Eksploatacja jednotoru na Boernerowo
Moderator: Wiliam
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ale czy jak ograniczy się częstotliwość, to popyt nie spadnie, bo ludziom bardziej opłacało się będzie jechać autobusem? Co z kosztami eksploatacji i utrzymania?
Tylko proszę się na mnie nie rzucać, bo robię teraz za adwokata diabła
Tylko proszę się na mnie nie rzucać, bo robię teraz za adwokata diabła
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Zautobusowymi podobnie, a nawet jeszcze bardziej, więc przynajmniej to jak na razie uzasadniania istnienie 20, bo faktem jest, że w dzisiejszych czasach nikt by się nawet nie zastanawiał nad budową tam linii.mkm101 pisze:Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
teraz tak, ale chyba nie będzie to sytuajca wieczna... Ale z drugiej strony, jakby popatrzeć, na Kalisiego i ze Starego Bemowa są już autobusy.Tm pisze:przynajmniej to jak na razie uzasadniania istnienie 20
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Absolutnie tego nie proponuję - podałeś mi wybór - dałem odpowiedź.mkm101 pisze:Solówki co 10min to zbyt duża podaż miejsc a Ty proponujesz (w ramach wprowadzania wagonów z piasecznicami) wpuszczać tam składy (i to najlepiej co 10 min skoro ma to jeździć gdzieś dalej niż tylko na Koło) ?
Z innej beczki - nie rozumiem dlaczego nie mozna tam puszczać solówek, które by miały juz piasecznice - nie muszą tam jeździć tylko wagony z serii 10xx. Wozy 10xx mozna pospinac w składy i skierować do na inne linie.
Likwidacja trójskładów by sie przydała, bo trzecie wagony nie narzekają na przerosty liczby pasażerów jakie były prognozowane.mkm101 pisze:Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Są jeszcze dwa inne rozwiązania tego problemuMisiekK pisze:Absolutnie tego nie proponuję - podałeś mi wybór - dałem odpowiedź.mkm101 pisze:Solówki co 10min to zbyt duża podaż miejsc a Ty proponujesz (w ramach wprowadzania wagonów z piasecznicami) wpuszczać tam składy (i to najlepiej co 10 min skoro ma to jeździć gdzieś dalej niż tylko na Koło) ?
- dołożenie kolejnej brygady na 20 z wydłużeniem czasów przejazdu lub
- likwidacja linii 20 i przejęcie obsługi tego obszaru przez już tam kursujące autobusy.
Masz jeszcze jakieś pomysły które ominą podane przeze mnie wcześniej sposoby rozwiązania problemu?
1) bo ważniejsze jest puszczanie wozów z piasecznicami na centralne odcinki sieci niż na jakąś peryferyjną linię o znikomym znaczeniu dla calej sieciMisiekK pisze:Z innej beczki - nie rozumiem dlaczego nie mozna tam puszczać solówek, które by miały juz piasecznice - nie muszą tam jeździć tylko wagony z serii 10xx. Wozy 10xx mozna pospinac w składy i skierować do na inne linie.
2) bo można lepiej planować obsługę techniczną wagonów kursujących stale w składzie
Brawo. Ale czy myślisz że ZTM też tak uważa?MisiekK pisze:Likwidacja trójskładów by sie przydała, bo trzecie wagony nie narzekają na przerosty liczby pasażerów jakie były prognozowane.mkm101 pisze:Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?
Przede wszystkim trzeba ludzi zachęcić do tramwajów. Umieścić na rozkładach informację o możliwościach przesiadki na Kole. Może puścić rozłączone 123N poprawiając pozornie jakość podróży? Umożliwić korzystanie z biletu na jedną linię z 20+13/23/24.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Albo wydłużenie czasu przejazdu bez dokładania kolejnej brygady. Jak sie tam jeździ dziś - wiem - spędziłem kiedyś jedną zmianę w kabinie - daruję sobie tu szczegóły.mkm101 pisze:Są jeszcze dwa inne rozwiązania tego problemu
- dołożenie kolejnej brygady na 20 z wydłużeniem czasów przejazdu
Warto się nad tym zastanowić - nie jestem ortodoksyjnym wielbicielem tramwajów na Boernerowie. W tym, że autobus musi docierać wszędzie gdzie jechał tramwaj. Uważam, że zmniejszenie częstotliwości powinno zoptymalizować tą linię.mkm101 pisze:- likwidacja linii 20 i przejęcie obsługi tego obszaru przez już tam kursujące autobusy.
Ja nie mówię o tym, że mają to być od razu wagony 123N - niech będą to wagony nowsze, które nie bedą w najbliższym czasie kasowane, a będą w planie montażu piasecznic (lub będą je miały).mkm101 pisze:1) bo ważniejsze jest puszczanie wozów z piasecznicami na centralne odcinki sieci niż na jakąś peryferyjną linię o znikomym znaczeniu dla calej sieciMisiekK pisze:Z innej beczki - nie rozumiem dlaczego nie mozna tam puszczać solówek, które by miały juz piasecznice - nie muszą tam jeździć tylko wagony z serii 10xx. Wozy 10xx mozna pospinac w składy i skierować do na inne linie.
Po spięciu dwóch solówek mozna bez problemu to planować - czasy gdy po południu wagon wyjeżdżał w innym zestawie co jeździł rano odeszły do historii. Składy ex 105N mogą być z powodzeniam dodatkami.mkm101 pisze:2) bo można lepiej planować obsługę techniczną wagonów kursujących stale w składzie
Zobaczymy po następnych ruchach. Ja traktuję 3-składy jako działalność zastępczą i po ustaniu przyczyn remontowych powinny zostać wycofane z miasta (co na razie nastąpiło) - mówiłem to Tobie jak sie widzieliśmy u TI:)mkm101 pisze:Brawo. Ale czy myślisz że ZTM też tak uważa?MisiekK pisze:Likwidacja trójskładów by sie przydała, bo trzecie wagony nie narzekają na przerosty liczby pasażerów jakie były prognozowane.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
a jaką ktoś ma teraz alternatywę w drodze na Młynarską?Tm pisze:Dlaczego? Jeżeli ktoś jeździ tylko w rejon np. Młynarskiej, to niższa cena będzie niewątpliwą zachętą.MeWa pisze:to rozwiązanie dla okazjonalnych pasażerów...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tak, piszesz, że zachęci. Zachęci znaczy przyciągnie kogoś, kto tą trasą nie podróżował. Więc w podróżach na Młynarską jaką ma ten ktoś alternatywę?Tm pisze:Bilet na wszystkie linie.MeWa pisze:a jaką ktoś ma teraz alternatywę w drodze na Młynarską?
Poza tym taryfa nie przewiduje łączenia tras linii w jedną.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie wiem czy to się da bez dokładania brygadyMisiekK pisze:Albo wydłużenie czasu przejazdu bez dokładania kolejnej brygady.mkm101 pisze:Są jeszcze dwa inne rozwiązania tego problemu
- dołożenie kolejnej brygady na 20 z wydłużeniem czasów przejazdu
Tylko na Koło potrzebujesz dołożyć jedną przesiadkę. Wszędzie gdzie indziej masz już autobusy albo (Obozowa) przenosisz przesiadkę z Koła na RadiowąMisiekK pisze:Warto się nad tym zastanowić. W tym, że autobus musi docierać wszędzie gdzie jechał tramwaj.mkm101 pisze:- likwidacja linii 20 i przejęcie obsługi tego obszaru przez już tam kursujące autobusy.
Wątpię.MisiekK pisze:Uważam, że zmniejszenie częstotliwości powinno zoptymalizować tą linię.
Tyrystory. Odpowiedź ta sama - wozy z piasecznicami są ważniejsze w centrum niż na Boernerowie (w centrum ślizgawica rozwala cały system, na Boernerowie - tylko linię 20, o mizernym znaczeniu dla sieci)MisiekK pisze:Ja nie mówię o tym, że mają to być od razu wagony 123N - niech będą to wagony nowsze, które nie bedą w najbliższym czasie kasowane, a będą w planie montażu piasecznic (lub będą je miały).mkm101 pisze: 1) bo ważniejsze jest puszczanie wozów z piasecznicami na centralne odcinki sieci niż na jakąś peryferyjną linię o znikomym znaczeniu dla calej sieci
Rozumiem że te solówki nie rozjadą się kilometrami decydującymi o terminach przeglądów i remontów?MisiekK pisze:Po spięciu dwóch solówek mozna bez problemu to planować - czasy gdy po południu wagon wyjeżdżał w innym zestawie co jeździł rano odeszły do historii.mkm101 pisze:2) bo można lepiej planować obsługę techniczną wagonów kursujących stale w składzie
Nadal są trójskłady na 36, mimo że remont Puławskiej się na razie skończyłMisiekK pisze:Zobaczymy po następnych ruchach. Ja traktuję 3-składy jako działalność zastępczą i po ustaniu przyczyn remontowych powinny zostać wycofane z miasta (co na razie nastąpiło)mkm101 pisze: Brawo. Ale czy myślisz że ZTM też tak uważa?