Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 07 paź 2007, 10:22

inż. Glonojad pisze:Pierwsze słyszę, jakoby frekwencja w pociągach otwockich wzrastała. Znam trochę ludzi z linii otwockiej i żaden z nich nagłą miłością do pociągów nie zapałał...
To zmień znajomych, bo z Anina wielu ludzi wybiera pociąg, gdyz jedzie do centrum dużo szybciej niz jakikolwiek autobus.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 paź 2007, 10:22

Andrzej pisze:Chciałbym, aby Wawer i Józefów i Otwock był obsługiwany przez częste pociągi, a częste 702 kursowało ze Śródborowa do Falenicy, zahaczając po drodze o wszystkie możliwe osiedla i stacje PKP.
Na pociągi to sobie poczekasz, bo brai taborowe nie pozwalają na większą częstotliwość. A co do 702, to wydaje mi się, że taniej i lepiej będzie włączyć prywaciarzy do sieci komunikacji miejskiej, zintegrować ich taryfowo pod względem biletów okresowych i nadać oznaczenia numeryczne linii i rozkłady podobne do ZTM-owskich. 8-[
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26938
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 paź 2007, 10:36

rhemek pisze:
inż. Glonojad pisze:Pierwsze słyszę, jakoby frekwencja w pociągach otwockich wzrastała. Znam trochę ludzi z linii otwockiej i żaden z nich nagłą miłością do pociągów nie zapałał...
To zmień znajomych, bo z Anina wielu ludzi wybiera pociąg, gdyz jedzie do centrum dużo szybciej niz jakikolwiek autobus.
Z uwzględnieniem dojść i czasu oczekiwania to "szybciej" robi się co najmniej problematyczne. Nie wszyscy podróżują w ścisłym szczycie.

A znajomych to sobie sam zmieniaj.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 07 paź 2007, 12:54

inż. Glonojad pisze:
rhemek pisze: To zmień znajomych, bo z Anina wielu ludzi wybiera pociąg, gdyz jedzie do centrum dużo szybciej niz jakikolwiek autobus.
Z uwzględnieniem dojść i czasu oczekiwania to "szybciej" robi się co najmniej problematyczne. Nie wszyscy podróżują w ścisłym szczycie.

A znajomych to sobie sam zmieniaj.
Co do częstotliwości masz racje, ale istnieje cos takiego jak rozkład, np. w necie, ja sprawdzam i poniewaz mam do stacji 5 minut nie jest problemem dojście, choć po 17 jest tragicznie: 1 pociag na godzine.

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-10-07, 23:32 ]
Usunięto treść powtórzoną.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 07 paź 2007, 13:20

rhemek pisze:i lepiej będzie włączyć prywaciarzy do sieci komunikacji miejskiej, zintegrować ich taryfowo pod względem biletów okresowych i nadać oznaczenia numeryczne linii i rozkłady podobne do ZTM-owskich. 8-[
Och ile było na ten temat dyskusji... A jak widać nic z tego nie będzie.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26938
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 paź 2007, 13:23

rhemek pisze:
Co do częstotliwości masz racje, ale istnieje cos takiego jak rozkład, np. w necie, ja sprawdzam i poniewaz mam do stacji 5 minut nie jest problemem dojście, choć po 17 jest tragicznie: 1 pociag na godzine.
Rewelacyjnie, że jest rozkład. Szkoda tylko, że "czasem" się chce dojechać do miasta na konkretną godzinę i alternatywa: 20 minut po czasie albo 40 minut przed jest nie do przyjęcia.

A ze spotkania chce się potem wrócić i "kwitnięcie" na Śródmieściu przez pół godziny (średnio!) jakoś porównania z częstotliwością prywatnych autobusów nie wytrzymuje...

KM-KM ma szczęście, że prywaciarze nie wpadli na to, by się dogadać i zrobić wspólny rozkład i wspólne bilety miesięczne, bo wówczas to byłby pogrom. POGROM.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 07 paź 2007, 14:31

Piotrek pisze:
rhemek pisze:i lepiej będzie włączyć prywaciarzy do sieci komunikacji miejskiej, zintegrować ich taryfowo pod względem biletów okresowych i nadać oznaczenia numeryczne linii i rozkłady podobne do ZTM-owskich. 8-[
Och ile było na ten temat dyskusji... A jak widać nic z tego nie będzie.
Prywaciarze aby chcieli się włączyć pod taryfę ZTM-u, musieli by na tym przynajmniej nie stracić. Inaczej mówiąc pewnie by oczekiwali przynajmniej zwrotu obecnej ceny biletu jednorazowego na ich liniach za każdorazowy przejazd pasażera. A wtedy aby się ZTM wypłacił, to jego budżet trzeba by co najmniej potroić.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 07 paź 2007, 16:13

Frencher pisze:to jego budżet trzeba by co najmniej potroić.
Nie w tym ćwierćwieczu O-)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 07 paź 2007, 16:53

Piotrek pisze:
Frencher pisze:to jego budżet trzeba by co najmniej potroić.
Nie w tym ćwierćwieczu O-)
I na dodatek wszyscy od początku doskonale wiedzą jak wygląda sytuacja. ZTM-u nie stać na płacenie prywaciarzowi 3,50zł (bo tyle wynosi przeciętna cena biletu) za każdorazowy przejazd pojedyńcego pasażera.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 07 paź 2007, 20:42

inż. Glonojad pisze:Pierwsze słyszę, jakoby frekwencja w pociągach otwockich wzrastała. Znam trochę ludzi z linii otwockiej i żaden z nich nagłą miłością do pociągów nie zapałał...
Każdy fakt można podważyć... Ale ciekawe jest, że robisz to na podstawie opinii osób które pociągami nie jeżdżą ;)
rhemek pisze:Co do częstotliwości masz racje, ale istnieje cos takiego jak rozkład, np. w necie, ja sprawdzam i poniewaz mam do stacji 5 minut nie jest problemem dojście, choć po 17 jest tragicznie: 1 pociag na godzine.
Jeden pociąg na godzinę zaczyna się po 19. Natomiast od 16 do 19 pociąg jest co 30 minut.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 07 paź 2007, 21:51

Co 40 , o ile pamietam. a po 19 co godzine.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 paź 2007, 21:51

A 521 jest wtedy co 12 minut :dance:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 08 paź 2007, 17:47

rhemek pisze:Co 40 , o ile pamietam. a po 19 co godzine.
Masz rację. Jeżdżę codziennie więc nie wiem. :/

P.S. Dokładna informacja jest dostępna w czasie krótszym niż minutę dla średnio zaawansowanego internauty. Więc nie ma co "pamiętać" a trzeba sprawdzić co się pisze. ;)
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 11 paź 2007, 21:33

[quote="Wiązowna. net - forum (a właściwie "Sabina")"]Istotnie w dniu dzisiejszym był Duchnowie przedstawiciel ZTMu z pionu organizacji i planowania ruchu w towarzystwie radnego z Duchnowa i dwójki pracowników urzędu gminy zajmujących się komunikacją! (...)
Zostanie sporządzona z objazdu notatka służbowa w przystępnej formie i umieszczona na www gminy.
Pozdrawiam![/quote]
Prooosssszzzzzz...
Wiązowna.pl pisze:Notatka służbowa z objazdu przystanków w dn. 04 września br.
(Zam: 09.10.2007 r., godz. 15.15)

W dniu 04 października 2007r. odbył się objazd przystanków z przedstawicielem ZTM z pionu organizacji i planowania ruchu. W objeździe udział wzięli pracownicy urzędu i radny z Duchnowa. Wizyta lokalna w terenie to efekt kilku miesięcznych ustaleń i negocjacji.
Objazd trwał prawie cztery godziny. Sfotografowano i zmierzono każdą lokalizację nowego przystanku, aby opisać dokładnie wytyczne do niezbędnych projektów.
„Komisja"dokonała objazdu w następujących miejscowościach:
- Duchnów (utworzenie nowej linii ZTM),
- Kąck ("pętlę w Kącku"),
- Dziechciniec (mieszkańcy zgłaszają potrzebę utworzenia dwóch przystanków w stronę Glinianki),
- Lipowo (mieszkańcy proszą o przystanek na wysokości ul. Wierzbowej),
- Rzaktę (rozważana jest możliwość przedłużenia w przyszłości kilku kursów ZTM),
- Pęclin (dokonano pomiarów pętli za przedszkolem),
- Radiówek (analizowano możliwość utworzenia pętli).
Wstępnie została zaakceptowana przez pracownika ZTM lokalizacja przystanków zgodnych z wytycznymi przewoźnika w miejscowości Duchnów, Dziechciniec i Lipowo.
Parametrów nie spełnia pętla w Kącku, Pęclinie i Radiówku. Szczegółowa analiza w załączniku nr 1.

Następny krok to ustalenia z Zarządem Dróg Wojewódzkich, wykonanie projektu zmiany organizacji ruchu na drodze wojewódzkiej oraz uzgodnienia tego projektu w Urzędzie Marszałkowskim i z Policją w Warszawie. Równolegle będą przygotowywane projekty budowlane na przystanki, których nie ma w terenie, a potem ruszy przetarg na wykonanie peronów-wysepek oraz wykonanie pętli w Brzezinach o określonych parametrach.
Czas wykonania projektów i otrzymania uzgodnień to ok. 3 miesiące.

Inspektor w WAiSO
Małgorzata Paduch
Załącznik nr 1
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 12 paź 2007, 1:24

Forum Legionowa pisze:W Jabłonnie jest już gotowa pętla dla linii 144... Dziś zawitał tam autobus
pomiarowy. Linia pewnie ruszy kiedy obwodnica zostanie oddana do użytku na
odcinku Jabłonowskim.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ