[GW] Za dużo autobusów na ciągu Świętokrzyska - Tamka

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25410
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2007, 21:52

Tylko chyba ma nie być przejazdu Karowa-Królewska, co mocno utrudnia całą zabawę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2007, 22:50

Może jednak warto się nad tym zastanowić, chyba, że jest szansa puścić osobówki jakoś inaczej - niemniej buspas na Świętokrzyskiej nie dociągnięty do Kasprzaka z jednej, a do Mostu z drugiej strony, da niewiele.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

hubcio
Posty: 10
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:37

Post autor: hubcio » 04 gru 2007, 1:33

1) buspas na świetokrzyskiej to konieczność. A na tamce środkowy pas wyznaczyć dla autobusów w zależności od godzin szczytu byłby albo do góry albo do dołu + sterowanie światłami aby autobusy nie stały tyle czasu na skrzyżowaniach

2) tym ludziom należy zmierzyć czy hałas przekracza 65 decybeli, jeżeli tak to skierować nowe autobusy bo są cichsze a poza tym zbadać czy aby nie samochdy generują większość tego hałasu

3) najlepszym rozwiazaniem redukcji hałasu jest zmniejszenie prędkości. Skoro ten odcinek ma raptem kilkaset metrów czemu nie wprowadzić tam ograniczenia do 30 km/h... zresztą i tak z reguły jedzie się wolniej bo jest korek

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 gru 2007, 14:20

hubcio pisze:3) najlepszym rozwiazaniem redukcji hałasu jest zmniejszenie prędkości. Skoro ten odcinek ma raptem kilkaset metrów czemu nie wprowadzić tam ograniczenia do 30 km/h... zresztą i tak z reguły jedzie się wolniej bo jest korek
Zwłaszcza na Tamce.
ŁK

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 gru 2007, 15:50

hubcio pisze:1) buspas na świetokrzyskiej to konieczność. A na tamce środkowy pas wyznaczyć dla autobusów w zależności od godzin szczytu byłby albo do góry albo do dołu + sterowanie światłami aby autobusy nie stały tyle czasu na skrzyżowaniach
Jest jeden problem. Często Tamka stoi w obie strony i bus-pas na środku tylko częściowo załatwiłby sprawę. Aczkolwiek jest on na tym ciągu szalenie potrzebny.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 wrz 2009, 14:25

Obrazek
Masa pustych autobusów na Tamce. A Trasa WZ?
Jarosław Osowski
2009-09-10, ostatnia aktualizacja 2009-09-09 22:50

Ratunku! Po co nam aż dziewięć linii autobusowych, które niemal non stop tkwią w korkach? - proszą o pomoc mieszkańcy Tamki, którzy mają dość hałasu i smrodu spalin. Mała ulga czeka ich od 1 października: Zarząd Transportu Miejskiego przeniesie na Trasę W-Z linię 160.

Andrzej Prus, szef wspólnoty mieszkaniowej Tamka 18, tęskni do czasów, gdy spod jego domu przez wiele lat ruszały tylko autobusy 150 i 155, a nieopodal przystanki miały też linie 118 i 162. - To nam bardzo odpowiadało. Uważaliśmy, że mamy świetny dojazd w różne części miasta - wspomina. Dodaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat Zarząd Transportu Miejskiego "uszczęśliwił" jego sąsiadów aż dziewięcioma liniami. Pretekstem był remont torów tramwajowych na moście Poniatowskiego, a potem ograniczenia w ruchu na Trasie W-Z. Wycofane stamtąd autobusy trafiły na Tamkę. O kłopotach mieszkańców tej ulicy pisaliśmy po raz pierwszy w listopadzie 2007 r.

- Mamy teraz pod oknami permanentny korek autobusów w asyście niezliczonych ilości samochodów, furgonetek, betoniarek itp. - opisuje pan Prus, który zadał sobie trudu i podliczył: średnio na godzinę w obie strony wąską Tamką przedziera się aż 65 ikarusów, jelczy, solarisów i manów. Czyli więcej niż tramwajów i autobusów na otwartym niedawno pasie dla komunikacji miejskiej wzdłuż Trasy W-Z.

Według szefa wspólnoty przy Tamce 18 trudno wytrzymać z powodu hałasu i spalin. Zwłaszcza że okna niektórych lokatorów wychodzą tylko na ulicę. Dlatego wybrał się do ZTM z interwencją. - Przyjął mnie fantastycznie przygotowany koordynator ds. przewozów, poświęcił mi dużo czasu, wyłuszczył całą strategię zachęcania warszawiaków do komunikacji miejskiej. Doceniam, że ZTM rzeczywiście ją rozwija, ale serdecznie apeluję: myśląc o ogóle, nie zapominać o szczególe - prosi Andrzej Prus.

Wczoraj "Gazeta" skontaktowała się z wicedyrektorem ZTM Andrzejem Frankowem, który odpowiada za wytyczanie tras. - Mam dla mieszkańców Tamki dobrą wiadomość: od 1 października chcemy z niej wycofać jedną linię. To oznacza dziesięć autobusów na godzinę mniej - zapowiedział.

ZTM zamierza przenieść na Trasę W-Z linię 160 wyruszającą z Targówka. W tym tygodniu zaproponowano to władzom tej dzielnicy, ponieważ jej mieszkańcy domagali się takiego połączenia z centrum. 160 wróciłoby więc w al. "Solidarności" od Targowej (co 7-8 min w godzinach szczytu) i trambuspasem dotarło do pl. Bankowego, zaś przy kinie Femina skręcało w al. Jana Pawła II do Dworca Centralnego. Z kolei dotychczasową trasą linii 160 z Tamki Krakowskim Przedmieściem pod Uniwersytet Warszawski i dalej Królewską przez pl. Grzybowski do ul. Emilii Plater ma kursować wycofana ze Świętokrzyskiej linia 102.

- To fantastyczna wiadomość! Bardzo dziękujemy - cieszy się Andrzej Prus. - Będzie jak w tym kawale o kozie, którą rabin najpierw kazał wprowadzić do ciasnego mieszkania, a potem pozbyć się jej, żeby poczuć, jak luźno - dodaje żartem.

Dyrektor Franków przyznaje, że na Tamce jest nadmiar autobusów. W dodatku pasażerowie niechętnie nimi jeżdżą, ponieważ stoją w korkach. Stąd na wielu liniach, które tędy kursują, coraz częściej można spotkać pojedyncze autobusy zamiast przegubowców. Ze zmianami tras ZTM czeka jednak do przyszłego roku, kiedy na Świętokrzyskiej i Powiślu powinna się zacząć budowa drugiej linii metra i trzeba będzie przygotować objazdy.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... a_WZ_.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 10 wrz 2009, 14:46

Ludzie są chorzy :shock:
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 10 wrz 2009, 15:04

JacekM pisze:Ludzie są chorzy :shock:
Mentalność Pawlaka ze znanego komediowego tryptyku:

"A co mnie po mojem niebie lata??!!"
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 wrz 2009, 15:10

Ale że na Tamce jest niepotrzebnie za dużo, to się można zgodzić.

Zwłaszcza linii :]
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 11 wrz 2009, 8:40

Bastian pisze:le że na Tamce jest niepotrzebnie za dużo, to się można zgodzić.

Zwłaszcza linii
To prawda. Za dużo też jeździ ich na most Świętokrzyski - a można byłoby np. 174 skręcić na Mariensztat. Chociaż teraz to pewnie i tak cisza przed burzą w związku z planowanym zamknięciem Świętokrzyskiej, a jak otworzą metro, to problem razem z liniami i brygadami zniknie.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 wrz 2009, 8:44

drapka pisze:cisza przed burzą w związku z planowanym zamknięciem Świętokrzyskiej
Z tym, że jednak Tamka do Nowego Światu będzie otwarta. Paradoksalnie oznacza to problemy z posprzątaniem paru rzeczy...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 11 wrz 2009, 9:31

Bastian pisze:
drapka pisze:cisza przed burzą w związku z planowanym zamknięciem Świętokrzyskiej
Z tym, że jednak Tamka do Nowego Światu będzie otwarta. Paradoksalnie oznacza to problemy z posprzątaniem paru rzeczy...
To znaczy, że będzie możliwość skrętu ze Świętokrzyskiej w trakt :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 wrz 2009, 9:45

Tak.

Natomiast trzeba się będzie wycofać z mostu Świętokrzyskiego - zostawić tam tylko niezbędną obsługę Okrzei.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 11 wrz 2009, 11:26

Pytanie tylko czy Dobra nie stanie kompletnie dając pierwszeństwo relacji Tamka-most. Jakby się udało utrzymać w miarę przejezdność do trasy WZ, to jakoś się pozyje. O ile oczywiście most Śl-D. zostanie tylko dla "zbiorkomu".
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 wrz 2009, 11:50

drapka pisze:O ile oczywiście most Śl-D. zostanie tylko dla "zbiorkomu".
Raczej nie. Natomiast nie można wykluczyć zwiększenia przepustowości TTA np. poprzez wydłużenie faz sygnalizacji kosztem ciągów poprzecznych.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ