O grzaniu i niegrzaniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 20 lis 2007, 9:04

Polecam jako lekturę tekst o modyfikacji podczas napraw 13N i wtedy wszystko będzie jasne.

Mibars
Posty: 85
Rejestracja: 03 cze 2007, 0:51
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: Mibars » 20 lis 2007, 16:22

Mea culpa, raz już to czytałem i zapomniałem, że poza guziczkami dokładają równiez 3 nagrzewnice... (ja widziałem jedną, ale teraz wiem, że szukałem w złych miejscach :) )

No to jak jest o grzaniu i już zacząłem podchodzić do tego od strony technicznej, to teraz Ikarus 260:

-Dziś przyszło mi jechać takim ikarem na linii 733 (jak zawsze numeru nie zapamiętałem), no i z racji tego, że na pętli Okęcie kierowca zostawił wszystkie drzwi otwarte, to zrobiło się troszkę zimno - więc siadłem na siedzeniu nad nagrzewnicą (po lewej za przednim nadkolem, naprzeciwko tego "odsuniętego" siedzenia na nadkolu).

No i tak jedziemy, jedziemy, a w autobusie caly czas zimno!
Wsadzam ręke pod siedzenie - czuje, ciepło bijące od nagrzewnicy, słyszę ogólny szum dmuchawy (nie koniecznie tej pode mną, miałem słuchawki), ale spod siedzenia w żadną stronę nie wylatuje gorące powetrze - nagrzewnica była po prostu ciepła...

O co chodzi? Popsuta? Jakiś niższy tryb pracy? Czy też coś, o czym nie wiem?
=Macierzanki=
711
=Okęcie=
a) 301 > 10/17/33
b) 182 > 10/17
c) 7/9/15 > 182/189/401 > 10/17
=PASZKOWSKIEGO=
2 min buty

POWRÓT
(do Okęcia odwrotnie)
703 > Rynek > 20 min buty
711 > Komorowska > 3 min buty
733 > 4 min buty > 711 > 4 min buty
MaxiBus > 20 min buty

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 20 lis 2007, 17:18

Mibars pisze:O co chodzi? Popsuta? Jakiś niższy tryb pracy? Czy też coś, o czym nie wiem?
Dmuchawy w Ikarusach mają dwa tryby pracy, ale nawet ten słabszy powininen być bardziej wydajny niż na tyle, jak to opisałeś. Przyczyny słabego grzania mogą być różne. Ikarusy mają niestety to do siebie, że często wystarczy nawet niewielki brak płynu, a w wozie zimno.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 20 lis 2007, 21:28

Dziś jechałem 13N po NG i w środku było wręcz gorąco. Jednak te nagrzewnice trochę dają. Tylko po jakiego w modernizacjach trzynastek wstawia się CG. Jeszcze nie natknąłem się na działający.

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 20 lis 2007, 21:36

Żeby nagrzany wóz nie tracił ciepła otwierając wszystkie drzwi. W teorii ludzi MYŚLĄC co jak widzę rzadko im się zdarza wychodzili jednymi i wchodzili, przez co wóz byłby ciepły cały czas. Cóż żyjemy w na tyle po#$%#%#% kraju że każdy hrabia potrzebuje całej szerokości drzwi żeby wyjść, i pomysł trafia szlag kiedy każdą parą drzwi wychodzi jedna góra 2 osoby.
Toteż motorniczowie o tym wiedzą i darują ten ciepły guzik.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
Ryży
Posty: 965
Rejestracja: 22 sty 2006, 17:01
Lokalizacja: 9-tka

Post autor: Ryży » 20 lis 2007, 21:43

Plesim pisze:Jeszcze nie natknąłem się na działający.
Ja się natknąłem - oczywiście każdy pasażer przed wyjściem był ZSZKOKOWANY, że musi sam otworzyć sobie drzwi.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lis 2007, 22:06

Plesim pisze:Dziś jechałem 13N po NG i w środku było wręcz gorąco. Jednak te nagrzewnice trochę dają. Tylko po jakiego w modernizacjach trzynastek wstawia się CG. Jeszcze nie natknąłem się na działający.
ja spotkałem się wczoraj wieczorem z działąjącym CG. NAgrzewnica wiele nie dawała, no i charakterystycznie przy drzwiach nadal chłód przez szpary wlatywał.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 20 lis 2007, 22:28

MeWa pisze:drzwiach nadal chłód przez szpary wlatywał.
A czego się spodziewać po harmoszkach, jedyną dobrze dogrzaną trzynastą jest żaba.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 20 lis 2007, 22:46

Dziś 1249 na 502 wzorowo jak na wiek dogrzany.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 21 lis 2007, 6:51

W niektórych 120N jest za gorąco. Układ jest cholernie wydajny w grzaniu, ale... często wietrzony przez motorniczego. Co któryś przystanek staje i wietrzy. i Jest sytuacja ze nogi w chłodzie a na górze pot zaczyna ściekać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 21 lis 2007, 9:52

Ryoga pisze:W niektórych 120N jest za gorąco. Układ jest cholernie wydajny w grzaniu, ale... często wietrzony przez motorniczego.
To samo dotyczy także 123N i 105N2(3)k. Po prostu są w nich szczelne drzwi.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 21 lis 2007, 11:13

Tyle że pesa ma od góry mawiew i gradient temperatury większy. Jak jest nisko to chłód mniejszy ciągnie.
Obrazek

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 21 lis 2007, 16:48

PESY mają kiepsko rozwiązane ogrzewanie. U motorniczego w kabinie są trzy tryby: OFF, AUTO (włącza na full dmuchawę co jakiś czas) i MAX na 20min. Przy OFF jest za zimno, przy AUTO i MAX dmuchawa działa tak głośno, że nie słychać własnych myśli. Dla pasażerów funkcje są takie same, tyle, że dmuchawy są cichsze. Przy załączonej funkcji AUTO dla pasażerów, najczęściej w wozie jest za ciepło, bo czujnik temperatury szwankuje. Dochodzi do paradoksalnej sytuacji, w której pasażerowie mają cieplej niż motorowy...
noidea

Szap
Posty: 22
Rejestracja: 08 lip 2006, 2:41

Post autor: Szap » 13 gru 2007, 21:50

Ujemnie na zewnątrz a A127@180/10 wesoło pomykał z włączoną klimą :-s

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 gru 2007, 21:54

Adam G. pisze:Przy załączonej funkcji AUTO dla pasażerów, najczęściej w wozie jest za ciepło, bo czujnik temperatury szwankuje.
Nie jechałem jeszcze dobrze nagrzaną pesą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ