515 - co dalej z tą linią?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 01 lip 2007, 21:47

według mnie i tak piszemy tutaj i chcemy robić wielką rewolucję w KM na którą ZTM napewno nie pójdzie.
115 wyprostowanie przez Grochowską
123 skrócenie do Wiatracznej
141 wg mapki Bastiana download.php?id=712 (lub alternatywnie ^^ na Olszynkę, a 115 zostaje na obecnej trasie)
143 na Wiatraczną
159 wzmocnienie
162 wg mapki Bastiana
166 wg mapki Bastiana
167 wzmocnienie
168 wg mapki Bastiana i dalej gdzieśtam na Ochotę
185 skrócenie do Stegien
193 wzmocnienie
401 kasacja
416 skrócenie Gocław-Bródno lub kasacja
515 Rembertów - Ursus Niedźwiadek

Co wówczas pozmieniać Mokotowie i przyległościach żeby zrekompensować brak 301 na poszczególnych odcinkach? Kilka luźnych propozycji:
138 ...-Wołoska-Racławicka-Żwirki-17 Stycznia-Okęcie
117 na Wyczółki
186 Bródno-Wilanów (+propozycje komplementarne z wątku o 345)
182 ...Trasa Ł-Waryńskiego-Puławska-Rakowiecka-Niepodległości-...-Postępu-Domaniewska-Wołoska(powrót Marynarska-Postępu)-Wilanowska-po trasie 107 na Ursynów
105 od Rotundy jak 107 na Torwar
108 ...-P3K-Nowy Świat-Jerozolimskie i jak 107 na Esperanto
107 do piachu
165 przez Obrzeźną
Dość dużo tego proponujemy jak na jeden raz.

Jak się okaże ze nikt nie chce jeździć tym 515 na Odcinku Służew - Rembertów to przecież nie będzie jak tego cofnąć

rafalzag
Zbanowany
Posty: 266
Rejestracja: 27 maja 2007, 21:38
Lokalizacja: EPWA

Post autor: rafalzag » 01 lip 2007, 22:05

514 nie może iść do piachu, gdyż Wesoła musi mieć bezpośrednie połączenie z centrum, proszę się przejechać tą linią w godzinach szczytu i znaleźć wolne miejsce - stawiam piwo.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 lip 2007, 22:13

rafalzag pisze:514 nie może iść do piachu, gdyż Wesoła musi mieć bezpośrednie połączenie z centrum
SKM i pociągi kończą na Olszynce? :-s
groov pisze:Jak się okaże ze nikt nie chce jeździć tym 515 na Odcinku Służew - Rembertów to przecież nie będzie jak tego cofnąć
Cała reszta poprostowanych linii i bez tego 515 powinna się obronić.
Staad pisze:a jakie jest prawdopodobienstwo,ze wszystkjie te zmiany wejda w zycie???
Prawdopodobieństwo, że jakieś zmiany wejdą w życie, jest bardzo duże, więc dobrze polobbować za takimi, jakie by były najlepsze.
groov pisze:187 Ursus N - ... - Powsińska - Gołkowska - EC Siekierki
(poprawienie dojazdu z os.bernardyńska do centrum
Mnie tu już zadziobali za taki pomysł, więc się z niego wycofałem.
groov pisze:141 Marysin - Korkowa - Okularowa - Marsa - Płowicka - Grochowska - Zamieniecka - Ostrobramska - ... - Bokserska (Przejęcie fragmentu trasy 301 => 168)
301 => 168 Okęcie - ... TS - Marsa - Okularowa - Korkowa - Marysin
515 Rembertów AON - ... - Marsa - TS - Witosa - Nowoursynowska - Po trasie 401 do Niedźwiadka
Dwie na Marysin? Trzecia też z Płowieckiej na lewobrzeżne południe? Nie nie. Nadal nie ma dojazdu Ursynów/Służew - Grochów.
Poza tym pomiary wykazały, że 143 nie funkcjonuje jako połączenie Marsa/Płowieckiej z lewobrzeżnym południem, więc twoje 141 też by nie było lepsze. Tych pasażerów 515 przejmie w stopniu wystarczającym.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 01 lip 2007, 22:20

Mnie tu już zadziobali za taki pomysł, więc się z niego wycofałem.
Właściwie nie wiem dlaczego...

Co do tego 141 to poprostu nie miałem pomysłu co zrobić by nie pokrywało się z 520 na odcinku Marysin - Torwar. Pomyślałem że będzie jako przesiadka do tramwaju. Można też skasować 137 i pociągnąć 141 przez Wiatrak, ale to wszystko wydaje mi się beznadziejne...

Z kolei nie wiem czy jest sens ruszać 301/168.
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

rafalzag
Zbanowany
Posty: 266
Rejestracja: 27 maja 2007, 21:38
Lokalizacja: EPWA

Post autor: rafalzag » 01 lip 2007, 23:03

Bastian pisze:SKM i pociągi kończą na Olszynce? :-s
A czy os. Zielona też ma połączenie z pociągiem???

W takim razie skasujmy wszystkie autobusy, przeciez sa pociagi!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 lip 2007, 23:11

rafalzag pisze:A czy os. Zielona też ma połączenie z pociągiem???
Ma, 196 jest połączeniem os. Zielona z pociągiem.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bambi
Posty: 164
Rejestracja: 16 maja 2006, 15:22
Lokalizacja: Kabaty // Gocław

Post autor: bambi » 01 lip 2007, 23:16

Bastian pisze:A gdyby 117 na Bokserską przez Gotarda, 138 na Wyczółki przez Postępu, a 1XX Wilanów - Służew - Służewiec - no i co dalej? A może 186 Żwirki - Racławicka - Wołoska - Wilanowska (myślą o tym w ZTM-ie), a dalej prosto Wilanowską do Wilanowa? :-k
Ogólnie nieźle. =D> Pomijając problemy z Marynarską.
Jarek pisze:Powinna, ale czy aż dwie? Teraz są dwie: 143 i 416. Ta pierwsza ma niezłą trasę i taką też frekwencję. Druga to generalnie "socjałka" dowożąca teoretycznie do Centrum Onkologii. Może wystarczy jedna linia na trasie podobnej do 143? A może powinna obsługiwać i CO, i SGGW?
DO SGGW są spore potoki np. studentów z Gocławia (którym zależy na szybkim czasie przejazdu), do CENTRUM ONKOLOGII mniejsze potoki emerytów (ważna bezpośredniość połączenia). Może obsługiwać to jedna linia, tylko czy łączenie tych grup jest wskazane. :grin:

Generalnie, końcowe propozycje przedstawione w wątku uważam za jak najbardziej trafione =D> . Co do pomysłu z 515 mam następujące uwagi:
a) łączenie z 401 może wyjśc na niekorzyść:
- tworzy się fajny obwód, ale linia może totalnie nie trzymać się rozkładu i mamy powtórkę z 416 (wiem, wiem, jeżeli frekwencja będzie w miarę wysoka, to i tak będzie się opłacało poczekać)
- co zauważył Kleszczu, różne zapotrzebowanie w Ursusie i na praskim odcinku

b) biorąc pod uwagę, że powinien mieć on przystanki: GOCŁAW (NŻ?), MOST SIEKIERKOWSKI (NŻ), AL. WITOSA, WARNEŃSKA (?), DOLINA SŁUŻEWIECKA (na pewno !), NOWOURSYNOWSKA, tworzy się praktycznie czarnuch

c) @ Mariow: linia te też może mieć znaczenie dla Gocławia - obsługuję mieszkańców Wilgi i Iskry, którzy mają daleko do Fieldorfa i hipotetycznego 166/123, poza tym można podjechać sobie 168 do AL. WITOSA i tam czekać na coś z duetu 166 + 515 (niezbyt korzystna przesiadka, ale chyba pewniejsze to, niż czekanie na 416 ;-) )

d) w przyszłości (gdyby w ogóle ten pomysł wypalił), skoro linia 515 ma obsługiwać ruch tranzytowy, powinna jechać jednak al. Wilanowską - wszak to (M) WILANOWSKA, a nie AL. LOTNIKÓW powinna docelowo pełnić rolę węzłą przesiadkowego na południe

Co do Waszych problemów olszynko-wiatraczno-witolińskich, w przypadku gdyby:
- hipotetetyczne 168 mialo jechać cały czas prosto na Olszynkę (a nie Marysin)
- 166/123 realizowało połączenie Gocławia z Wiatrakiem (jak zakaładamy),
- 141 zamiast 115 łączyło Witolin z Wiatrakiem (wszak na Olszynce mamy już 523 i nieopodal 188)
to 135 możemy puścić od Ostrobramskiej-Fieldorfa i gdzieś pokrecić na Gocławiu. Mamy wtedy linię, która nie dojeżdza do Wiatraka, ale daje możliwość bezpośredniego dotarcia na południowy Grochów i Kamionek z Gocławia i dojazdu do Urzędu Dzielnicy. I wtedy relacje Gocław-Grochów obsługują nadal 3 linie.

@ Emdegger: A co do połączenia Gocławia z okolicami Promenady i Media Markt to takie zapotrzebowanie na prawdę istnieje. Nie są to ogromne potoki, ale Promenada jednak pełni rolę głównego obiektu handlowo-rozrywkowego w dzielnicy, również dla Gocławia. Problem bierze się stąd, ze na piechotę poza Wilgą mieszkańcy osiedla mają za daleko, a denerwująca jest przesiadka przy ZAMIENIECKIEJ (ze 123/301) - trzeba albo okrążać skrzyżowanie, albo wysiąść na PERKUNA (NŻ) i dojść. Stąd potoki w 143 z Gocławia do CENTRUM OPTYKI. Namalowanie pasów na skrzyżowaniu Ostrobramska/Fieldorfa/Zamieniecka (po wschodniej stronie skrzyżowania) IMHO by ten problem rozwiązało...

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 01 lip 2007, 23:35

bambi pisze:WARNEŃSKA (?),
Po moim trupie tam coś wyląduje.
bambi pisze:- hipotetetyczne 168 mialo jechać cały czas prosto na Olszynkę (a nie Marysin)
Bastian parę stron wcześniej wytłumaczył, czemu nie jest to dobre rozwiązanie. 168 otrzymuje na trasie do Marysina więcej węzłów po drodze, większe osiedle oraz najbardziej potokogenny ciąg na całej Pradze Południe (Ostrobramska).
bambi pisze:135 możemy puścić od Ostrobramskiej-Fieldorfa i gdzieś pokrecić na Gocławiu. Mamy wtedy linię, która nie dojeżdza do Wiatraka, ale daje możliwość bezpośredniego dotarcia na południowy Grochów i Kamionek z Gocławia i dojazdu do Urzędu Dzielnicy. I wtedy relacje Gocław-Grochów obsługują nadal 3 linie.
A ja się z tego pomysłu wycofałem. Broń go teraz sobie sam ;) Zobacz, jak niezadowalający jest obecnie układ 162 i 416 w drodze z Ursynowa na Pragę, a jaki ma potencjał. No i korygujemy nadpodaż na Gocławiu w relacji na Pragę Północ ;)
bambi pisze:A co do połączenia Gocławia z okolicami Promenady i Media Markt to takie zapotrzebowanie na prawdę istnieje.
Nie będę po raz nie wiadomo który tłumaczył o co chodzi. Przypomnę tylko końcową konkluzję: para na Siekierę z Pragi Południe - 515 plus połączenie Ostrobramska - Gocław musi na wysokości Witosa rozjechać się odpowiednio: na południe i zachód.

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 01 lip 2007, 23:37

del

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 lip 2007, 23:39

bambi pisze:Co do pomysłu z 515 mam następujące uwagi:
a) łączenie z 401 może wyjśc na niekorzyść:
- tworzy się fajny obwód, ale linia może totalnie nie trzymać się rozkładu i mamy powtórkę z 416 (wiem, wiem, jeżeli frekwencja będzie w miarę wysoka, to i tak będzie się opłacało poczekać)
Nie tyle frekwencję, co częstotliwość. Zgoda, bez tego nic ;)
bambi pisze:- co zauważył Kleszczu, różne zapotrzebowanie w Ursusie i na praskim odcinku
A tu bym się chętnie dowiedział, co pokazały symulacje na tych dwóch krańcach :-k
bambi pisze:b) biorąc pod uwagę, że powinien mieć on przystanki: GOCŁAW (NŻ?)
To na pewno. Chyba nawet raczej stały.
bambi pisze:MOST SIEKIERKOWSKI (NŻ)
E, czy ja wiem? Nie widzę tego.
bambi pisze:AL. WITOSA
Oczywista.
bambi pisze:WARNEŃSKA (?)
bambi pisze:uot;]DOLINA SŁUŻEWIECKA (na pewno !)
A moim zdaniem niekoniecznie.
bambi pisze:NOWOURSYNOWSKA
Rzecz jasna :)
bambi pisze:d) w przyszłości (gdyby w ogóle ten pomysł wypalił), skoro linia 515 ma obsługiwać ruch tranzytowy, powinna jechać jednak al. Wilanowską - wszak to (M) WILANOWSKA, a nie AL. LOTNIKÓW powinna docelowo pełnić rolę węzłą przesiadkowego na południe
Powinna, ale wątpię, by kiedykolwiek pełniła: stacja w polu.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 01 lip 2007, 23:42

Bastian pisze:
MOST SIEKIERKOWSKI (NŻ)
E, czy ja wiem? Nie widzę tego.
Powinien być - umożliwi przesiadki z 515 do np. Falenicy, Zerzenia, dla których przesiadka tutaj będzie bardziej atrakcyjna niż przy Płowieckiej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 01 lip 2007, 23:46

R-11 Kleszczowa pisze:Powinien być
Powinien :)

@Bambi: już Ci napisał malyniak w czym rzecz. Al. Wilanowska w porównaniu z Wałbrzyską i Al. Lotników to pasażerskie pustkowie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 lip 2007, 23:51

Hm. Ale czy ten potok jest odpowiednio duży? Będą mieli przecież przesiadkę ze 166 i 168 :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 lip 2007, 0:00

Bastian pisze:Hm. Ale czy ten potok jest odpowiednio duży? Będą mieli przecież przesiadkę ze 166 i 168 :-k
166 i 168 nie dojadą do Falenicy na ten przykład :roll: - chyba, że zmusisz ich do podwójnej przesiadki :-s
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

rafalzag
Zbanowany
Posty: 266
Rejestracja: 27 maja 2007, 21:38
Lokalizacja: EPWA

Post autor: rafalzag » 02 lip 2007, 0:03

Bastian pisze:
rafalzag pisze:A czy os. Zielona też ma połączenie z pociągiem???
Ma, 196 jest połączeniem os. Zielona z pociągiem.
Ta, czas przejazdu + oczekiwanie na pociąg = czas dojazdu do mostu łazienkowskiego.

A jeśli chcę pojechać np do pl. Na Rozdrożu? Pociąg mi się tam zatrzyma?

515 też można skasować, przecież też mają 196.
517 też można skasować, bo jego trasa pokrywa się z pociągami.
I co jeszcze?

514 ma bardzo duże obłożenie. W szczycie jest strasznie zapełniony, a na PKP Rembertów dochodzi też dużo osób, które mówi, że sie nie może zmieścić do pociągu!!

ODPOWIEDZ