to się człowiek tyle czasu szkoli, aby wykonywać takie czynności w różnych sytuacjach ;)
xxx

metron

Post autor: metron » 31 mar 2007, 21:03

Hieronim pisze:
metron pisze:W Alstomie musi dostać się pod pociąg i przechodząc pod wagonami kolejno kluczem !!!! luzować każdy wagon.
Pomijam błędy projektowe, ale po to się człowiek tyle czasu szkoli, aby wykonywać takie czynności w różnych sytuacjach ;)

Bez przesady,szkolenie szkoleniem ale z fizycznego punktu widzenia,samo przeciskanie się pod spodem wagonuw tunelu jest dosyć trudne
Samo przepełzanie pod spodem wagonu zajmuje sporo czasu,do tego manipulacja z kluczami Tego nie da się zrobić szybko

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 31 mar 2007, 21:07

metron pisze:Samo przepełzanie pod spodem wagonu zajmuje sporo czasu,do tego manipulacja z kluczami Tego nie da się zrobić szybko
Domyślam się. I dlatego jestem przeciwnikiem takich rozwiązań. Ale uświadamiam wszystkich, że maszynista ma większą wiedzę o budowie pojazdu niż przeciętny kierowca bądź motorniczy.
xxx

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 kwie 2007, 1:53

Obrazek
Pasażerowie uwięzieni w metrze
śmik 2007-03-30, ostatnia aktualizacja 2007-03-30 20:54

Dużo strachu najedli się w piątek wieczorem pasażerowie pociągu metra. Z powodu awarii hamulców przez blisko pół godziny byli uwięzieni w tunelu.

Do awarii doszło ok. 18.30 tuż za stacją Służew. W pociągu jadącym w kierunku centrum niespodziewanie zablokowały się hamulce. - Nie pamiętam, żeby wcześniej doszło do podobnej sytuacji. Maszynista musiał wyjść z pociągu i ręcznie odblokować wszystkie hamulce - opowiada Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego. W tym czasie pasażerowie tkwili uwięzieni w pociągu. Wyszli z niego dopiero po ponad pół godzinie, gdy zepsuty pociąg dojechał w końcu do stacji Wilanowska. Awaria zatrzymała na pewien czas niemal wszystkie pociągi.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 02 kwie 2007, 21:54

MeWa, nic od siebie nie dodasz?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 kwie 2007, 21:57

a co mam dodać? :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 02 kwie 2007, 22:06

jakieś słowo od siebie, refleksje, przemyślenia :>

W kwestii metra raczej rzadko pozostawiasz pełne pole do popisu gazetom ;)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 kwie 2007, 22:39

natomiast do dodania mam to, że ZTCW ruch pociągów nie był do końca wstrzymany - pociągi zawracały na stacji Wilanowska. Natomiast popsuł się skład 24 albo 26.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 cze 2007, 21:38

Ok. 20:50 nie kursowały pociągi w kierunku Młocin (stacja Wierzbno)

ODPOWIEDZ