Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa
Moderator: JacekM
Fajnie tylko, że....
-w TLK jest tyle pasażerów ile siedzeń. A np. Warszawa-Suwałki to ludzi ledwo na korytarzach pomieści (przypadkiem sprawdziłem jak pomyliłem pociągi). Na więcej wagonów nie ma co za bardzo liczyć (ale byłby cyrk jakby znowu Bipy zaczęły jeździć na trasach międzywojewódzkich i to jeszcze z rezerwacją miejsc!)
-nie wszyscy skorzystają z oferty taniej puli biletów, więc koszty wzrosną
-a tak z mojego punktu widzenia to o ile będę miał jeszcze kolejówkę to praktycznie wszędzie +3 zł do biletu
EDIT: To nie Ukraina, gdzie jak nie ma biletów to albo doczepiają wagon albo ludzie czekają aż bilety będą albo dają w łapę prowadnikowi. U nas wszyscy gremialnie popędzą do Busów.
-w TLK jest tyle pasażerów ile siedzeń. A np. Warszawa-Suwałki to ludzi ledwo na korytarzach pomieści (przypadkiem sprawdziłem jak pomyliłem pociągi). Na więcej wagonów nie ma co za bardzo liczyć (ale byłby cyrk jakby znowu Bipy zaczęły jeździć na trasach międzywojewódzkich i to jeszcze z rezerwacją miejsc!)
-nie wszyscy skorzystają z oferty taniej puli biletów, więc koszty wzrosną
-a tak z mojego punktu widzenia to o ile będę miał jeszcze kolejówkę to praktycznie wszędzie +3 zł do biletu
EDIT: To nie Ukraina, gdzie jak nie ma biletów to albo doczepiają wagon albo ludzie czekają aż bilety będą albo dają w łapę prowadnikowi. U nas wszyscy gremialnie popędzą do Busów.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Opinia jednego mądrego specjalisty od spraw kolei:
3 spółki-pasażerska, towarowa, infrastruktura. No i sztywny rozkład a nie rewolucja co rok.
Niestety chyba za późno
3 spółki-pasażerska, towarowa, infrastruktura. No i sztywny rozkład a nie rewolucja co rok.
Niestety chyba za późno
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Głupi, głupi pomysł, który ma na celu podwyżkę cen biletów (i większe wpływy do kasy), a nie "uporządkowanie polskiego rynku przewozów pasażerskich".
Z mojego podwóka: skończą się codzienne dojazdy ludzi z Łodzi, Skierniewic (i Żyrardowa? bo chyba nie uruchomią specjalnego pociągu dla nich...) do pracy w Warszawie.
Oj zarobią przewoźnicy autobusowi, zarobią:/
-
- Posty: 1460
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
- Kontakt:
swego czasu pisałem o tym artykuł prasowy. No ale kolesiostwo musiało przepchnąć swoje...Karol pisze:Opinia jednego mądrego specjalisty od spraw kolei:
3 spółki-pasażerska, towarowa, infrastruktura. No i sztywny rozkład a nie rewolucja co rok.
Niestety chyba za późno
Całuję Was w Wasze małe serduszka.
Szczerze mówiąc to mi sie nie chce, no ale jak napisałem a to musze napisać i b, co żeby nie być porównywanym do innych...Mógłbyś uzasadnić?
hmm,,, a więc imho powinna w Polsce powstać jedna spółka obsługująca wszystkie połączenia międzyregionalne i regionalne pospieszne zarówno pociagami kwalifikowanymi jak i nie. Ujednolicenie taryfy (jedna taryfa M+, E) pozwoli na powrót wspólnego biletu na długich trasach, a nie tak jak teraz, ze chcąc w miarę szybko prezjechać z Warszawy do Wałbrzycha musze kupować oddzielny bilet na pociąg Ex/IC i posp/osob.
Natomiast co do pociągów osobowych, to jak widac w całym kraju są zakusy na spółki samorządowo-kolejowe like Koleje Mazowieckie - KM i ich doświadczeniem słychać coraz o próbach utworzenia takich kolei na Pomorzu, w Opolskim, Wielkopolskim czy Podkarpackim. I regionalizacja kolei regionalnych powinna się odbyć jak najszybciej...
Po prostu nie wydaje mi się celowe uterzymywanie w takim wypadku spółki PKP Przewozy Regionalne, która by uruchomiała tylko kilkanascie - kilkadzieśiąt pociagów dziennie. Dlatego aport spółki PKP PR do PKP IC w tym momencie - moim zdaniem jest zasadny.
Tyle moich zeznań. Z Gackiem o to już dwa lata temu sie kłóciłem w śniegu na Pradze, gdzie dziś pod górką manewrową stała piękna PICowska dwójeczka...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27486
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
bohun pisze:Ujednolicenie taryfy (jedna taryfa M+, E) pozwoli na powrót wspólnego biletu na długich trasach, a nie tak jak teraz, ze chcąc w miarę szybko prezjechać z Warszawy do Wałbrzycha musze kupować oddzielny bilet na pociąg Ex/IC i posp/osob.
No właśnie przejęcie pośpiechów przez PIC oznacza, że nie będzie już NIJAK można dojechać na jednym bilecie z na przykład Bielska Podlaskiego do Lwówka Śląskiego.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
niom, jasne... ale przy rozpadzie PKP PR na spółki regionalne też będzie można? Bo wątpie by wszędzie były takie zasady honorowania biletów jak w KM...
Pozatym mimo wszystko wolałbym wydać na dwa dodatkowe bilety na dojazdy osobówkami + bilet M+ Białystok - Jelenia z dopłata M2E2 na Warszawa - Wrocław.
Pozatym mimo wszystko wolałbym wydać na dwa dodatkowe bilety na dojazdy osobówkami + bilet M+ Białystok - Jelenia z dopłata M2E2 na Warszawa - Wrocław.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27486
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wybacz, ale ja:bohun pisze:Pozatym mimo wszystko wolałbym wydać na dwa dodatkowe bilety na dojazdy osobówkami + bilet M+ Białystok - Jelenia z dopłata M2E2 na Warszawa - Wrocław.
a) nie zamierzam płacić ogromnych pieniędzy za podróż pociągami o taryfie ekspresowej, zupełnie nieadekwatnej do standardu oferowanych usług
b) nie wierzę, że IC nie zacznie wycinać połączeń
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
póki co sukcesywnie robią to PRyb) nie wierzę, że IC nie zacznie wycinać połączeń
Nie musisz. Możesz jechać TLK.Fikander pisze:a) nie zamierzam płacić ogromnych pieniędzy za podróż pociągami o taryfie ekspresowej, zupełnie nieadekwatnej do standardu oferowanych usług
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To fakt, ale braki taborowe mimo wszystko robią swoje...Fikander pisze:Mhm, jeżeli będą. Nawet jeśli, to uważam ich cenę za nieadekwatną do standardu oferowanych usług, a [R] za chory pomysł.
a co do [R] to nawet PKP PR się do tego przymierzała jeszcze niedawno w niektórych pociagach. Ale fakt faktem, ze zrówno w TLKach jaki Pospiesznych PKP PR powinno być R, a nie [R]
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Nie jest powiedziane, że IC musi we wszystkich przejętych pociągach wprowadzic rezerwację. Zwłaszcza, że wpakowanie masy nadliczbowych osób może byc bardziej opłacalne niz 3 zł. od każdego "miejscowego".
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27486
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przecież oni i tak pakują masę nadliczbowych osób, i tak od każdego te 3 pln kasując.Tm pisze:Nie jest powiedziane, że IC musi we wszystkich przejętych pociągach wprowadzic rezerwację. Zwłaszcza, że wpakowanie masy nadliczbowych osób może byc bardziej opłacalne niz 3 zł. od każdego "miejscowego".
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories