Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Pętle autobusowe i tramwajowe

Post autor: Teokryt » 29 maja 2008, 17:44

Nie znalazłem takiego tematu.

Obecnie pętla Okęcie jest największą pętla w warszawie. 3 linie tramwajowe i 16 autobusowych co daje punkt dla 19 różnych linii.

Inną druga duża pętlą jest Żerań FSO (16) i Os. Górczewska (13)

A gdzie mogły by powstać kolejne pętle lub które są nieużywane? ZTCW to z tramwajowych tylko Pl. Starynkiewicza awaryjnie działa, i Al. Zielniecka + po wolnym torze na :mewa: Wialnowska i Pl. Narutowicza

Przy okazji - dlaczego na pętli Okęcie jest tylko jedno wejście i wyjście na pętle autobusowa i tramwajową? Ponieważ bardzo wąskie przejście miedzy budynkiem ekspedycji a torem linii 9 ma tylko 80cm i stanowi spore ryzyko dla pieszych idących obok przejeżdżającego tramwaju.
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 29 maja 2008, 17:56

Ryoga pisze:Przy okazji - dlaczego na pętli Okęcie jest tylko jedno wejście i wyjście na pętle autobusowa i tramwajową? Ponieważ bardzo wąskie przejście miedzy budynkiem ekspedycji a torem linii 9 ma tylko 80cm i stanowi spore ryzyko dla pieszych idących obok przejeżdżającego tramwaju.
A co się stało z przejściem przez środek pętli?

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 29 maja 2008, 18:02

A co się stało z przejściem przez środek pętli?
Jest. tylko jak do niego dojść jeśli wysiadasz z 9? Trzeba gęsiego przechodzić miedzy torowiskiem a budynkiem ekspedycji. Inaczej sie nie da. i dopiero tym dużym przejściem na pętle autobusową Swoją droga można by zburzyć isteniejaca ruderę udająca budynek ekspedycji (wielu pasażerów myśli ze tam jest WC), i postawić cos ładniejszego w lepszym miejscu.
Obrazek

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 29 maja 2008, 18:24

Ryoga pisze:+ po wolnym torze na :mewa: Wialnowska i Pl. Narutowicza
an a górczewskiej też jest tor awaryjny, do tego na Wolskim aż 2(lub 3)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 29 maja 2008, 20:44

Ryoga pisze:Inną druga duża pętlą jest Żerań FSO (16) i Os. Górczewska (13)
Jak również Metro Wilanowska (11 + 1).

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 30 maja 2008, 5:29

tygrys pisze:an a górczewskiej też jest tor awaryjny,
Fakt :) nawet tam byłem...
tygrys pisze:na Wolskim aż 2(lub 3)
Cmentarz wolski tam gdzie 27 się zatrzymuje? ZCTW, to tylko dla solówek...
Obrazek

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 30 maja 2008, 6:31

Ryoga pisze:ZCTW, to tylko dla solówek...
Pętla przy Cm. Wolskim ?
No chyba sobie żartujesz.

I jak już to ZTCW.
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 30 maja 2008, 22:43

Jak na Wolskim kiedyś pętlowały 10, 26, 27 i chyba jeszcze coś jak nie było pętli Os. Górczewska... to skąd tylko dla solówek?
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 31 maja 2008, 0:36

No chyba sobie żartujesz.
A czy muszę wiedzieć wszystko? zawsze tylko widziałm tam 27 na solówce a sama pętla nieco ukryta by się przyjrzeć.
mateusz72 pisze:I jak już to ZTCW.
Literówka.
Obrazek

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 03 cze 2008, 16:07

Tak sobie dziś pomyślałem o pętlach - dlaczego na żadnej (bo nie zauważyłem jeszcze) nie ma stojaków rowerowych (takich do zapięcia na ramę a nie koło). nie trzeba na to ani dużo pieniędzy ani miejsca a można było by robić transport kombinowany który bym nie tylko ja chętnie uskuteczniał.
Obrazek

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 cze 2008, 16:16

Tyrystor 8401 pisze:Jak na Wolskim kiedyś pętlowały 10, 26, 27 i chyba jeszcze coś jak nie było pętli Os. Górczewska... to skąd tylko dla solówek?
Kiedyś i 11 i 34 było...

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 03 cze 2008, 16:27

Ryoga pisze:Tak sobie dziś pomyślałem o pętlach - dlaczego na żadnej (bo nie zauważyłem jeszcze) nie ma stojaków rowerowych (takich do zapięcia na ramę a nie koło). nie trzeba na to ani dużo pieniędzy ani miejsca a można było by robić transport kombinowany który bym nie tylko ja chętnie uskuteczniał.
Stojaki przy pętlach byłyby dobrym rozwiązaniem. Chętnie bym z tego korzystał, na pętlach z ekspedycją tym bardziej. ;-)

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 03 cze 2008, 16:50

Stojaki przy pętlach byłyby dobrym rozwiązaniem.
W przypadku pętli Okęcie juz nie muszę nad tym myśleć. stojaki będą częścią systemu P+R. tylko ciekawe kiedy zostanie oddany do użytku.
Obrazek

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 04 cze 2008, 21:28

solaris8315 pisze:Kiedyś i 11 i 34 było...
Przypuszczam, że wątpię... ZTCP 34 było jedyną linią jeżdzącą Skierniewicką w czasach, kiedy istniała trasa na Kasprzaka na zachód od Skierniewickiej i linia ta miała pętlę przy Wolskiej. Jeżdziłem tym tramwajem w czasach studenckich z Uniwersytetu (nie bezpośrednio, tylko spod Placu Zamkowego) na Brylowską.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2715
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 04 cze 2008, 21:30

JaBaal pisze:
solaris8315 pisze:Kiedyś i 11 i 34 było...
Przypuszczam, że wątpię... ZTCP 34 było jedyną linią jeżdzącą Skierniewicką w czasach, kiedy istniała trasa na Kasprzaka na zachód od Skierniewickiej i linia ta miała pętlę przy Wolskiej. Jeżdziłem tym tramwajem w czasach studenckich z Uniwersytetu (nie bezpośrednio, tylko spod Placu Zamkowego) na Brylowską.
Nie wierzysz? http://www.trasbus.com/liniatram34.htm

ODPOWIEDZ