Korytarz Raszyn - Janki: drogi i szyny

Moderator: Wiliam

hubcio
Posty: 10
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:37

Post autor: hubcio » 24 sty 2008, 11:49

Niedawno WKD poinformowało o wybraniu konsorcjum firm, które opracuje studium wykonalności linii kolejowej od Michałowic do Janek.
Równolegle trwają przygotowania do budowy trasy szybkiego ruchu Aleje Jerozolimskie – Wolica. Oczywiście tradycyjnie, jak to w Polsce, nie ma koordynacji tych dwóch inwestycji. Linia kolejowa i droga idą innymi korytarzami. Linia WKD ma zaczynać się za Michałowcami. Natomiast trasa S-8 będzie przechodzić w pobliżu Opaczy, a później pomiędzy Michałowicami a Raszynem.

Linia WKD wzdłuż trasy

Proponujemy zatem pociągnięcie linii WKD korytarzem trasy S-8. Przy skrzyżowaniu trasy z ulicą Sokołowską linia skręci w lewo do Janek.

Umieszczenie linii kolejowej w jednym korytarzu z trasą S-8 przyniesie następujące korzyści:

ograniczenie kosztów inwestycji (np. budowa bezkolizyjnych skrzyżowań wspólnych dla trasy drogowej i linii kolejowej),
przeprowadzenie linii kolejowej przez mocno zabudowujące się rejony Michałowic i Raszyna,
możliwość powstania parkingów park & ride połączonymi bezpośrednio z trasą S-8,
możliwość zostawienia rezerwy w celu przyszłego przedłużenia linii WKD wzdłuż trasy S-8 do Nadarzyna lub nawet Mszczonowa.

Stacja w Jankach

Warto już dziś pomyśleć o docelowej organizacji przystanku końcowego w Jankach. Przy stacji kolejowej można umieścić pętlę autobusową. Warto rozważyć lokalizację przystanku autobusowego przy samym peronie. Taka organizacja umożliwi szybkie przesiadki do autobusów, które minutę po przyjechaniu pociągu będą mogły już odjechać w kierunku takich miejsc jak Nadarzyn, Magdalenka, Kossów czy nawet do Tarczyna. Oczywiście, w tym celu należy uruchomić w końcu linie autobusowe 700, które nie będą wjeżdżać do Warszawy, tylko dowozić pasażerów z miejscowości podwarszawskich do stacji kolejowych.
źródło: ewarszawa.com

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 27 sty 2008, 22:08

czy ktoś wykazał sesnowność ekonomiczną takiego rozwiązania i jego realizowalność np. uwzględnieie w planach zagospodarowania ?
Pozatym z teogo co wiem rozważane są przynajmniej dwa warianty przedłużenia WKD do Janek.
Więc na razie mówienie o synchronizacji inwestycji jest mocno na wyrost.
bo nie wiadomo czy realizacja takowej będzie będzie wogóle uzasadniona i możliwa. ile to będzie kosztowało i kto za to zapłaci.
A może zamiast WKD rozsądniejsza będzie liniia tramwajowa do Janek wzdłuż Aleii Krakowskiej ?

ODPOWIEDZ