Komunikacja na Tarchominie i Nowodworach (cz. 1)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7693
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 maja 2008, 14:05

Dennis pisze:A Ty wytłumacz mi po co utrzymywać linie, o pokrywającej się trasie, które w szczycie jadą w takim samym czasie całą trasę? Jeśli ceną za jaki taki porządek w DS ma być totalny chaos w godzinach szczytu, kiedy to właśnie tysiące ludzi jadą do pracy/szkoły, to jest to bardzo wątpliwej jakości koncepcja =;
O jakim chaosie piszesz? Wiesz dobrze jak ma wyglądać tandem E-4/E-8 i jakie cześci osiedla obsługiwać?

Mówisz, że koncepcja linii ekspresowych jest w Warszawie zła? To może należy zlikwidować w diabły linie typu E-x?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 19 maja 2008, 14:39

O jakim? O pięciu liniach do metra chociażby (E4, E8, 503, 508, 510). Obsługujących w dużym stopniu te same rejony osiedla, częściowo pokrywających się, a częściowo nie, zresztą w niektórych przypadkach tylko w jednym kierunku, łączących niekiedy bardzo odmienne funkcje, mających różne częstotliwości i okresy kursowania etc. Jeśli to nie jest Twoim zdaniem chaos, to aż boję się spytać co mogłoby nim być :p
Moje wyobrażenie komunikacji w tych relacjach jest proste, no, prostsze od ZTMowego: [koncepcja uaktualniona]E4 -> 508, E8 -> 518, 510 przez Wilsona, 503 bez zmian + poważna refleksja nad przydziałem przystanków[/koncepcja uaktualniona].

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 maja 2008, 14:46

503 to jednak na Pl. Wilsona ląduje nie z powodu tworzenia kolejnej dowozówki do metra tylko problemu zawrotki na Słomińskiego, któa zajmuje zdecydowanie za dużo czasu i chęci utrącenia świętej trójcy. Więc akurat 503 z analizy bym wyjął.
510 też w dojeździe do metra pomaga raczej przypadkowo (choć możliwość przełożenia go na Pl. Wilsona wydaje się być interesująca) i na pewno tylko jednokierunkowo.
Zostaje więc de facto analiza dla zestawu 508+E-4+E-8. I rzeczywiści można by się pokusić o stworzenie duetu 508 i 518, który w DP zarówno w szczycie, jak i w międzyszczycie sprawdzałby się doskonale (4/10/5 dla obu linii), ale niestety wiązałoby się to z obcięciem częstotliwości w DŚ zapewne do 20 minut dla każdej części osiedla. Nie wiem, czy to rozwiązanie byłoby przyjęte z entuzjazmem. Bo na częstotliwość 15 minut nie ma brygad.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 maja 2008, 14:51

pawcio pisze:niestety wiązałoby się to z obcięciem częstotliwości w DŚ zapewne do 20 minut dla każdej części osiedla
I wydłużeniem przejazdu w szczycie: Ekspresowa, Płochocińska, Konwaliowa...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7693
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 maja 2008, 14:53

Dennis pisze:O jakim? O pięciu liniach do metra chociażby (E4, E8, 503, 508, 510). Obsługujących w dużym stopniu te same rejony osiedla, częściowo pokrywających się, a częściowo nie, zresztą w niektórych przypadkach tylko w jednym kierunku, łączących niekiedy bardzo odmienne funkcje, mających różne częstotliwości i okresy kursowania etc..
Każda z tych linii obsługuje inne docelowe kierunki. Ludzie jadący do metra nie wybiorą ani 503, ani 510. Wybiorą 508 i w szczycie E-4 lub 508 i w szczycie E-8. Ludzie jadący w rejon Krakowskiego Przedmieścia wybiorą 503, jadący w rejon Jana Pawła wybiorą 510. Układ jest prosty. Gdzie dalej masz ten chaos?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 maja 2008, 14:55

Bastian pisze:
pawcio pisze:niestety wiązałoby się to z obcięciem częstotliwości w DŚ zapewne do 20 minut dla każdej części osiedla
I wydłużeniem przejazdu w szczycie: Ekspresowa, Płochocińska, Konwaliowa...
Ale to tylko dla tej krótszej linii. Najbardziej stratny byłby ZP Ćmielowska, który obowiązkowo musiałby zaliczyć rundkę przez Porajów.
A jak Twoje wrażenia co do przetrasowania 510?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 maja 2008, 14:55

Szkoda, że inne dzielnice nie mają takiego wyboru...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 19 maja 2008, 15:24

pawcio pisze:503 to jednak na Pl. Wilsona ląduje nie z powodu tworzenia kolejnej dowozówki do metra tylko problemu zawrotki na Słomińskiego, któa zajmuje zdecydowanie za dużo czasu i chęci utrącenia świętej trójcy. Więc akurat 503 z analizy bym wyjął.
Naprawdę uważasz, że przez Grota będzie szybciej?
pawcio pisze:510 też w dojeździe do metra pomaga raczej przypadkowo (choć możliwość przełożenia go na Pl. Wilsona wydaje się być interesująca) i na pewno tylko jednokierunkowo.
Jednokierunkowo bez najmniejszych wątpliwości, ale czy przypadkowo :?: :-k Mam wrażenie, że ludziom jadącym do metra, a przecież nie wychodzącym na konkretny kurs konkretnej linii, będzie wszystko jedno co to za numer akurat podjeżdża, skoro jedzie do metra. A ponieważ praktyka wskazuje, iż najczęściej jest im także wszyskto jedno, czy ten akurat kurs jest już zapełniony w 110% i czy na horyzoncie widać już następnego busa, też do metra, ale pustawego, mam wrażenie, że nastąpić może w większości porannych wylotowych kursów 510 katastrofa #-o
pawcio pisze:wiązałoby się to z obcięciem częstotliwości w DŚ zapewne do 20 minut dla każdej części osiedla. Nie wiem, czy to rozwiązanie byłoby przyjęte z entuzjazmem.
Przez Nowodworzan, wsiadających sobie do puściutkich busów, na które wychodzą bez sprawdzania rozkładu, z pewnością nie. Myślę, że TARCHOMIN mógłby mieć na ten temat inne zdanie :-$
Bastian pisze:I wydłużeniem przejazdu w szczycie: Ekspresowa, Płochocińska, Konwaliowa...
Wszystkie wszystkim :?: :!: :shock: Wstępny rozdział tych przystanków pomiędzy czerwoniaki podałem w jedym ze swoich powyższych postów, czytałeś go wogóle :?: :-s
MisiekK pisze:Każda z tych linii obsługuje inne docelowe kierunki. Ludzie jadący do metra nie wybiorą ani 503, ani 510. Wybiorą 508 i w szczycie E-4 lub 508 i w szczycie E-8. Ludzie jadący w rejon Krakowskiego Przedmieścia wybiorą 503, jadący w rejon Jana Pawła wybiorą 510. Układ jest prosty.
Teoria, kochaniutki, czyściutka teoria. Niestety w praktyce ludzie nie robią ani tego, co Pan K. czy Pan B. sobie by życzyli. Nie robią niestety najczęściej nawet tego, co im zdrowy rozsądek i logika powinny podpowiadać. Jak się słupków betonowych nie postawi i fizycznie można parkować, to się parkuje, bez względu na miejsce i porę oraz przepisy. To samo jest w zbiorkomie. Jak dogodny bus podjeżdża, to wsiadamy, nie ma na co czekać :!: :-?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 maja 2008, 15:44

Dennis pisze:mam wrażenie, że nastąpić może w większości porannych wylotowych kursów 510 katastrofa #-o
Jakoś teraz jej nie widzę, a 510 do metra jeździ :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 maja 2008, 15:52

Ad 510. Przypadkowo, bo ono nie jest do tego celu. I niewątpliwie w celu minimalizacji tego zjawiska warto by spróbować 510 przełożyć na Pl. Wilsona.
503 może być szybciej przez Grota. Zawrotka przy Międzynarodowej jest wprost "cudowna".
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5313
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 19 maja 2008, 16:11

pawcio pisze:Zawrotka przy Międzynarodowej jest wprost "cudowna".
Faktycznie, cudowna, ale tam, gdzie napisane, to nie ma zawrotki (widać silne związki autora z Gocławiem ;) )
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 19 maja 2008, 16:24

Bastian pisze:Jakoś teraz jej nie widzę, a 510 do metra jeździ
Tą samą trasą i do tej samej stacji, co E4, w którym dzieją się dantejskie sceny? :> Nie zastanawia Cię przyczna takich rozbieżności? Oczywiście w przypadku skierowania 510 przez Wilsoniaka, trzebaby mu zostawić wszystkie przystanki na Modlińskiej, żeby nie stał się on bardziej atrakcyjny w dojeździe do metra, niż E4/E8 (vel 508/518) :D
pawcio pisze:Przypadkowo, bo ono nie jest do tego celu.
Jeśli mówimy o teorii, to zgoda: przypadkowo. I właśnie trzebaby wyegzekwować tę teorię ;)
pawcio pisze:Międzynarodowej
Międzyparkowej :)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7693
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 maja 2008, 16:26

Dennis pisze:Teoria, kochaniutki, czyściutka teoria.
Ćwiczę tą teorie od 2003 roku dzień w dzień i się bardzo dobrze sprawdza.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 maja 2008, 16:56

Dennis pisze:Tą samą trasą i do tej samej stacji, co E4, w którym dzieją się dantejskie sceny? :> Nie zastanawia Cię przyczna takich rozbieżności?
Nie, bo ją znam - i to z drugiej ręki, nie żadnej trzeciej: czas przejazdu. Na pewno nie kwestia, do której stacji to jedzie - tu akurat 510 mogłoby być lepsze, bo ludzie wolą wsiadać tam, gdzie mogą zająć miejsca. Istotniejsza jest kwestia nie "do której stacji", tylko "od której": a tu już pasażer będzie miał te linie oddzielnie i będzie mógł wybrać: iść do rzadszego 510, wiozącego ludzi ze Śródmieścia i Arkadii, czy też do pustych ekspresów na pętli (zaś poza szczytem do częstszego i również pustego 508). Ja tu problemu nie widzę, a przynajmniej nie, aby się tworzyło coś, czego nie ma już w tej chwili.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 19 maja 2008, 18:01

pawcio pisze:I niewątpliwie w celu minimalizacji tego zjawiska warto by spróbować 510 przełożyć na Pl. Wilsona.
veto.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Zablokowany