Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 15 cze 2007, 23:33

Petroniusz pisze:i tak dojeżdżam tylko do Centrum Optyki.
To właśnie fakt połączeń, które dowożą tam częściej z Politechniki jest źródłem słabości 405 w szczycie B.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 15 cze 2007, 23:48

A mmoże 405 puścić w drugą stronę czyli tak jak jeździ N75? Byłoby trochę dłużej ale linia dowozilaby nadal do Saskiej czy Przyczułka i Rawaru.

Maro D.
Posty: 238
Rejestracja: 14 gru 2005, 15:08
Lokalizacja: Gocławski Klan Samorządowy
Kontakt:

Post autor: Maro D. » 15 cze 2007, 23:50

Rosa pisze:A mmoże 405 puścić w drugą stronę czyli tak jak jeździ N75? Byłoby trochę dłużej ale linia dowozilaby nadal do Saskiej czy Przyczułka i Rawaru.
Tylko wtedy pozostanie problem z Centrum Optyki i Os. Ostrobramska...no i wtedy jakby miało jechać? Ostrobramska, Fieldorfa i...?
Gocławska linia mikrobusowa:

211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz

Bo fantazja jest od tego O-)

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 15 cze 2007, 23:56

Maro D. pisze:Tylko wtedy pozostanie problem z Centrum Optyki i Os. Ostrobramska...no i wtedy jakby miało jechać? Ostrobramska, Fieldorfa i...?
Raczej Gocław... - Fieldorfa - Ostrobramska. Ale na CO musiałoby byc jakieś zastępstwo - ten przystanek jest najbardziej obłożony ze wszystkich. Teraz trochę Fieldorfa jeździ dookoła, ale to nie wylgąda tak tragicznie jak z Witolina ;)
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Piobuko
Posty: 21
Rejestracja: 24 maja 2007, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piobuko » 16 cze 2007, 20:49

Maro D. pisze: A co do Umińskiego - tutaj minusem są progi na Rechniewskiego. Wtedy, aby zadowolić mieszkańców Wilgi, niektóre autobusy mogłyby jeździć tak:

123, 301, N22, N72 - Fieldorfa, Nowaka-Jeziorańskiego, Rechniewskiego, Umińskiego, Fieldorfa, Bora, Jugosłowiańską, Meissnera...
napisałem to już dawno temu

[ Dodano: 2007-06-16, 20:56 ]
odpowiednie linie na gocławiu już są.

według mnie nie trzeba dodawać nowych. wystarczy:
a) skierować 507 na umińskiego a 509 na bora-komorowskiego
b) puścić 123, 301 nową trasą (jak wyżej)
c) zwiększyć częstotliwość 507 lub E-5 (chociaż lepsze to pierwsze)
d) zrobić coś z abrahama
e) poprawić synchro autobusów wyjeżdżających z pętli ze światłami (na bora-komorowskiego). bo ile razy można patrzeć na autobusy zatrzymujące się tuż przed światłami na skrzyżowaniu bora/fieldorfa?

i nie wiem po cholerę pchać na Gocław nowe linie??
http://pl.youtube.com/watch?v=rgZlxvzfjZY zapraszam serdecznie do odwiedzania!!! :D

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 18 cze 2007, 9:48

jezeli juz cos ma byc majstrowane przy 405 (pytanie tylko w jakiej formie? 515?) to moze przy okazji niech i z druga stroną cos sie stanie tzn skierowanie na Regulską jako całotygodniowe a w zamian skrócenie 517 w starym ursusie
PURA VIDA!

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 19 cze 2007, 23:33

Z uwagi na remont torów w Al. Jerozolimskich jedyna w miarę szybka linia do centrum z Goclawia to teraz 151. Linia powoli wraca do zycia =D> Jak tak dalej pójdzie, to wkrótce przydadzą się większę busy, szczególnie w szczycie A.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 20 cze 2007, 15:29

kangoo2 pisze:Z uwagi na remont torów w Al. Jerozolimskich jedyna w miarę szybka linia do centrum z Goclawia to teraz 151. Linia powoli wraca do zycia =D> Jak tak dalej pójdzie, to wkrótce przydadzą się większę busy, szczególnie w szczycie A.
tak to jest jak się ładuje wszystkie autobusy na jeden ciąg komunikacyjny. 507 powinno jechać Trasą Łazienkowską.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
bambi
Posty: 164
Rejestracja: 16 maja 2006, 15:22
Lokalizacja: Kabaty // Gocław

Post autor: bambi » 20 cze 2007, 18:28

Tak to jest, jak na tym ciągu jest największy popyt. :-s
Zawsze można wprowadzić jakieś zmiany tras na okres remontu, ale samo 111 i 117 (przykładowo) z Żigolaka mogą sobie nie poradzić.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 20 cze 2007, 19:50

Przede wszystkim teraz na czas remontu Bora powinno sie przestawić światła na Fieldorfa bo minimum 5 min bezsensownie się traci na przejechanie zakorkowanego przystanku Iskra-Bora.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 20 cze 2007, 22:31

Andrzej pisze:tak to jest jak się ładuje wszystkie autobusy na jeden ciąg komunikacyjny. 507 powinno jechać Trasą Łazienkowską.
I to byłby strzał w kolano, bo po wakacjach Gocław nie dałby zabrać tej linii z Waryńskiego i pat gotowy - przez Poniatowszczaka jest szybciej.

[ Dodano: 2007-06-20, 22:59 ]
Maro D. pisze:Ano właśnie - ja podobne rzeczy widziałem i sam nie jeden raz tak jechałem. W wielu liniach bywał tłok a w 405 miejsca siedzące.
Sytuacja w przypadku 405 jest złożona i jednego źródła wytłumaczenia nie ma. Przyczyny słabości 405 są następujące:

- liczba pasażerów potrzebująca dojazdu nie do południowej części Witolina, jak w przypadku CO, ale jego centralnej części, gdzie jest kraniec, jest znacznie mniejsza od sumarycznej ilości pasażerów jadących do i za węzeł Płowiecka. Bezdyskusyjnie.

- brak możliwości cięć częstotliwości linii poza Płowiecką. Zarówno w Marysinie, jak i w Międzylesiu. Olbrzymi potok do CO siłą rzeczy znajdzie się głównie w częstszych połączeniach. I koło się zamyka, bo 520 i 525 są nie do ścięcia;

- rozproszenie linii przyśpieszonych na TŁ; ale wcale nie mam na myśli pomieszania i poplątania przystanków. Częstotliwości: 405 tu nawet nie ma za bardzo z racji krańca na Pradze Południe z czym koordynować. Autobus zabiera za często przypadkowych pasażerów;

- brak wspólnego przystanku z patelni razem ze 158, co w wypadku obsługi centralnej części os. Ostrobramska jest olbrzymim mankamentem.

Nie znaczy to jednak, że 405 jest całkowicie nieefektywne. Ten autobus po cięciu 520 przejął rolę jego taktów czterominutowych na Ostrobramskiej. I nic się pod tym względem nie zmieniło - przeguby mają 80% zapełnienia, bo nadwyżki są tutaj olbrzymie. Ale po południu przy mniejszych potokach oraz przyczynach wymienionych powyżej - jest muchowóz, który jest zapełniony, kiedy przyjedzie przed pięćsetkami. Nie jest zadowolony nikt; ani Ostrobramska, której przetrącono komunikacyjny kręgosłup, ani Marysin, któremu zostawiono beznadziejną parę 141+520, będącą do natychmiastowej reformy. Czy na Gocław? Jak najbardziej. Nie ma za bardzo co zrobić z 405, po na Ostrobramskiej linię mogłoby uratować tylko przedłużenie do Wawra/Rembertowa (ten drugi ma kolej, więc pewnie padłoby na Marysin). Ale kraniec Ursuski oraz perspektywa przebudowy Marsa uniemożliwiają to - powstałby straszny gniot.

Dlatego 405 jak najbardziej może wylądować na Gocławiu. Ale na to, że uszczuplicie ilostan brygad na Ostrobramskiej nawet nie liczcie. Potoki są olbrzymie, tak samo duże jak na Gocławiu, zaś w dodatku przez Ostrobramską jeżdzą pasażerowie z innych dzielnic. Gocław wozi się sam. Jeśli więc brygady nie będą się zgadzały, to o tym, że trasa 405 się kiedykolwiek zmieni zapomnijcie. I nie żaden PTK. Przykład 105 powinien działać odstraszająco.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 cze 2007, 13:01

emdegger pisze:Dlatego 405 jak najbardziej może wylądować na Gocławiu. Ale na to, że uszczuplicie ilostan brygad na Ostrobramskiej nawet nie liczcie.
A czy sądzisz, że rekompensata w postaci 303 (po trasie obecnego 405) co 15/-/15//- byłaby odpowiednia?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 21 cze 2007, 13:13

emdegger pisze:Dlatego 405 jak najbardziej może wylądować na Gocławiu. Ale na to, że uszczuplicie ilostan brygad na Ostrobramskiej nawet nie liczcie. Potoki są olbrzymie, tak samo duże jak na Gocławiu, zaś w dodatku przez Ostrobramską jeżdzą pasażerowie z innych dzielnic. Gocław wozi się sam. Jeśli więc brygady nie będą się zgadzały, to o tym, że trasa 405 się kiedykolwiek zmieni zapomnijcie. I nie żaden PTK. Przykład 105 powinien działać odstraszająco.
a nie lepiej całodzienne i całotygodniowe E-5?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 21 cze 2007, 13:21

To by miało sens, gdyby 405 jeździło nadal na ostre osiedle i gdyby tak naprawdę WSZYSTKIE E-x jeździły przez cały tydzień. [-o<
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 21 cze 2007, 13:33

Po zawieszeniu na wakacje E-5 rano w 507 może być teraz baaardzo tłoczno :)

ODPOWIEDZ