Bezpieczeństwo na linii do Tłuszcza

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 kwie 2007, 21:25

Premo pisze:
Predator pisze:A tych świetlówek to nie można jakoś zabezpieczyć
Można tylko jest to dosyć kosztowne. Jednostki po pełnej modernizacji mają oświetlenie takie jak w 14WE czyli wpuszczone w sufit. W jednostkach po rewizji świetlówki są wpuszczone w sufit jedynie na pomostach w wagonie silnikowym gdzie sufit jest niżej i dostęp do świetlówki jest uwałtwiony
Nie trzeba od razu wpuszczać świetlówek do sufitu. Można po prostu na to co jest jakieś osłony zamontować (choćby takie plastikowe, jakie można spotkać w Jelczach). Nie zapewni to ochrony 100%, ale na pewno częściowo zniechęci chcących wejść w ich posiadanie, albo wandali.

Bo teraz z punktu widzenia takiego wandala, to wystarczy wstać, wyjąć jednym ruchem ręki i rozbić – idealna rozrywka dla takiej znudzonej grupy nastolatków, a jak jeszcze chce jeden drugiemu zaszpanować czego to on nie zrobi, to i nie tylko świetlówki, ale i szyby polecą w ramach „rozrywki”.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

metron

Post autor: metron » 26 kwie 2007, 22:47

Podejrzewam że wandalizm to tylko wymówka aby ograniczyć nierentowne kursy, podejrzewam że niedługo z tego samego powodu zostanie odwołany kurs 0:42. gdyby KM naprawdę zależało na tych połączeniach wynajęto by ochronę, tym bardziej że koszt naprawy zniszczonego taboru sięga już milionów złotych
Na koniec taka dygresyjka, dlaczego mimo wprowadzanej ochrony,monitoringu ciagle zwiększa sie liczba dewastacji

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 kwie 2007, 23:03

metron pisze:dlaczego mimo wprowadzanej ochrony,monitoringu ciagle zwiększa sie liczba dewastacji
Proszę o jakieś źródło potwierdzające te informacje.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 kwie 2007, 23:36

solaris8315 pisze:Tam może ochroniarze by się przydali ?
Są. I co z tego?
A świetlówek nawet wpuszczonych w sufit ochronić się nie da również. Osłony na świetlówki w przedziałach WC, gdzie świetlówki sa wpuszczane w sufit i osłaniane, oraz w przedsionkach są często poprzypalane płomieniem z zapalniczek...
Do czego to może doprowadzić - lepiej nie myśleć.
Linia małkińska jest pod względem wandalizmu na pierwszym miejscu. Nigdzie wzdłuż trasy nie widać tylu wyrzuconych świetlówek, szyb, osłon na grzejniki i wielu innych rzeczy z pociągów. Żadna inna trasa nie jest tak często oblegana przez osoby obrzucające składy kamieniami. Na 5-6 jazd w roku tą trasą, w ubiegłym bodaj raz trafiłem na obrzucenie, 2 lata temu - podobnie. Na swojej trasie jeżdżę codziennnie i zdarzyło mi się to 3 razy w ciągu 5-ciu lat (co nie oznacza, że nie zdarza się częściej).
To jakaś specyfika tego rewgionu.
Zaraz po wprowadzeniu ochrony z kontrolerami, przychody kas bletowych wzrosły znacznie (aż KM się chwaliło), bowiem wcześniej wręcz krążyły legendy o całych wsiach jeżdżących za darmochę...

metron

Post autor: metron » 27 kwie 2007, 0:43

Fikander pisze:
metron pisze:dlaczego mimo wprowadzanej ochrony,monitoringu ciagle zwiększa sie liczba dewastacji
Proszę o jakieś źródło potwierdzające te informacje.

Oglądałem reportaż z TVP3 dotyczący aktów wandalizmu w pociągach KM. I tak w roku 2005 zarejestrowano ich 2833, natomiast w roku 2006 już 3500
Sami kolejarze przyznają że monitoring wykorzystywany jest dopiero podczas przekazywania spraw organom ścigania

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 27 kwie 2007, 9:37

Premo pisze:Właśnie z powodu narastającego wandalizmu odwołano pociąg 23:42 do tłuszcza. Żeby ograniczyć zniszczenia wieczorem pociągi jeżdżą pojedynczo
Znam tę linię, bo jeżdzę na różniste działki w rejon Łochowa. I zawsze się zastanawiałem, po co dwuskładowe widma wożą tam powietrze (oprócz chuliganów) wieczorami :-$

[ Dodano: 2007-04-27, 09:47 ]
metron pisze:Podejrzewam że wandalizm to tylko wymówka aby ograniczyć nierentowne kursy, podejrzewam że niedługo z tego samego powodu zostanie odwołany kurs 0:42. gdyby KM naprawdę zależało na tych połączeniach wynajęto by ochronę, tym bardziej że koszt naprawy zniszczonego taboru sięga już milionów złotych
Żałosne jest to, że PKP (czy jakkolwiek się ta ynstytucja nazywa - muszę uważać, żeby nie dać pożywki Fikandrowi do fikania ;) ) musi szukać pretekstów do ograniczania takich kursów #-o Nie mówię likwidacji, ale z pewnością ograniczania. Dlaczego przez tyle lat jeździł dwuskład wieczorami, skoro spokojnie wystarczyłaby jego połowa? To samo z częstotliwością...

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-04-27, 14:28 ]
Proszę nie pisać zmniejszoną czcionką.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 kwie 2007, 13:37

metron pisze:Na koniec taka dygresyjka, dlaczego mimo wprowadzanej ochrony,monitoringu ciagle zwiększa sie liczba dewastacji
Ochroniarze to nie uzbrojeni anty-terroryści. Na początku pisano o ich brawurowych akcjach. Później skończyło się na tym że ochrona nie wychodzi nawet ze służbowego

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 kwie 2007, 15:19

Premo pisze:Później skończyło się na tym że ochrona nie wychodzi nawet ze służbowego
Ochroniarze też ludzie. Wcale im się nie dziwię, bo dewastatorzy rzadko działają w pojedynkę.
solaris8315 pisze:Najlepiej wynająć brygadę antyterrorystyczną
Albo GROM ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 kwie 2007, 18:29

Ale ochrona powinna chodzić po składzie i zwalczać tego rodzaju chuligaństwo. Ochroniarze chodzą parami albo we trzech więc mogliby dać sobie radę z chuliganami. Tylko gdyby chcieli wystawić nos ze służbowego

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 kwie 2007, 23:26

Busmann pisze:Ochroniarze też ludzie.
:arrow: Ale chyba im za to płacą. Taką mają pracę, więc niech wypełniają swoje obowiązki.
Na tej samej zasadzie można powiedzieć, że policjanci też ludzie. I co, też mają się bać?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 kwie 2007, 23:27

Zależy za co im dokładnie płacą i jakie są warunki umowy. Bo być może za mało płacą, by opłacało im się interweniować.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 kwie 2007, 23:40

MeWa pisze:Bo być może za mało płacą, by opłacało im się interweniować.
:arrow: No to w takim razie po co oni tam w ogóle są? Zwolnić ich - wyjdzie jeszcze taniej #-o.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 kwie 2007, 23:55

Ochroniarze w KM maja licencję III klasy. Znaczy się tacy sami ochroniarze zajmują się ochroną supermarketów. I płacą im groszowe stawki typu 3,5-4zł/h

metron

Post autor: metron » 29 kwie 2007, 0:00

Od razu wiedziałem że "ochrona" którą wynajęły KM nie zda egzaminu. Co moze zdziałać brygada 4 ludzi na jedną cała linię. To fikcja że wzmocni to poczucie bezpieczeństwa. Widziałem jak działa ta ochrona. Ochroniarze jak meteoryty przemknęli przez skład,na moment zapanowął spokój, po wyjsciu ochrony pojawiły się schowane faje i wóda
Moim zdaniem cała ta ochrona to parasol ochronny aby nikt nie zarzucił KM że nie dba o bezpieczeństwo, jak zrobiono to gdy z pociągu PR wyrzucono dziewczynę

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 kwie 2007, 0:01

No dobrze - co według Was należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na tej linii?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Zablokowany