O grzaniu i niegrzaniu
Mea culpa, raz już to czytałem i zapomniałem, że poza guziczkami dokładają równiez 3 nagrzewnice... (ja widziałem jedną, ale teraz wiem, że szukałem w złych miejscach )
No to jak jest o grzaniu i już zacząłem podchodzić do tego od strony technicznej, to teraz Ikarus 260:
-Dziś przyszło mi jechać takim ikarem na linii 733 (jak zawsze numeru nie zapamiętałem), no i z racji tego, że na pętli Okęcie kierowca zostawił wszystkie drzwi otwarte, to zrobiło się troszkę zimno - więc siadłem na siedzeniu nad nagrzewnicą (po lewej za przednim nadkolem, naprzeciwko tego "odsuniętego" siedzenia na nadkolu).
No i tak jedziemy, jedziemy, a w autobusie caly czas zimno!
Wsadzam ręke pod siedzenie - czuje, ciepło bijące od nagrzewnicy, słyszę ogólny szum dmuchawy (nie koniecznie tej pode mną, miałem słuchawki), ale spod siedzenia w żadną stronę nie wylatuje gorące powetrze - nagrzewnica była po prostu ciepła...
O co chodzi? Popsuta? Jakiś niższy tryb pracy? Czy też coś, o czym nie wiem?
No to jak jest o grzaniu i już zacząłem podchodzić do tego od strony technicznej, to teraz Ikarus 260:
-Dziś przyszło mi jechać takim ikarem na linii 733 (jak zawsze numeru nie zapamiętałem), no i z racji tego, że na pętli Okęcie kierowca zostawił wszystkie drzwi otwarte, to zrobiło się troszkę zimno - więc siadłem na siedzeniu nad nagrzewnicą (po lewej za przednim nadkolem, naprzeciwko tego "odsuniętego" siedzenia na nadkolu).
No i tak jedziemy, jedziemy, a w autobusie caly czas zimno!
Wsadzam ręke pod siedzenie - czuje, ciepło bijące od nagrzewnicy, słyszę ogólny szum dmuchawy (nie koniecznie tej pode mną, miałem słuchawki), ale spod siedzenia w żadną stronę nie wylatuje gorące powetrze - nagrzewnica była po prostu ciepła...
O co chodzi? Popsuta? Jakiś niższy tryb pracy? Czy też coś, o czym nie wiem?
=Macierzanki=
711
=Okęcie=
a) 301 > 10/17/33
b) 182 > 10/17
c) 7/9/15 > 182/189/401 > 10/17
=PASZKOWSKIEGO=
2 min buty
POWRÓT
(do Okęcia odwrotnie)
703 > Rynek > 20 min buty
711 > Komorowska > 3 min buty
733 > 4 min buty > 711 > 4 min buty
MaxiBus > 20 min buty
711
=Okęcie=
a) 301 > 10/17/33
b) 182 > 10/17
c) 7/9/15 > 182/189/401 > 10/17
=PASZKOWSKIEGO=
2 min buty
POWRÓT
(do Okęcia odwrotnie)
703 > Rynek > 20 min buty
711 > Komorowska > 3 min buty
733 > 4 min buty > 711 > 4 min buty
MaxiBus > 20 min buty
Dmuchawy w Ikarusach mają dwa tryby pracy, ale nawet ten słabszy powininen być bardziej wydajny niż na tyle, jak to opisałeś. Przyczyny słabego grzania mogą być różne. Ikarusy mają niestety to do siebie, że często wystarczy nawet niewielki brak płynu, a w wozie zimno.Mibars pisze:O co chodzi? Popsuta? Jakiś niższy tryb pracy? Czy też coś, o czym nie wiem?
Żeby nagrzany wóz nie tracił ciepła otwierając wszystkie drzwi. W teorii ludzi MYŚLĄC co jak widzę rzadko im się zdarza wychodzili jednymi i wchodzili, przez co wóz byłby ciepły cały czas. Cóż żyjemy w na tyle po#$%#%#% kraju że każdy hrabia potrzebuje całej szerokości drzwi żeby wyjść, i pomysł trafia szlag kiedy każdą parą drzwi wychodzi jedna góra 2 osoby.
Toteż motorniczowie o tym wiedzą i darują ten ciepły guzik.
Toteż motorniczowie o tym wiedzą i darują ten ciepły guzik.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
ja spotkałem się wczoraj wieczorem z działąjącym CG. NAgrzewnica wiele nie dawała, no i charakterystycznie przy drzwiach nadal chłód przez szpary wlatywał.Plesim pisze:Dziś jechałem 13N po NG i w środku było wręcz gorąco. Jednak te nagrzewnice trochę dają. Tylko po jakiego w modernizacjach trzynastek wstawia się CG. Jeszcze nie natknąłem się na działający.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
A czego się spodziewać po harmoszkach, jedyną dobrze dogrzaną trzynastą jest żaba.MeWa pisze:drzwiach nadal chłód przez szpary wlatywał.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
PESY mają kiepsko rozwiązane ogrzewanie. U motorniczego w kabinie są trzy tryby: OFF, AUTO (włącza na full dmuchawę co jakiś czas) i MAX na 20min. Przy OFF jest za zimno, przy AUTO i MAX dmuchawa działa tak głośno, że nie słychać własnych myśli. Dla pasażerów funkcje są takie same, tyle, że dmuchawy są cichsze. Przy załączonej funkcji AUTO dla pasażerów, najczęściej w wozie jest za ciepło, bo czujnik temperatury szwankuje. Dochodzi do paradoksalnej sytuacji, w której pasażerowie mają cieplej niż motorowy...
noidea