Bastian pisze:A gdyby 117 na Bokserską przez Gotarda, 138 na Wyczółki przez Postępu, a 1XX Wilanów - Służew - Służewiec - no i co dalej? A może 186 Żwirki - Racławicka - Wołoska - Wilanowska (myślą o tym w ZTM-ie), a dalej prosto Wilanowską do Wilanowa?
Ogólnie nieźle.
Pomijając problemy z Marynarską.
Jarek pisze:Powinna, ale czy aż dwie? Teraz są dwie: 143 i 416. Ta pierwsza ma niezłą trasę i taką też frekwencję. Druga to generalnie "socjałka" dowożąca teoretycznie do Centrum Onkologii. Może wystarczy jedna linia na trasie podobnej do 143? A może powinna obsługiwać i CO, i SGGW?
DO SGGW są spore potoki np. studentów z Gocławia (którym zależy na szybkim czasie przejazdu), do CENTRUM ONKOLOGII mniejsze potoki emerytów (ważna bezpośredniość połączenia). Może obsługiwać to jedna linia, tylko czy łączenie tych grup jest wskazane.
Generalnie, końcowe propozycje przedstawione w wątku uważam za jak najbardziej trafione
. Co do pomysłu z 515 mam następujące uwagi:
a) łączenie z 401 może wyjśc na niekorzyść:
- tworzy się fajny obwód, ale linia może totalnie nie trzymać się rozkładu i mamy powtórkę z 416 (wiem, wiem, jeżeli frekwencja będzie w miarę wysoka, to i tak będzie się opłacało poczekać)
- co zauważył Kleszczu, różne zapotrzebowanie w Ursusie i na praskim odcinku
b) biorąc pod uwagę, że powinien mieć on przystanki: GOCŁAW (NŻ?), MOST SIEKIERKOWSKI (NŻ), AL. WITOSA, WARNEŃSKA (?), DOLINA SŁUŻEWIECKA (na pewno !), NOWOURSYNOWSKA, tworzy się praktycznie czarnuch
c) @ Mariow: linia te też może mieć znaczenie dla Gocławia - obsługuję mieszkańców Wilgi i Iskry, którzy mają daleko do Fieldorfa i hipotetycznego 166/123, poza tym można podjechać sobie 168 do AL. WITOSA i tam czekać na coś z duetu 166 + 515 (niezbyt korzystna przesiadka, ale chyba pewniejsze to, niż czekanie na 416
)
d) w przyszłości (gdyby w ogóle ten pomysł wypalił), skoro linia 515 ma obsługiwać ruch tranzytowy, powinna jechać jednak al. Wilanowską - wszak to (M) WILANOWSKA, a nie AL. LOTNIKÓW powinna docelowo pełnić rolę węzłą przesiadkowego na południe
Co do Waszych problemów olszynko-wiatraczno-witolińskich, w przypadku gdyby:
- hipotetetyczne 168 mialo jechać cały czas prosto na Olszynkę (a nie Marysin)
- 166/123 realizowało połączenie Gocławia z Wiatrakiem (jak zakaładamy),
- 141 zamiast 115 łączyło Witolin z Wiatrakiem (wszak na Olszynce mamy już 523 i nieopodal 188)
to 135 możemy puścić od Ostrobramskiej-Fieldorfa i gdzieś pokrecić na Gocławiu. Mamy wtedy linię, która nie dojeżdza do Wiatraka, ale daje możliwość bezpośredniego dotarcia na południowy Grochów i Kamionek z Gocławia i dojazdu do Urzędu Dzielnicy. I wtedy relacje Gocław-Grochów obsługują nadal 3 linie.
@ Emdegger: A co do połączenia Gocławia z okolicami Promenady i Media Markt to takie zapotrzebowanie na prawdę istnieje. Nie są to ogromne potoki, ale Promenada jednak pełni rolę głównego obiektu handlowo-rozrywkowego w dzielnicy, również dla Gocławia. Problem bierze się stąd, ze na piechotę poza Wilgą mieszkańcy osiedla mają za daleko, a denerwująca jest przesiadka przy ZAMIENIECKIEJ (ze 123/301) - trzeba albo okrążać skrzyżowanie, albo wysiąść na PERKUNA (NŻ) i dojść. Stąd potoki w 143 z Gocławia do CENTRUM OPTYKI. Namalowanie pasów na skrzyżowaniu Ostrobramska/Fieldorfa/Zamieniecka (po wschodniej stronie skrzyżowania) IMHO by ten problem rozwiązało...