Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 lut 2006, 1:45

news

n/c

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Nie 28 Wrz, 2008 20:04 ]
Zmiana nazwy tematu. MeWa
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 16 lut 2006, 2:11

Fajnie tylko, że....

-w TLK jest tyle pasażerów ile siedzeń. A np. Warszawa-Suwałki to ludzi ledwo na korytarzach pomieści (przypadkiem sprawdziłem jak pomyliłem pociągi). Na więcej wagonów nie ma co za bardzo liczyć (ale byłby cyrk jakby znowu Bipy zaczęły jeździć na trasach międzywojewódzkich :-D i to jeszcze z rezerwacją miejsc!)

-nie wszyscy skorzystają z oferty taniej puli biletów, więc koszty wzrosną :-?

-a tak z mojego punktu widzenia to o ile będę miał jeszcze kolejówkę to praktycznie wszędzie +3 zł do biletu :(

EDIT: To nie Ukraina, gdzie jak nie ma biletów to albo doczepiają wagon albo ludzie czekają aż bilety będą albo dają w łapę prowadnikowi. U nas wszyscy gremialnie popędzą do Busów.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 lut 2006, 2:14

No i podstawowy ból - Wołomin - Lwówek Śląski: trzy oddzielne bilety. Argh.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 16 lut 2006, 2:44

Opinia jednego mądrego specjalisty od spraw kolei:

3 spółki-pasażerska, towarowa, infrastruktura. No i sztywny rozkład a nie rewolucja co rok.

Niestety chyba za późno :(
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lut 2006, 14:57

Fikander pisze:news

n/c
Głupi, głupi pomysł, który ma na celu podwyżkę cen biletów (i większe wpływy do kasy), a nie "uporządkowanie polskiego rynku przewozów pasażerskich".

Z mojego podwóka: skończą się codzienne dojazdy ludzi z Łodzi, Skierniewic (i Żyrardowa? bo chyba nie uruchomią specjalnego pociągu dla nich...) do pracy w Warszawie.

Oj zarobią przewoźnicy autobusowi, zarobią:/

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 18 lut 2006, 12:20

Karol pisze:Opinia jednego mądrego specjalisty od spraw kolei:

3 spółki-pasażerska, towarowa, infrastruktura. No i sztywny rozkład a nie rewolucja co rok.

Niestety chyba za późno :(
swego czasu pisałem o tym artykuł prasowy. No ale kolesiostwo musiało przepchnąć swoje...
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 20 lut 2006, 20:21

Mógłbyś uzasadnić?
Szczerze mówiąc to mi sie nie chce, no ale jak napisałem a to musze napisać i b, co żeby nie być porównywanym do innych...

hmm,,, a więc imho powinna w Polsce powstać jedna spółka obsługująca wszystkie połączenia międzyregionalne i regionalne pospieszne zarówno pociagami kwalifikowanymi jak i nie. Ujednolicenie taryfy (jedna taryfa M+, E) pozwoli na powrót wspólnego biletu na długich trasach, a nie tak jak teraz, ze chcąc w miarę szybko prezjechać z Warszawy do Wałbrzycha musze kupować oddzielny bilet na pociąg Ex/IC i posp/osob.
Natomiast co do pociągów osobowych, to jak widac w całym kraju są zakusy na spółki samorządowo-kolejowe like Koleje Mazowieckie - KM i ich doświadczeniem słychać coraz o próbach utworzenia takich kolei na Pomorzu, w Opolskim, Wielkopolskim czy Podkarpackim. I regionalizacja kolei regionalnych powinna się odbyć jak najszybciej...
Po prostu nie wydaje mi się celowe uterzymywanie w takim wypadku spółki PKP Przewozy Regionalne, która by uruchomiała tylko kilkanascie - kilkadzieśiąt pociagów dziennie. Dlatego aport spółki PKP PR do PKP IC w tym momencie - moim zdaniem jest zasadny.

Tyle moich zeznań. Z Gackiem o to już dwa lata temu sie kłóciłem w śniegu na Pradze, gdzie dziś pod górką manewrową stała piękna PICowska dwójeczka... ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 lut 2006, 20:30

bohun pisze:Ujednolicenie taryfy (jedna taryfa M+, E) pozwoli na powrót wspólnego biletu na długich trasach, a nie tak jak teraz, ze chcąc w miarę szybko prezjechać z Warszawy do Wałbrzycha musze kupować oddzielny bilet na pociąg Ex/IC i posp/osob.

No właśnie przejęcie pośpiechów przez PIC oznacza, że nie będzie już NIJAK można dojechać na jednym bilecie z na przykład Bielska Podlaskiego do Lwówka Śląskiego.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 20 lut 2006, 20:37

niom, jasne... ale przy rozpadzie PKP PR na spółki regionalne też będzie można? Bo wątpie by wszędzie były takie zasady honorowania biletów jak w KM...
Pozatym mimo wszystko wolałbym wydać na dwa dodatkowe bilety na dojazdy osobówkami + bilet M+ Białystok - Jelenia z dopłata M2E2 na Warszawa - Wrocław.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 lut 2006, 20:39

bohun pisze:Pozatym mimo wszystko wolałbym wydać na dwa dodatkowe bilety na dojazdy osobówkami + bilet M+ Białystok - Jelenia z dopłata M2E2 na Warszawa - Wrocław.
Wybacz, ale ja:

a) nie zamierzam płacić ogromnych pieniędzy za podróż pociągami o taryfie ekspresowej, zupełnie nieadekwatnej do standardu oferowanych usług
b) nie wierzę, że IC nie zacznie wycinać połączeń
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 20 lut 2006, 20:52

b) nie wierzę, że IC nie zacznie wycinać połączeń
póki co sukcesywnie robią to PRy
Fikander pisze:a) nie zamierzam płacić ogromnych pieniędzy za podróż pociągami o taryfie ekspresowej, zupełnie nieadekwatnej do standardu oferowanych usług
Nie musisz. Możesz jechać TLK.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 lut 2006, 20:54

bohun pisze:Nie musisz. Możesz jechać TLK.
Mhm, jeżeli będą. Nawet jeśli, to uważam ich cenę za nieadekwatną do standardu oferowanych usług, a [R] za chory pomysł.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 20 lut 2006, 20:57

Fikander pisze:Mhm, jeżeli będą. Nawet jeśli, to uważam ich cenę za nieadekwatną do standardu oferowanych usług, a [R] za chory pomysł.
To fakt, ale braki taborowe mimo wszystko robią swoje...
a co do [R] to nawet PKP PR się do tego przymierzała jeszcze niedawno w niektórych pociagach. Ale fakt faktem, ze zrówno w TLKach jaki Pospiesznych PKP PR powinno być R, a nie [R]
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 20 lut 2006, 21:12

Nie jest powiedziane, że IC musi we wszystkich przejętych pociągach wprowadzic rezerwację. Zwłaszcza, że wpakowanie masy nadliczbowych osób może byc bardziej opłacalne niz 3 zł. od każdego "miejscowego".
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 lut 2006, 21:19

Tm pisze:Nie jest powiedziane, że IC musi we wszystkich przejętych pociągach wprowadzic rezerwację. Zwłaszcza, że wpakowanie masy nadliczbowych osób może byc bardziej opłacalne niz 3 zł. od każdego "miejscowego".
Przecież oni i tak pakują masę nadliczbowych osób, i tak od każdego te 3 pln kasując.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ