Warszawska Kolej Dojazdowa
Moderator: JacekM
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Wątpię, że szybko WKD uruchomi połączenie. A jesli władze Pruszkowa wykazały się dozą determinacji to sprawę można by załatwić na pół roku. Poza tym jeśli na połączeniu WKD nie będzie obowiązywał wspólny bilet to ZTM może się na to zdecydować-ludzie wybiorą możliwość jazdy na jednym bilecie co jest tańsze.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Linia WKD w Pruszkowie jest konkretnym zobowiązaniem i myślę, że w przeciągu dwóch lat zostanie to działanie podjęte. Może nie zauważyłeś, ale ZTM nie podejmuje już działań mających na celu konkurowanie komunikacji pod szyldem ZTM z komunikacją szynową. Zresztą nawet nie widzę interesu ZTM-u w tym, by organizować komunikację wewnątrzmiejską w Pruszkowie przy obecnych brakach kadrowych. O wspólny bilet powinny zadbać włądze Pruszkowa i samorząd wojewódzki...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Ja o tej lini słyszę od 10 lat. było z pięć ankiet na ten temat etc. i nic. Ta lini już dawno miała powstać. A celem lini ZTM byłoby dowożenie ludzi ze Żbikowa i Os. Staszica i Prusa na SKM. Mam trochę odmienne zdanie na ten temat. uważam, że w całej Aglomeracji Warszawskiej powinna być jedna instytucja zarządzająca komunikacją (także wewnątrzmiejską gmin podwarszawskich), przede wszystkim pod względem taryfowym, bo mnie krew zalewa kiedy muszę czekać pół godziny na S2 do Pruszkowa, a przez ten czas jadą 3 pociągi KM na Grodzisk. dla mnie, jak dla wielu innych ludzi liczy się każdy grosz.
Mmm, ZTM może sie przecie przemianować Zarządem Transportu Metropolitalnego.
Mmm, ZTM może sie przecie przemianować Zarządem Transportu Metropolitalnego.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
WKD jako firma nie miała środków, by samodzielnie realizować tę inwestycję - wiąże się ona za to z przejęciem przez Konsorcjum Samorządowe i została ujęta w zobowiązaniu inwestycyjnym, więc szanse na jej realizację są większe niż do tej pory.humptyangel pisze:Ja o tej lini słyszę od 10 lat. było z pięć ankiet na ten temat etc. i nic. Ta lini już dawno miała powstać.
Takiej instytucji w chwili obecnej nie ma i wątpię, żeby miałą powstać szybko - to wymaga zaitneresowania nie tylko Warszawy, ale i gmin podmiejskich, jak i władz wojewódzkich.humptyangel pisze: Mam trochę odmienne zdanie na ten temat. uważam, że w całej Aglomeracji Warszawskiej powinna być jedna instytucja zarządzająca komunikacją
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
nie mamy chyba już co dyskutować, bo ja i Ty mamy odmienny pogląd na tę sprawę. Wyraziliśmy swoje racje i opinie, za co serdeczne dzięki!
Czas może na dyskusje nad odnoga do Janek. Poniżej zamieszczam skan z materiałów z wtorkowej konferencji ws przejęcia WKD.
powiem krótko-ręce mi opadają, zwłaszcza jak patrzę na wariant niebieski
Czas może na dyskusje nad odnoga do Janek. Poniżej zamieszczam skan z materiałów z wtorkowej konferencji ws przejęcia WKD.
powiem krótko-ręce mi opadają, zwłaszcza jak patrzę na wariant niebieski
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Obydwie kolidują z Trasą Salomea-Wolica i zapisami obowiązujących tam MPZP. To są zwykłe kreski po mapie, a nie sensowne koncepcje.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26900
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oba warianty są nie po drodze... dla dojazdu do Warszawy, max to chyba Opacz (a najlepiej pewnie poprowadzenie trasy wzdłuż S7/8) - chociaż szansa na dojazdy Pruszkowa czy Grodziska na zakupy kolejką byłaby większa w którymś z kresek.
Będzie śmiesznie, jak okaże się, że jednak szybciej by było wydłużonymi z Okęcia tramwajami...
Będzie śmiesznie, jak okaże się, że jednak szybciej by było wydłużonymi z Okęcia tramwajami...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Ost. na forum ZM toczyłem dyskusje nad wyższością tramwaju do Janek przez Raszyn niż WKD. Jak zobaczyłem te plany to mi kopara opadła. A ZM straciło wszelkie argumenty.
Z resztą wariant niebieski jest nierealny-mieszkańcy komorowa się nie zgodzą, kolizje z budynkami w Pęcicach Małych etc.
Czerwony wariant-też będzie problem-wójtowi Michałowic to nie w smak. Poza tym nie ma on ochoty zmieniać MPZP na tym terenie.
Ja też twierdzę, że to bezsens.
[ Dodano: 2007-10-06, 07:31 ]
I obydwa omijają Raszyn!!!!
Z resztą wariant niebieski jest nierealny-mieszkańcy komorowa się nie zgodzą, kolizje z budynkami w Pęcicach Małych etc.
Czerwony wariant-też będzie problem-wójtowi Michałowic to nie w smak. Poza tym nie ma on ochoty zmieniać MPZP na tym terenie.
Ja też twierdzę, że to bezsens.
[ Dodano: 2007-10-06, 07:31 ]
I obydwa omijają Raszyn!!!!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Pomysł doskonały, ale... Wymagałoby to przebudowy dwóch węzłów: Pruszków i Józefinów.bohun pisze:Chyba, ze słynę pociągi Pruszków - Gdańska przez Fort Wola, Wola Park, Arkadię puścić z Komorowa
1) Łącznikiem 'komorowskim' nie da się wjechać na tor przy peronie w Pruszkowie, bez dwukrotnego zmieniania kierunku.
2) Jak to było już pisane wielokrotnie, z torów podmiejskich w Pruszkowie jadąc w kierunku Warszawy nie na połączenia z linią na Gołąbki.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
PopieramMeWa pisze:Mam nadzieję, że wersja niebieska nie zostanie zrealizowana. Takie połączenie nie stanowiłoby konkurencji czy alternatywy dla autobusów / samochodów. Czerwona linia wydaje się sensowniejsza.
Rzeczpospolita pisze:Nowe pociągi pojadą po przebudowanych torach
Michał Kozak 05-12-2007, ostatnia aktualizacja 05-12-2007 02:35
142 miliony złotych na inwestycje chcą wydać do 2013 roku szefowie podmiejskiej kolejki. Wczoraj przedstawili plany na najbliższe lata
Zarząd Warszawskiej Kolei Dojazdowej, obchodzącej w tym roku swoje 70-lecie, zamierza zakupić 13 nowych pociągów i przebudować przeszło 30 kilometrów torów .
– W ciągu dwóch miesięcy ruszy przetarg na zakup nowoczesnych klimatyzowanych pociągów. Pierwsze wyjadą na tory w 2009 roku – zapowiada Jolanta Dałek z zarządu WKD.
Na początku przyszłego roku rozpocznie się budowa drugiego toru do Grodziska z Podkowy. Dzisiaj pociągi jeżdżą tam po jednym i dlatego nie można zwiększyć liczby połączeń. Na szczęście przedwojenni właściciele (Spółka Elektryczna Kolej Dojazdowa) pomyśleli o tym, że kiedyś będzie konieczność rozbudowania linii. – Zadbali o rezerwę terenu, a przejazdy i mostki są odpowiednio szerokie i pomieszczą drugi tor – mówi Jolanta Dałek z zarządu WKD.
Budowa siedmiokilometrowego odcinka linii potrwa rok.
Nieco dłużej trzeba będzie poczekać na przebudowę głównej trasy z Komorowa do Warszawy. Dzięki niej czas podróży do stolicy skróci się o kilka minut. Prace będą prowadzone etapowo, tak by jak najmniej utrudnić życie pasażerom. Przebudowa zacznie się prawdopodobne w przyszłym roku i zajmie dwa – trzy lata.
Kolejka jeżdżąca dziś obrzeżami Pruszkowa ma pojechać także do centrum miasta. – Przeprowadziliśmy badania, z których wynika, że wiele osób jeździłoby tą trasą. Teraz trzeba skalkulować koszty i ustalić, czy puścić tamtędy normalne pociągi elektryczne, czy spalinowy szynobus – wyjaśnia Dałek.
W planach jest także budowa linii WKD do Janek.
Z pieniędzmi na inwestycje problemu nie będzie.
– W wieloletnim planie inwestycyjnym województwa na zakup nowych pociągów WKD i przebudowę torów zarezerwowaliśmy 142 mln zł. Nie wykluczamy, że będziemy się starać także o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych – informuje Marta Milewska rzeczniczka urzędu marszałkowskiego, który jest największym udziałowcem wukadki.
Kolejarze chcą, by jak najwięcej kierowców samochodów korzystało z kolejki. – Już niebawem wybudujemy dla nich duży parking strzeżony w Podkowie Leśnej. Przy mniejszych stacjach mamy wąskie paski terenu – powstaną tam zatoczki parkingowe na kilka samochodów – wylicza Jolanta Dałek.
Nikłe są szanse na budowę nowego strzeżonego parkingu dla pasażerów WKD w leżącym na terenie gminy Michałowice Komorowie. Na inwestycję nie zgodzili się tamtejsi radni.
28 przystanków, 36 kilometrów
Trasa WKD biegnie przez teren Warszawy, Michałowic, Pruszkowa, Brwinowa, Podkowy Leśnej, Milanówka i Grodziska Mazowieckiego. Obecnie liczy ok. 36 kilometrów i jest na niej 28 przystanków. Od września tego roku WKD należy do konsorcjum samorządowego, w którym głównym udziałowcem (73 procent) jest samorząd województwa mazowieckiego. Podmiejska kolejka przewozi teraz nawet do 26 000 osób dziennie.
Źródło : Rzeczpospolita
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]