Solaris będzie produkował tramwaje

Moderator: JacekM

Flash8222
Posty: 7735
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 gru 2007, 11:32

Zdecydowanie nie tym modelem :P Tylko tym dłuższym z 100% niską podłogą ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 gru 2007, 12:29

A to porsche bardzo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14799
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 gru 2007, 15:02

Flash8222 pisze:Tylko tym dłuższym z 100% niską podłogą ;)
I większą ilością drzwi :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kajo
Posty: 2807
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 lut 2008, 17:23

[img]http://www.zw.com.pl/static/img/logo_zw.gif[/img] pisze: Solaris zaproponuje warszawiakom bardzo długie tramwaje
ar 28-02-2008, ostatnia aktualizacja 28-02-2008 10:23

Długie na 65 metrów tramwaje Solarisa mogą pojawić się na stołecznych torach. Składy swoimi rozmiarami biją na głowę wszystkie inne, dziś kursujące po Warszawie.

Rekordowej długości solarisy będą wozić warszawiaków, jeśli firma wygra przetarg.

- Pierwsze takie składy jesteśmy w stanie dostarczyć już wiosną 2009 roku - powiedział "Dziennikowi" prezes firmy Solaris Bus & Coach Krzysztof Olszewski. - Nasze przegubowe wozy będą miały od 24 do 65 metrów - zdradził.

Ten najdłuższy będzie mógł zabrać jednorazowo aż 400 pasażerów. Dla porównania, skład PESY mieści 211 osób, a zwykły dwuwagonowy tramwaj starego typu - 250.

Na zakup 155 tramwajów Warszawa wyda do 2012 roku 1,4 mld zł. - Będziemy startować w ogłaszanych przez miasto przetargach - mówi Olszewski.

Walkę o kontrakt zapowiadają także konkurenci Solarisa. - Wydłużenie naszego przegubowca to żaden problem - mówi Jerzy Korycki z PESY. - Może mieć 43 metry, może także i 60 - dodaje.

Podobnie przekonuje Bogdan Pohl z Cegielskiego: - Nasz tramwaj ma 31 m, ale może mieć więcej - twierdzi. Jego firma niebawem dostarczy stolicy do testów swoją nieskopodłogową Pumę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 03 mar 2008, 21:19

kajo pisze:Dla porównania, skład PESY mieści 211 osób, a zwykły dwuwagonowy tramwaj starego typu - 250.
jakim cudem, przecież pesa jest dłuższa o kilka metrów!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 mar 2008, 21:27

Ale ma inny układ siedzeń :>
albo pewnie wg innego współczynnika obliczane.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2807
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 03 mar 2008, 21:31

Normy służące do obliczania pojemności, a Pesa jest na pewno pojemniejsza, ale niestety norma 5os/m2 w stosunku do 7-8os na metr2 ma się nijak
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

kozioł

Post autor: kozioł » 03 mar 2008, 21:32

Jak przeczytałem tytuł, to szczena opadła...
Tożto taki tramwaj będzie dłuższy od EN57 !

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 03 mar 2008, 21:46

To co? W Budapeszcie masz 54 metry na linii 4-6 i to się wyśmienicie sprawdza O-)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 03 mar 2008, 22:47

a my mamy takie długie przystanki? nie, to w ogóle nie ma sensu przy naszych przydługich trasach z nierównym wykorzystaniem. Chyba że robimy np. oderwaną od reszty sieci linię na Trasie W-Z, z wagonami dwukierunkowymi i "ślepą" końcówką na Wileńskim (a'la Budapeszt - Deak ter i tym podobne) - odpadnie wtedy problem skrętu i 2 różnych przystanków dla wsiadających (23/32 vs 13/26)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7794
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 03 mar 2008, 22:49

O tak, zwłaszcza te dwukierunkowe wagony są realne :D
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 03 mar 2008, 22:54

Budapeszt dwukierunkowymi stoi, dlaczego nie miałoby ich być w Warszawie? :P

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7794
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 03 mar 2008, 23:00

Patrząc na tempo sprowadzania nowego taboru tramwajowego do Warszawy niezbyt to widzę... Nawet wypożyczenie...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 03 mar 2008, 23:02

jasiu pisze:a my mamy takie długie przystanki? nie, to w ogóle nie ma sensu przy naszych przydługich trasach z nierównym wykorzystaniem. Chyba że robimy np. oderwaną od reszty sieci linię na Trasie W-Z, z wagonami dwukierunkowymi i "ślepą" końcówką na Wileńskim (a'la Budapeszt - Deak ter i tym podobne) - odpadnie wtedy problem skrętu i 2 różnych przystanków dla wsiadających (23/32 vs 13/26)
to jest ciekawa i bardzo radykalna koncepcja. mi się jak najbardziej podoba, ale cała dyskusja (jak każda) niestety nigdy nie wykroczy poza sferę gdybania...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 mar 2008, 23:11

R-9 Chełmska pisze:Patrząc na tempo sprowadzania nowego taboru tramwajowego do Warszawy niezbyt to widzę... Nawet wypożyczenie...
a ponoć TW były w Modertransie i pytały się także o dwukierunkowe...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ