Bezpieczeństwo na linii do Tłuszcza

Moderator: JacekM

jose
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2006, 14:43
Lokalizacja: Wawer (Las)

Bezpieczeństwo na linii do Tłuszcza

Post autor: jose » 23 kwie 2007, 19:52

czaroT-11 pisze:Oj szkoda że do Tłuszcza nie pójdzie
Całe szczęście ze nie pójdzie, bo po miesiącu nie byłoby co z niej zbierać :P

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 23 kwie 2007, 20:14

Na Tłuszczańskiej to powinny węglarki jeździć. Bo na tej linii najczęściej dochodzi do aktów wandalizmu. W szopie używa się określeń tygodniowy zapas szyb, świetlówek. Niektóre jednostki wracają do szopy bez ani jednej szyby bądź świetlówki

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 kwie 2007, 15:56

Premo pisze:Na Tłuszczańskiej to powinny węglarki jeździć. Bo na tej linii najczęściej dochodzi do aktów wandalizmu. W szopie używa się określeń tygodniowy zapas szyb, świetlówek. Niektóre jednostki wracają do szopy bez ani jednej szyby bądź świetlówki
Ostatnio doceniłem i polubiłem transport szynowy, więc się przemieszczam do centrum i z centrum pociągami KM i SKM (na całej trasie) w ramach WKM wsiadając na Dw. Wschodnim – w godzinach szczytu ogromna oszczędność czasu i nerwów.

I jak tak patrzę na pociągi KM, to nic szczególnego nie można o nich powiedzieć. Ale jak już jadę autobusem ulicą Radzymińską i widzę pociągi mknące do/z Tłuszcza i okolic to one są w jednym już inne od innych – notorycznie można spotkać pasażerów którzy stoją przy otwartych drzwiach podczas jazdy, często paląc papierosy, a nawet pijące alkohol. Nie sądzę aby te otwarte drzwi były wynikiem ich awarii, a samo zachowanie pasażerów jest niespotykane w takiej skali chyba na żadnej innej relacji obsługiwanej przez KM.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 kwie 2007, 16:50

Właśnie z powodu narastającego wandalizmu odwołano pociąg 23:42 do tłuszcza. Żeby ograniczyć zniszczenia wieczorem pociągi jeżdżą pojedynczo

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 kwie 2007, 17:20

Premo pisze:Właśnie z powodu narastającego wandalizmu odwołano pociąg 23:42 do tłuszcza. Żeby ograniczyć zniszczenia wieczorem pociągi jeżdżą pojedynczo
Odwołano go tylko w niedziele...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 kwie 2007, 17:23

Bo wtedy dochodzi do najczęstszych aktów wandalizmu. Pociąg został odwołany z powodu tego że po przyjeździe na Wileński dwóch jednostek rozłączano je na 2 pociągi. 23:42 i 0:42. Z tego powodu że w niedziele jeździ teraz 1 jednostka takiego składu rozłączyć się nie da

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 kwie 2007, 17:43

Premo pisze:Właśnie z powodu narastającego wandalizmu odwołano pociąg 23:42 do tłuszcza. Żeby ograniczyć zniszczenia wieczorem pociągi jeżdżą pojedynczo
Jak dla mnie, to takie zachowanie KM, to tylko próba ucieczki od problemu.
Sam on się nie rozwiąże, a potencjalni wandale pojadą kursem o 0:42 (wszak są to „pasażerowie” wracający z Warszawy do domów) i też będą mieli okazję się „wyżyć”. Ewentualny zysk na tym dla KM jest taki, że sobie w niedzielę, gdzie pewnie mało osób korzystało z kursu o 23:42 zaoszczędzą trochę pieniędzy na nierentownym kursie.
Ale wandalizm jak jest, tak będzie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 kwie 2007, 17:48

Predator pisze:Ale wandalizm jak jest, tak będzie.
Ale w ten sposób KM ograniczy straty spowodowane przez wandali. Gdy pociąg złożony jest z 2 EZT to oba jeżdżą zniszczone. A tak wandale zniszczą tylko jedną

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 kwie 2007, 18:04

Premo pisze:
Predator pisze:Ale wandalizm jak jest, tak będzie.
Ale w ten sposób KM ograniczy straty spowodowane przez wandali. Gdy pociąg złożony jest z 2 EZT to oba jeżdżą zniszczone. A tak wandale zniszczą tylko jedną
Jak rozumiem z Twoich wypowiedzi, to akty wandalizmu pojawiają się regularnie na tych wieczorno-nocnych kursach. Gdyby KM zlikwidowały wspomniany kurs na stałe (we wszystkie dni) to jeszcze rozumiem – 30 kursów miesięcznie mniej, i 30 potencjalnych zdewastowanych składów mniej.

Ale zawieszanie kursu tylko w niedzielę – czyli 4 kursy miesięcznie mniej – jak dla mnie, to jest tylko akt rozpaczy KM, a nie logiczne działanie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 kwie 2007, 18:17

Predator pisze:Jak rozumiem z Twoich wypowiedzi, to akty wandalizmu pojawiają się regularnie na tych wieczorno-nocnych kursach
Niestety tak. Ale są one nasilone w weekendy. W tym pociągu zdarzało się że 70% szyb i wszystkie świetlówki były wybite.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 26 kwie 2007, 19:33

a na tym kursie nie może pojechać VT? :>

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 kwie 2007, 19:41

Też by zdewastowali.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 kwie 2007, 20:09

A tych świetlówek to nie można jakoś zabezpieczyć :?:

Przyznam się szczerze, że w moim życiu nie korzystałem często z usług kolei. Ostatnio robię to praktycznie codziennie z racji SKM i wspólnego bilety na KM.
I pierwsze co mnie zdziwiło, to właśnie te świetlówki – raz że w takiej postaci wyglądają mało estetycznie, a dwa to są one narażone na łatwe zniszczenie albo kradzież. Może warto je zabezpieczyć :-k .
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 kwie 2007, 20:14

Tam może ochroniarze by się przydali ? :-k Najlepiej wynająć brygadę antyterrorystyczną :twisted:

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 kwie 2007, 21:12

Predator pisze:A tych świetlówek to nie można jakoś zabezpieczyć
Można tylko jest to dosyć kosztowne. Jednostki po pełnej modernizacji mają oświetlenie takie jak w 14WE czyli wpuszczone w sufit. W jednostkach po rewizji świetlówki są wpuszczone w sufit jedynie na pomostach w wagonie silnikowym gdzie sufit jest niżej i dostęp do świetlówki jest uwałtwiony

Zablokowany