Eksploatacja jednotoru na Boernerowo

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sty 2008, 16:41

Ale czy jak ograniczy się częstotliwość, to popyt nie spadnie, bo ludziom bardziej opłacało się będzie jechać autobusem? Co z kosztami eksploatacji i utrzymania? :>
Tylko proszę się na mnie nie rzucać, bo robię teraz za adwokata diabła :-$
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 16 sty 2008, 16:43

mkm101 pisze:Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?
Zautobusowymi podobnie, a nawet jeszcze bardziej, więc przynajmniej to jak na razie uzasadniania istnienie 20, bo faktem jest, że w dzisiejszych czasach nikt by się nawet nie zastanawiał nad budową tam linii.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sty 2008, 16:46

Tm pisze:przynajmniej to jak na razie uzasadniania istnienie 20
teraz tak, ale chyba nie będzie to sytuajca wieczna... Ale z drugiej strony, jakby popatrzeć, na Kalisiego i ze Starego Bemowa są już autobusy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 16 sty 2008, 16:53

Tm pisze:
mkm101 pisze:Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?
Z autobusowymi podobnie, a nawet jeszcze bardziej,
Autobusy już tam są.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7844
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 sty 2008, 16:57

mkm101 pisze:Solówki co 10min to zbyt duża podaż miejsc a Ty proponujesz (w ramach wprowadzania wagonów z piasecznicami) wpuszczać tam składy (i to najlepiej co 10 min skoro ma to jeździć gdzieś dalej niż tylko na Koło) ?
Absolutnie tego nie proponuję - podałeś mi wybór - dałem odpowiedź.
Z innej beczki - nie rozumiem dlaczego nie mozna tam puszczać solówek, które by miały juz piasecznice - nie muszą tam jeździć tylko wagony z serii 10xx. Wozy 10xx mozna pospinac w składy i skierować do na inne linie.
mkm101 pisze:Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?
Likwidacja trójskładów by sie przydała, bo trzecie wagony nie narzekają na przerosty liczby pasażerów jakie były prognozowane.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 16 sty 2008, 16:59

MisiekK pisze:Likwidacja trójskładów by sie przydała, bo trzecie wagony nie narzekają na przerosty liczby pasażerów jakie były prognozowane.
=D>
MisiekK pisze:nie muszą tam jeździć tylko wagony z serii 10xx
że tak spytam co takiego wyjatkowego mają w sobie wagony 10xx
PURA VIDA!

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 16 sty 2008, 17:08

MisiekK pisze:
mkm101 pisze:Solówki co 10min to zbyt duża podaż miejsc a Ty proponujesz (w ramach wprowadzania wagonów z piasecznicami) wpuszczać tam składy (i to najlepiej co 10 min skoro ma to jeździć gdzieś dalej niż tylko na Koło) ?
Absolutnie tego nie proponuję - podałeś mi wybór - dałem odpowiedź.
Są jeszcze dwa inne rozwiązania tego problemu
- dołożenie kolejnej brygady na 20 z wydłużeniem czasów przejazdu lub
- likwidacja linii 20 i przejęcie obsługi tego obszaru przez już tam kursujące autobusy.
Masz jeszcze jakieś pomysły które ominą podane przeze mnie wcześniej sposoby rozwiązania problemu?
MisiekK pisze:Z innej beczki - nie rozumiem dlaczego nie mozna tam puszczać solówek, które by miały juz piasecznice - nie muszą tam jeździć tylko wagony z serii 10xx. Wozy 10xx mozna pospinac w składy i skierować do na inne linie.
1) bo ważniejsze jest puszczanie wozów z piasecznicami na centralne odcinki sieci niż na jakąś peryferyjną linię o znikomym znaczeniu dla calej sieci
2) bo można lepiej planować obsługę techniczną wagonów kursujących stale w składzie
MisiekK pisze:
mkm101 pisze:Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?
Likwidacja trójskładów by sie przydała, bo trzecie wagony nie narzekają na przerosty liczby pasażerów jakie były prognozowane.
Brawo. Ale czy myślisz że ZTM też tak uważa?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 16 sty 2008, 17:08

Przede wszystkim trzeba ludzi zachęcić do tramwajów. Umieścić na rozkładach informację o możliwościach przesiadki na Kole. Może puścić rozłączone 123N poprawiając pozornie jakość podróży? Umożliwić korzystanie z biletu na jedną linię z 20+13/23/24.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sty 2008, 17:10

Tm pisze:Umożliwić korzystanie z biletu na jedną linię z 20+13/23/24.
to rozwiązanie dla okazjonalnych pasażerów...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7844
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 sty 2008, 17:25

mkm101 pisze:Są jeszcze dwa inne rozwiązania tego problemu
- dołożenie kolejnej brygady na 20 z wydłużeniem czasów przejazdu
Albo wydłużenie czasu przejazdu bez dokładania kolejnej brygady. Jak sie tam jeździ dziś - wiem - spędziłem kiedyś jedną zmianę w kabinie - daruję sobie tu szczegóły.
mkm101 pisze:- likwidacja linii 20 i przejęcie obsługi tego obszaru przez już tam kursujące autobusy.
Warto się nad tym zastanowić - nie jestem ortodoksyjnym wielbicielem tramwajów na Boernerowie. W tym, że autobus musi docierać wszędzie gdzie jechał tramwaj. Uważam, że zmniejszenie częstotliwości powinno zoptymalizować tą linię.
mkm101 pisze:
MisiekK pisze:Z innej beczki - nie rozumiem dlaczego nie mozna tam puszczać solówek, które by miały juz piasecznice - nie muszą tam jeździć tylko wagony z serii 10xx. Wozy 10xx mozna pospinac w składy i skierować do na inne linie.
1) bo ważniejsze jest puszczanie wozów z piasecznicami na centralne odcinki sieci niż na jakąś peryferyjną linię o znikomym znaczeniu dla calej sieci
Ja nie mówię o tym, że mają to być od razu wagony 123N - niech będą to wagony nowsze, które nie bedą w najbliższym czasie kasowane, a będą w planie montażu piasecznic (lub będą je miały).
mkm101 pisze:2) bo można lepiej planować obsługę techniczną wagonów kursujących stale w składzie
Po spięciu dwóch solówek mozna bez problemu to planować - czasy gdy po południu wagon wyjeżdżał w innym zestawie co jeździł rano odeszły do historii. Składy ex 105N mogą być z powodzeniam dodatkami.
mkm101 pisze:
MisiekK pisze:Likwidacja trójskładów by sie przydała, bo trzecie wagony nie narzekają na przerosty liczby pasażerów jakie były prognozowane.
Brawo. Ale czy myślisz że ZTM też tak uważa?
Zobaczymy po następnych ruchach. Ja traktuję 3-składy jako działalność zastępczą i po ustaniu przyczyn remontowych powinny zostać wycofane z miasta (co na razie nastąpiło) - mówiłem to Tobie jak sie widzieliśmy u TI:)
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 16 sty 2008, 17:29

MeWa pisze:to rozwiązanie dla okazjonalnych pasażerów...
Dlaczego? Jeżeli ktoś jeździ tylko w rejon np. Młynarskiej, to niższa cena będzie niewątpliwą zachętą.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sty 2008, 17:33

Tm pisze:
MeWa pisze:to rozwiązanie dla okazjonalnych pasażerów...
Dlaczego? Jeżeli ktoś jeździ tylko w rejon np. Młynarskiej, to niższa cena będzie niewątpliwą zachętą.
a jaką ktoś ma teraz alternatywę w drodze na Młynarską?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 16 sty 2008, 17:37

MeWa pisze:a jaką ktoś ma teraz alternatywę w drodze na Młynarską?
Bilet na wszystkie linie.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sty 2008, 17:43

Tm pisze:
MeWa pisze:a jaką ktoś ma teraz alternatywę w drodze na Młynarską?
Bilet na wszystkie linie.
tak, piszesz, że zachęci. Zachęci znaczy przyciągnie kogoś, kto tą trasą nie podróżował. Więc w podróżach na Młynarską jaką ma ten ktoś alternatywę?
Poza tym taryfa nie przewiduje łączenia tras linii w jedną.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 16 sty 2008, 17:56

MisiekK pisze:
mkm101 pisze:Są jeszcze dwa inne rozwiązania tego problemu
- dołożenie kolejnej brygady na 20 z wydłużeniem czasów przejazdu
Albo wydłużenie czasu przejazdu bez dokładania kolejnej brygady.
Nie wiem czy to się da bez dokładania brygady
MisiekK pisze:
mkm101 pisze:- likwidacja linii 20 i przejęcie obsługi tego obszaru przez już tam kursujące autobusy.
Warto się nad tym zastanowić. W tym, że autobus musi docierać wszędzie gdzie jechał tramwaj.
Tylko na Koło potrzebujesz dołożyć jedną przesiadkę. Wszędzie gdzie indziej masz już autobusy albo (Obozowa) przenosisz przesiadkę z Koła na Radiową
MisiekK pisze:Uważam, że zmniejszenie częstotliwości powinno zoptymalizować tą linię.
Wątpię.
MisiekK pisze:
mkm101 pisze: 1) bo ważniejsze jest puszczanie wozów z piasecznicami na centralne odcinki sieci niż na jakąś peryferyjną linię o znikomym znaczeniu dla calej sieci
Ja nie mówię o tym, że mają to być od razu wagony 123N - niech będą to wagony nowsze, które nie bedą w najbliższym czasie kasowane, a będą w planie montażu piasecznic (lub będą je miały).
Tyrystory. Odpowiedź ta sama - wozy z piasecznicami są ważniejsze w centrum niż na Boernerowie (w centrum ślizgawica rozwala cały system, na Boernerowie - tylko linię 20, o mizernym znaczeniu dla sieci)
MisiekK pisze:
mkm101 pisze:2) bo można lepiej planować obsługę techniczną wagonów kursujących stale w składzie
Po spięciu dwóch solówek mozna bez problemu to planować - czasy gdy po południu wagon wyjeżdżał w innym zestawie co jeździł rano odeszły do historii.
Rozumiem że te solówki nie rozjadą się kilometrami decydującymi o terminach przeglądów i remontów?
MisiekK pisze:
mkm101 pisze: Brawo. Ale czy myślisz że ZTM też tak uważa?
Zobaczymy po następnych ruchach. Ja traktuję 3-składy jako działalność zastępczą i po ustaniu przyczyn remontowych powinny zostać wycofane z miasta (co na razie nastąpiło)
Nadal są trójskłady na 36, mimo że remont Puławskiej się na razie skończył

ODPOWIEDZ