Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 05 paź 2007, 0:03

Wątpię, że szybko WKD uruchomi połączenie. A jesli władze Pruszkowa wykazały się dozą determinacji to sprawę można by załatwić na pół roku. Poza tym jeśli na połączeniu WKD nie będzie obowiązywał wspólny bilet to ZTM może się na to zdecydować-ludzie wybiorą możliwość jazdy na jednym bilecie co jest tańsze.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 0:07

Linia WKD w Pruszkowie jest konkretnym zobowiązaniem i myślę, że w przeciągu dwóch lat zostanie to działanie podjęte. Może nie zauważyłeś, ale ZTM nie podejmuje już działań mających na celu konkurowanie komunikacji pod szyldem ZTM z komunikacją szynową. Zresztą nawet nie widzę interesu ZTM-u w tym, by organizować komunikację wewnątrzmiejską w Pruszkowie przy obecnych brakach kadrowych. O wspólny bilet powinny zadbać włądze Pruszkowa i samorząd wojewódzki...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 05 paź 2007, 0:51

Ja o tej lini słyszę od 10 lat. było z pięć ankiet na ten temat etc. i nic. Ta lini już dawno miała powstać. A celem lini ZTM byłoby dowożenie ludzi ze Żbikowa i Os. Staszica i Prusa na SKM. Mam trochę odmienne zdanie na ten temat. uważam, że w całej Aglomeracji Warszawskiej powinna być jedna instytucja zarządzająca komunikacją (także wewnątrzmiejską gmin podwarszawskich), przede wszystkim pod względem taryfowym, bo mnie krew zalewa kiedy muszę czekać pół godziny na S2 do Pruszkowa, a przez ten czas jadą 3 pociągi KM na Grodzisk. dla mnie, jak dla wielu innych ludzi liczy się każdy grosz.

Mmm, ZTM może sie przecie przemianować Zarządem Transportu Metropolitalnego. :grin:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 0:57

humptyangel pisze:Ja o tej lini słyszę od 10 lat. było z pięć ankiet na ten temat etc. i nic. Ta lini już dawno miała powstać.
WKD jako firma nie miała środków, by samodzielnie realizować tę inwestycję - wiąże się ona za to z przejęciem przez Konsorcjum Samorządowe i została ujęta w zobowiązaniu inwestycyjnym, więc szanse na jej realizację są większe niż do tej pory.
humptyangel pisze: Mam trochę odmienne zdanie na ten temat. uważam, że w całej Aglomeracji Warszawskiej powinna być jedna instytucja zarządzająca komunikacją
Takiej instytucji w chwili obecnej nie ma i wątpię, żeby miałą powstać szybko - to wymaga zaitneresowania nie tylko Warszawy, ale i gmin podmiejskich, jak i władz wojewódzkich.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 05 paź 2007, 1:13

nie mamy chyba już co dyskutować, bo ja i Ty mamy odmienny pogląd na tę sprawę. Wyraziliśmy swoje racje i opinie, za co serdeczne dzięki! =D>

Czas może na dyskusje nad odnoga do Janek. Poniżej zamieszczam skan z materiałów z wtorkowej konferencji ws przejęcia WKD.
Obrazek
powiem krótko-ręce mi opadają, zwłaszcza jak patrzę na wariant niebieski
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 1:20

Mam nadzieję, że wersja niebieska nie zostanie zrealizowana. Takie połączenie nie stanowiłoby konkurencji czy alternatywy dla autobusów / samochodów. Czerwona linia wydaje się sensowniejsza.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 05 paź 2007, 1:22

Obydwie kolidują z Trasą Salomea-Wolica i zapisami obowiązujących tam MPZP. To są zwykłe kreski po mapie, a nie sensowne koncepcje.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 1:24

Ale z tego, co wcześniej pisałeś, ma zostać opracowane studium wykonalności, które chociaż częściowo powinno rozwiązać te problemy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2007, 15:47

Obawiam się, że tylko wariant z Michałowic ma szanse na w miarę efektywne wykorzystanie...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26854
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2007, 15:52

Oba warianty są nie po drodze... dla dojazdu do Warszawy, max to chyba Opacz (a najlepiej pewnie poprowadzenie trasy wzdłuż S7/8) - chociaż szansa na dojazdy Pruszkowa czy Grodziska na zakupy kolejką byłaby większa w którymś z kresek.

Będzie śmiesznie, jak okaże się, że jednak szybciej by było wydłużonymi z Okęcia tramwajami...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 06 paź 2007, 7:30

Ost. na forum ZM toczyłem dyskusje nad wyższością tramwaju do Janek przez Raszyn niż WKD. Jak zobaczyłem te plany to mi kopara opadła. A ZM straciło wszelkie argumenty.
Z resztą wariant niebieski jest nierealny-mieszkańcy komorowa się nie zgodzą, kolizje z budynkami w Pęcicach Małych etc.
Czerwony wariant-też będzie problem-wójtowi Michałowic to nie w smak. Poza tym nie ma on ochoty zmieniać MPZP na tym terenie.
Ja też twierdzę, że to bezsens.

[ Dodano: 2007-10-06, 07:31 ]
I obydwa omijają Raszyn!!!!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 07 paź 2007, 20:02

bohun pisze:Chyba, ze słynę pociągi Pruszków - Gdańska przez Fort Wola, Wola Park, Arkadię puścić z Komorowa :>
Pomysł doskonały, ale... Wymagałoby to przebudowy dwóch węzłów: Pruszków i Józefinów.
1) Łącznikiem 'komorowskim' nie da się wjechać na tor przy peronie w Pruszkowie, bez dwukrotnego zmieniania kierunku.
2) Jak to było już pisane wielokrotnie, z torów podmiejskich w Pruszkowie jadąc w kierunku Warszawy nie na połączenia z linią na Gołąbki.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 10 paź 2007, 0:17

MeWa pisze:Mam nadzieję, że wersja niebieska nie zostanie zrealizowana. Takie połączenie nie stanowiłoby konkurencji czy alternatywy dla autobusów / samochodów. Czerwona linia wydaje się sensowniejsza.
Popieram

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 05 gru 2007, 21:21

Rzeczpospolita pisze:Nowe pociągi pojadą po przebudowanych torach
Michał Kozak 05-12-2007, ostatnia aktualizacja 05-12-2007 02:35

142 miliony złotych na inwestycje chcą wydać do 2013 roku szefowie podmiejskiej kolejki. Wczoraj przedstawili plany na najbliższe lata

Zarząd Warszawskiej Kolei Dojazdowej, obchodzącej w tym roku swoje 70-lecie, zamierza zakupić 13 nowych pociągów i przebudować przeszło 30 kilometrów torów .

– W ciągu dwóch miesięcy ruszy przetarg na zakup nowoczesnych klimatyzowanych pociągów. Pierwsze wyjadą na tory w 2009 roku – zapowiada Jolanta Dałek z zarządu WKD.

Na początku przyszłego roku rozpocznie się budowa drugiego toru do Grodziska z Podkowy. Dzisiaj pociągi jeżdżą tam po jednym i dlatego nie można zwiększyć liczby połączeń. Na szczęście przedwojenni właściciele (Spółka Elektryczna Kolej Dojazdowa) pomyśleli o tym, że kiedyś będzie konieczność rozbudowania linii. – Zadbali o rezerwę terenu, a przejazdy i mostki są odpowiednio szerokie i pomieszczą drugi tor – mówi Jolanta Dałek z zarządu WKD.

Budowa siedmiokilometrowego odcinka linii potrwa rok.

Nieco dłużej trzeba będzie poczekać na przebudowę głównej trasy z Komorowa do Warszawy. Dzięki niej czas podróży do stolicy skróci się o kilka minut. Prace będą prowadzone etapowo, tak by jak najmniej utrudnić życie pasażerom. Przebudowa zacznie się prawdopodobne w przyszłym roku i zajmie dwa – trzy lata.

Kolejka jeżdżąca dziś obrzeżami Pruszkowa ma pojechać także do centrum miasta. – Przeprowadziliśmy badania, z których wynika, że wiele osób jeździłoby tą trasą. Teraz trzeba skalkulować koszty i ustalić, czy puścić tamtędy normalne pociągi elektryczne, czy spalinowy szynobus – wyjaśnia Dałek.

W planach jest także budowa linii WKD do Janek.

Z pieniędzmi na inwestycje problemu nie będzie.

– W wieloletnim planie inwestycyjnym województwa na zakup nowych pociągów WKD i przebudowę torów zarezerwowaliśmy 142 mln zł. Nie wykluczamy, że będziemy się starać także o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych – informuje Marta Milewska rzeczniczka urzędu marszałkowskiego, który jest największym udziałowcem wukadki.

Kolejarze chcą, by jak najwięcej kierowców samochodów korzystało z kolejki. – Już niebawem wybudujemy dla nich duży parking strzeżony w Podkowie Leśnej. Przy mniejszych stacjach mamy wąskie paski terenu – powstaną tam zatoczki parkingowe na kilka samochodów – wylicza Jolanta Dałek.

Nikłe są szanse na budowę nowego strzeżonego parkingu dla pasażerów WKD w leżącym na terenie gminy Michałowice Komorowie. Na inwestycję nie zgodzili się tamtejsi radni.
28 przystanków, 36 kilometrów

Trasa WKD biegnie przez teren Warszawy, Michałowic, Pruszkowa, Brwinowa, Podkowy Leśnej, Milanówka i Grodziska Mazowieckiego. Obecnie liczy ok. 36 kilometrów i jest na niej 28 przystanków. Od września tego roku WKD należy do konsorcjum samorządowego, w którym głównym udziałowcem (73 procent) jest samorząd województwa mazowieckiego. Podmiejska kolejka przewozi teraz nawet do 26 000 osób dziennie.

Źródło : Rzeczpospolita
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 05 gru 2007, 21:24

Tak w 2023 na pewno będzie. Popieram tą tezę.

ODPOWIEDZ