OkÄcie, Raszyn i dalsze okolice
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Środki poniesione na N88 przez przewoźnika to rzeczywiście tylko paliwo (z dokładnością do kosztów eksploatacyjnych które się liczy na kilometr ), ale organizator i tak płaci za wozokilometr - i na tej podsawie wystawi rachunek gminie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A jak jest korek przy tej liczbie linii? Też autobusy stoją i się opóźniają...Ryoga pisze:średnio autobus odjeżdża co 5 minut. Prawie jak w Centrum. Jedna linia tego nie zastąpi. A to z prostego powodu, miedzy jednym a drugim autobusem zakładając ciągły ruch co 5 minut było by ok 1,5km. A jak by był korek? ileż to pojazdów trzeba by wydelegować?
A gdyby była silna dowozówka przy częstotliwości takiej jak podajesz łączną dla tych linii to rozkład pasażerowi i tak nie jest potrzebny za bardzo...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Tylko jaki jest sens jechać 15 minut, przesiadać sie, jechać 10 minut, przesiadać sie i jechać 20 minut?A gdyby była silna dowozówka przy częstotliwości takiej jak podajesz łączną dla tych linii to rozkład pasażerowi i tak nie jest potrzebny za bardzo...
Imho nie ma to sensu, to generowanie przesiadek na siłę. Utworzenie pętli w Jankach nie zmieni w tej sprawie nic. Albo buspas, tramwaj albo poszerzenie. Innych sensownych dróg nie ma. WKD - może i by uszło ale tylko wtedy jeśli w tym odcinku obowiązywała by strefa ZTM.
Nie będzie potrzebny pasażerowi z Raszyna, nie z miejscowości, gdzie autobus dociera co godzinę lub rzadziej.MeWa pisze:A gdyby była silna dowozówka przy częstotliwości takiej jak podajesz łączną dla tych linii to rozkład pasażerowi i tak nie jest potrzebny za bardzo...
Przy okazji tej koncepcji zapala mi się mała lampka z wątpliwościami:
po pierwsze, czy gminy "zajankowskie" zgodziłyby się na częstsze kursy (ergo większe opłaty) dotychczasowych linii (jak sugeruje Pawcio);
po drugie, czy po pewnym czacie Raszyn nie postanowiłby zbuntować się przeciw tak wysokiej częstotliwości "zbiorczej" linii. W końcu oni płaciliby prawie za cały jej przebieg. Egoistycznie na rzecz patrząc niekoniecznie musi ich obchodzić co z tymi pasażerami dzieje się w Jankach. W końcu to byłaby "ich" linia, a czegoś takiego jak zarządu aglomeracyjnego nie mamy. Skończyłoby się utworzeniem nowej, pospiesznej linii przez Raszyn (za którą płaciłyby pozostałe gminy)?
po trzecie, odwołuję się do doświadczeń warszawskich. Jeszcze ciepły przykład ze 174 uczy pokory i nieufności wobec pomysłów komasowania kilku linii w jedną;
po czwarte, wpierw należałoby wybudować nową pętlę w Jankach. Gdzie i jak szybko?
po piąte, na szczęście jest to tylko wymysł dziennikarza (ciekawe czym inspirowany...)
Pomysł (i ile nie jest wymysłem dziennikarza) ma co najmniej kilka minusów:
kto się zgodzi robić dojazdy na pusto do Janek, aby tam jeździć dopiero dalej
jak ZTM chce zagwarantować, aby przesiadanie się było skuteczne, i żeby ludziom autobusy z powodu korków nie uciekały
Choć z drugiej strony to byłby przełom, i szansa na tworzenie linii eksterytorialnych, które by pełniły funkcje dowozowe do linii jadących do Warszawy. A myślę że kilka gmin by chętnie z takich linii obsługiwanych minibusami skorzystało, gdyż nie każda ulica nadaje się pod standardowy autobus, a w wielu miejscach jest on potrzebny.
kto się zgodzi robić dojazdy na pusto do Janek, aby tam jeździć dopiero dalej
jak ZTM chce zagwarantować, aby przesiadanie się było skuteczne, i żeby ludziom autobusy z powodu korków nie uciekały
Choć z drugiej strony to byłby przełom, i szansa na tworzenie linii eksterytorialnych, które by pełniły funkcje dowozowe do linii jadących do Warszawy. A myślę że kilka gmin by chętnie z takich linii obsługiwanych minibusami skorzystało, gdyż nie każda ulica nadaje się pod standardowy autobus, a w wielu miejscach jest on potrzebny.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Toż napisałem, że jest...Frencher pisze:Pomysł (i ile nie jest wymysłem dziennikarza)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 paź 2007, 20:56
To jakaś jedna wielka bzdura. Żeby dojechać do centrum mam niby przesiadac się po pierwsze w Jankach, po drugie na Okęciu i ewentualnie jszcze gdzieś. Takie pomysły to mogą sobie wsadzić w d.... Jak to niby ma rozładować korki? Przecież autobusy i tak będą w korku stały, czy będą jeździc pod numerem takim czy innym. A poza tym ludzie chyba tego nie chcą. Niech lepiej szybko budują drogi, w tym wspomniana trasę: Janki - Salomea. Tylko to może pomóc.
Ja osobiscie jako pasażer linii 733 chciałbym, żeby jeździła ona częściej niż z taktem dwugodzinnym. Chociaż i tak nie jest źle. Zdziwiło mnie nawet, że byli pasażerowie 25 grudnia i 1 stycznia. Za czasów monopolu PKS Grodzisk Mazowiecki o tym żeby coś jeździło w pierwszy dzień świąt (zarówno Bożego Narodzenia, jak i Wielkiej Nocy i Nowy Rok) można było sobie tylko pomarzyć. Generalnie w takie dni PKS - y (też Żyrardów) uważają, że życie zamiera.
Ja osobiscie jako pasażer linii 733 chciałbym, żeby jeździła ona częściej niż z taktem dwugodzinnym. Chociaż i tak nie jest źle. Zdziwiło mnie nawet, że byli pasażerowie 25 grudnia i 1 stycznia. Za czasów monopolu PKS Grodzisk Mazowiecki o tym żeby coś jeździło w pierwszy dzień świąt (zarówno Bożego Narodzenia, jak i Wielkiej Nocy i Nowy Rok) można było sobie tylko pomarzyć. Generalnie w takie dni PKS - y (też Żyrardów) uważają, że życie zamiera.
Zdementowano już tą kwaczkę (ostatnio Bastian). Możemy już nie wracać do wyssanych z paluszka spekulacji dziennikarskich?marinheiro pisze:To jakaś jedna wielka bzdura. Żeby dojechać do centrum mam niby przesiadac się po pierwsze w Jankach, po drugie na Okęciu i ewentualnie jszcze gdzieś.a.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 paź 2007, 20:56
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ja bym raczej powiedział "dwukrotnie Bastian"MisiekK pisze:Zdementowano już tą kwaczkę (ostatnio Bastian).
Oczywiście nie można wykluczyć, że taki pomysł się gdzieś narodzi bądź już komuś narodził. Tym niemniej na Dzielnej wywołał paroksyzmy śmiechu
Więc na razie niczego takiego się nie projektuje.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Colony
- Posty: 2932
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
- Kontakt:
Myślę, że taka koncepcja mogłaby powrócić gdyby zrealizowano pomysł przedłużenia WKD osobną nitką do CH w Jankach, oczywiście razem ze wspólnym biletem. Wtedy opodal Geanta mógłby powstac duży terminal dla tych busów. Ale to wiadomo... daleka przyszłosc.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
Zależy jeszcze, skąd by takie odgałęzienie odchodziło. Jeśli w okolicach Salomei, to owszem, ale fundować wycieczkę przez np. Podkowę Leśną, czy Pruszków, to już nie...Colony pisze:Myślę, że taka koncepcja mogłaby powrócić gdyby zrealizowano pomysł przedłużenia WKD osobną nitką do CH w Jankach, oczywiście razem ze wspólnym biletem.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43