Wypadałoby, żeby to przed 3 był dłuższy odstęp, gdyż jeździ luźniejsza od 25. Prznajmniej na zdrowy rozum tak powinno być.Paweł_K pisze:Niezmiernie ciekawi mnie koordynacja 3 i 25 na Wileńskim w stronę Bródna w szczycie B. Obecnie wygląda to tak 3-9-3-9 - jest 25, za 3 minuty 3 potem za 9 minut 25... Co 6-6 3 jest skoordynowana, ale z 6 na odcinku Gocławek - Wileński. Jak będzie wyglądać po reformie ? 1-9, 2-8 czy może jednak 4-6 ?
(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
Nigdy nie wiesz, czy nie zazębiają Ci się jakieś dwie koordynacje, które uniemożliwiają zrobienie tego porządnie. Przy tak skomplikowanej sieci (i linii, i torów) takie sytuacje są nie do uniknięcia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Oczywiście, zgadzam się, jeżeli nie da się nic poprawić w kwestii 3 i 25 to już mówi się trudno...pawcio pisze:Nigdy nie wiesz, czy nie zazębiają Ci się jakieś dwie koordynacje, które uniemożliwiają zrobienie tego porządnie. Przy tak skomplikowanej sieci (i linii, i torów) takie sytuacje są nie do uniknięcia.
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5312
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Nie do końca luźniejsze - jadę często 3 od przystanku Międzyborska i po drodze tyle osób się ładuje, jakby 26 tamtędy nie jeździło zupełnie. Aczkolwiek przy Wileńskim wysiada ok 50-60% ludzi z 3 (z 25 nieraz więcej - nawet do 75%). Zgadzam się, że powinna być 3, potem za 3 minuty 25 (opóźnienia w Jerozolimskich przesunęłyby takt w stronę bardziej naturalnego 6-6). A teraz jest tak, że przyjeżdża opóźnione 25, tuż za nim 3 i zgodnym stadkiem podążają na Bródno (czasami jeszcze przed nimi jedzie 4). A potem 10 minut czekania...Lipa pisze:Wypadałoby, żeby to przed 3 był dłuższy odstęp, gdyż jeździ luźniejsza od 25. Prznajmniej na zdrowy rozum tak powinno być.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Jak jadą zgodnym stadkiem, to i tak nie najgorzej, bo tłum się rozkłada na 4 wogany. Najgorzej by było, gdyby był jeden cykl świateł odstępu.Paweł_K pisze:A teraz jest tak, że przyjeżdża opóźnione 25, tuż za nim 3 i zgodnym stadkiem podążają na Bródno (czasami jeszcze przed nimi jedzie 4). A potem 10 minut czekania...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5312
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Jak jadą stadkiem, to napchane jest to, co podjedzie pierwsze, czyli 25 a 3 jedzie prawie pusta. Ostatnio jak 25 podjechało na przystanek to ludzie się rzucili, a na Żabie dogoniła nas prawie pusta 3 - musiała właśnie jeden cykl świateł później przyjechać. 4 nie wliczam w te rozważania, bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie łaził między przystankiem 4 a 3/25, licząc że coś przyjedzie...pawcio pisze:Jak jadą zgodnym stadkiem, to i tak nie najgorzej, bo tłum się rozkłada na 4 wogany. Najgorzej by było, gdyby był jeden cykl świateł odstępu.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Dokładnie tak jest. Akurat w miarę często zdarza mi się tam zapuszczać i prawie zawsze widzę taką właśnie sytuację: napchane 25 i zaraz za nim prawie pusta 3.Paweł_K pisze:Jak jadą stadkiem, to napchane jest to, co podjedzie pierwsze, czyli 25 a 3 jedzie prawie pusta. Ostatnio jak 25 podjechało na przystanek to ludzie się rzucili, a na Żabie dogoniła nas prawie pusta 3 - musiała właśnie jeden cykl świateł później przyjechać. 4 nie wliczam w te rozważania, bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie łaził między przystankiem 4 a 3/25, licząc że coś przyjedzie...
Z ZTM:
Pytanko - A gdzie 4? Wzrost częstotliwości innych linii na Bródnie spowodował że będzie jeździła co 10 mintu w szczycie? A jeżeli tak, to co ile będą kursy na Służewiec?tramwaje kursujące na liniach głównych (1, 9, 17, 24, 26) pojadą w godzinach szczytu co 5 minut (obecnie co 6 minut);
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.
Always
...and never.
Nie pochylając się nad sensownością zmian chciałbym zauważyć, że dołączona mapka jest taka raczej średnia i właściwie nic nie mówi.
Lepszym rozwiązaniem byłyby osobne mapki dla każdej linii.
Bo co mi daje zaznaczenie Jerozolimskich skoro nic nowego się nie pojawia...
Lepszym rozwiązaniem byłyby osobne mapki dla każdej linii.
Bo co mi daje zaznaczenie Jerozolimskich skoro nic nowego się nie pojawia...
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.
Zapewne 4 juz nie będzie mieć trasy wariantowej na Służewiec i pojawią się na 14 te dodatkowe kursy w mikroszczycie, o których mowa w projekcie ZTM-u. Tramy na Służewiec pojawiać się będą co 5 minut, a jeśli zrobią ten mikroszczyt to rano nawet częściej więc 4 nie wydaje się już być tu potrzebna. I dobrze bo takie warianty trasy i zamieszanie z tablicami tylko wprowadzają zamęt a koordynacji z 18 i tak nie ma.groov pisze:Z ZTM:Pytanko - A gdzie 4? Wzrost częstotliwości innych linii na Bródnie spowodował że będzie jeździła co 10 mintu w szczycie? A jeżeli tak, to co ile będą kursy na Służewiec?tramwaje kursujące na liniach głównych (1, 9, 17, 24, 26) pojadą w godzinach szczytu co 5 minut (obecnie co 6 minut);
Daję projektowi : 5/10
Powody:
ZMIANY NA PLUS:
- zwiększenie częstotliwości tramwajów ma odcinku ulicy Obozowej i Młynarskiej
- zwiększenie ilości kursów do Centrum okolic ulicy Obozowej i Młynarskiej
- połączenie z ważnym ( ale nie tak bardzo ) punktem przesiadkowym okolic Żerania
ZMIANY NA MINUS:
- Zabieranie dwuwagonowej 2, a w zamian słaba jednowagonowa 28 bez rekompensaty
za stracone wozy na jednej linii
- Zabranie silnej 24 (częstej dowozówki do Centrum) a zrekompensowane jest słabszą 22
i niczym więcej
- wycofanie linii 46 z odcinka m.in. : Al.Jerozolimskiej i Al.Zielenieckiej
- polepszenie komunikacji na Al.Jerozolimskich jako tzw. ,, rekompensata stracenia 46''
( a co z Aleją Zieleniecką ? To się nazywa polepszanie połączeń do Stadionu Narodowego
na EURO 2012 ? ).
Powody:
ZMIANY NA PLUS:
- zwiększenie częstotliwości tramwajów ma odcinku ulicy Obozowej i Młynarskiej
- zwiększenie ilości kursów do Centrum okolic ulicy Obozowej i Młynarskiej
- połączenie z ważnym ( ale nie tak bardzo ) punktem przesiadkowym okolic Żerania
ZMIANY NA MINUS:
- Zabieranie dwuwagonowej 2, a w zamian słaba jednowagonowa 28 bez rekompensaty
za stracone wozy na jednej linii
- Zabranie silnej 24 (częstej dowozówki do Centrum) a zrekompensowane jest słabszą 22
i niczym więcej
- wycofanie linii 46 z odcinka m.in. : Al.Jerozolimskiej i Al.Zielenieckiej
- polepszenie komunikacji na Al.Jerozolimskich jako tzw. ,, rekompensata stracenia 46''
( a co z Aleją Zieleniecką ? To się nazywa polepszanie połączeń do Stadionu Narodowego
na EURO 2012 ? ).
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
1. Skoro w dwóch wagonach jest pusto to uważam, że ZTM ma rację. Relacja zostaje zachowana a podejrzewam, iż ludzie z Bemowa i tak nie będą się przesiadać na Kole do 23. Moim zdaniem ta zmiana jest jak najbardziej uzasadniona.urluch pisze:ZMIANY NA MINUS:
- Zabieranie dwuwagonowej 2, a w zamian słaba jednowagonowa 28 bez rekompensaty
za stracone wozy na jednej linii
- Zabranie silnej 24 (częstej dowozówki do Centrum) a zrekompensowane jest słabszą 22
i niczym więcej
2. A czy mocne 9 i 24 z Gocławka to nie za dużo? Dwie linie co 5 minut? Aż takie tam jest zapotrzebowanie? To nawet na obleganym Służewcu tak nie bedzie. Przecież dadzą 22 co 10 minut a do tego zostają: 9 co 5 min oraz 3 i 6 co 10 min. Moim zdaniem również jak najbardziej dobra decyzja powodująca uzyskanie brygad.
2. 24 przecież nie będzie z Gocławka. Tylko 22 w zamian za 24.Lipa pisze:1. Skoro w dwóch wagonach jest pusto to uważam, że ZTM ma rację. Relacja zostaje zachowana a podejrzewam, iż ludzie z Bemowa i tak nie będą się przesiadać na Kole do 23. Moim zdaniem ta zmiana jest jak najbardziej uzasadniona.urluch pisze:ZMIANY NA MINUS:
- Zabieranie dwuwagonowej 2, a w zamian słaba jednowagonowa 28 bez rekompensaty
za stracone wozy na jednej linii
- Zabranie silnej 24 (częstej dowozówki do Centrum) a zrekompensowane jest słabszą 22
i niczym więcej
2. A czy mocne 9 i 24 z Gocławka to nie za dużo? Dwie linie co 5 minut? Przecież dadzą 22 co 10 minut a do tego zostają 3 i 6 także co 10 min. Aż takie tam jest zapotrzebowanie? Moim zdaniem również jak najbardziej dobra decyzja powodująca odzyskanie brygad.
Można mówić, że nie ma tam zapotrzebowania tak dużego i powolutku zabierać wszystko. Najpierw zabiorą silne 24 i dadzą 22. Potem coś osłabią, coś zawieszą bo gdzie indziej to nie pasowało.
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
No przecież piszę, że będzie 9 co 5 minut oraz 3, 6, 22 - co 10 minut - to mało dla Gocławka?urluch pisze:. 24 przecież nie będzie z Gocławka. Tylko 22 w zamian za 24.
Można mówić, że nie ma tam zapotrzebowania tak dużego i powolutku zabierać wszystko. Najpierw zabiorą silne 24 i dadzą 22. Potem coś osłabią, coś zawieszą bo gdzie indziej to nie pasowało.
Nie narzekaj, inni mają gorzej. Jeżeli wystarczy taki układ linii to po co dramatyzować. Dla samego narzekania na ZTM? Tu akurat robią słusznie. Naprawdę są gorsze miejsca gdzie ścisk jest potworny. Nie patrz na to przez pryzmat dogodzenia tylko jednym a inni "niech sobie sami radzą, bo mnie to nie obchodzi". ZTM musi zapewnić dobrą komunikację w całej aglomeracji a nie tylko na Gocławku.