515 - co dalej z tą linią?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 29 cze 2008, 21:59

pawcio pisze:Toż Andrzej proponuje jedną mocną 1xx po śladzie nowego 521 od Wiatracznej.
No czyli de facto obecne 515.
Dęboszczak pisze:Albo rybki albo akwarium. Moje zdanie już znasz: 1 silna linia ok (7-10 min.), 2 kiepskich linii czy co 15 czy 20 min nie jestem w stanie zaakceptować.
Ty nie jesteś w stanie, Rembertów tak. Natomiast Rembertów nigdy nie zaakceptuje tylko jednej linii jadącej wyłącznie do Wiatraka. Powtarzam, mieliśmy taką sytuację kilkanaście lat temu i powrotu do tego nie będzie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 cze 2008, 22:33

Warcholstwo :/
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 29 cze 2008, 23:05

Suma Sumarum
:arrow: 168 z Rembertowa won, w zamian 305 zapewniające relacje wewnętrzne Rembertowa, obsługiwane taborem niskopojemnym.
:arrow: Jeżeli 168 idzie z Rembertowa to musi być gdzieś logicznie zakrańcowane. 168 musi zapewniać relację Gocław - CH. Najbliższym krańcem jest Os Ostrobramska. Jednak by tak mogło być musi być na niej miejsce.
:arrow: 408 i 515 na Rembertowie to za dużo jak na połączenia do Śródmieścia, poniekąd realizowane przez SKM. Dzielnica ta, chce mieć połączenie z Wiatrakiem i Ostrobramską.
:arrow: Gdyby 408 => 5xx to wystąpi nadpodaż w DS na Jelonkach.
:arrow: ?Potrzeba? Silnej 1xx na TŁ

Coś dodać/wykreślić ?
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 29 cze 2008, 23:16

groov pisze:Silnej
By tylko była silna...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 30 cze 2008, 10:43

408 jest potrzebne na Jelonkach głównie jako połączenie z Dworcem Zachodnim oraz TŁ (jedyne). Wakacyjne (i nie tylko) cięcia już spowodowały odpływ pasażerów z tej linii, więc jeśli nie zamierzamy jednak jej uśmiercić, to dajmy sobie spokój z dalszą tego typu działalnością =; Jeśli na odcinku Ochota - Politechnika jest rzeczywiście tak tłoczno (choć ilekroć jechałem do Zachodniego od siebie, to raczej bus w tym miejscu pustoszał do napełnienia rzędu 20% :shock:), to dlaczego by nie zrobić tak:
:arrow: 188 nie ciąć
:arrow: 521 FALENICA - ... - TŁ - Wawelska - Kopińska - Białobrzeska - Opaczewska/Dickensa - SZCZĘŚLIWICE
:arrow: 150 MARIENSZTAT - ... - Grójecka - BW1920 - Białobrzeska - Opaczewska/Dickensa - SZCZĘŚLIWICE
:arrow: 408 na solówki (jakkolwiek brygad to nie pozwoli zaoszczędzić, to zawsze jednak umożliwi przerzucenie wozów wielkopojemnych na bardziej obciążone linie)
:?:
BTW: pamiętam czasy, kiedy całodziene naonczas 408 woziło tabuny pasażerów, do późnego wieczora :-"

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 01 lip 2008, 18:38

Dęboszczak pisze:
pawcio pisze:Toż Andrzej proponuje jedną mocną 1xx po śladzie nowego 521 od Wiatracznej.
Ja nie jestem do takiego rozwiązania przekonany, raz, że olbrzymie korki na Marsa, a 2, że pociąg z Rembertowa do Śródmieścia jedzie 17 min, więc 515 jadące do Śródmieścia(M. Politechnika) mi się absolutnie nie widzi. Lepiej przesiąść się z 515 jako 1xx do Wiatracznej w częste linii jadące na Tł.
Tylko wtedy najpierw trzeba te silne linie na TŁ zrobić, a jedyna dogodna przesiadka dla Rembertowa w stronę Trasy "Ł" jest na Okularowej (z powrotem Płowiecka). A tutaj jest 514, które taką silną linią nie zostanie, oraz 520.
520 by się nadawało, ale przy istniejącym na Marysinie 401, będzie tam nadpodaż. Poza tym w 2009 roku ma ruszyć SKM na linii otwockiej. Warto się zastanowić czy nie wozić Marysina do bardzo bliskiej stacji Gocławek. Ale co wtedy z 520? Tniemy do pół godziny jak 515? To by było błędne koło.

SKM mogłaby być też bardzo atrakcyjna dla Międzylesia, ale po przekierowaniu 119, pod stację będzie dowozić tylko 147. A nawet gdyby pasażerowie z Międzylesia zaczęli szturmować SKM jak Rembertów, to 525 też pójdzie pod nóż?

Można porobić z całej Wesołej, całego Rembertowa i połowy Wawra silne linie do Wiatracznej, ale co i skąd obsłuży wtedy Trasę Łazienkowską?

[ Dodano: Wto 01 Lip, 2008 19:02 ]
pawcio pisze:1. Czy Wawer odda linię tylko do Wiatracznej? W końcu kolej na linii otwockiej jest jednak przynajmniej kulawa.
Wkrótce ma być 119 do Falenicy, silniejsze niż teraz i już nie na około. Z powodzeniem może zastąpić 521 do Centrum.
pawcio pisze:2. 516 już kursuje. Ale to drobnostka.
No tak, drobonostka ;-)
pawcio pisze:3. Powalczyłbym o uwalenie 168 na Rembertowie i wzmocnienie w to miejsce 143.
Zgoda, ale naprawdę nie ma gdzie przekierować tego 168 z Rembertowa.
pawcio pisze:4. Projekt zakłada wywalenie 520 z Chomików. Co na razie jest mało prawdopodobne.
Ludzie żywo prostestowali gdy jeszcze nim licznie jeździli wzdłuż metra. Teraz może już tak nie będzie.. trzeba próbować do skutku.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 01 lip 2008, 19:32

Andrzej pisze:Zgoda, ale naprawdę nie ma gdzie przekierować tego 168 z Rembertowa.
Os. Ostrobramska, jeśli ukatrupimy 405.

Albo przez węzeł Płowiecka do Widocznej i Widoczną do PKP Międzylesie, a następnie do Międzylesia. Dzięki temu jako dojazd z Międzylesia do SKM będzie nie tylko 147, ale również nie takie znów słabe 168. Wtedy z czystym sumieniem można przekierować 119 do Falenicy. To taka luźna propozycja.

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 01 lip 2008, 20:15

Tutaj umieściłem mój wymyślony rozkład dla 143. ;) Nie pogniewałbym się, gdyby coś takiego weszło w życie. I tak na przyszłość, ( :-$ )żeby 143 jeździło co 15 minut i 20 w międzyszczycie wystarczą 4 brygady i jedno 05.
edit: http://img159.imageshack.us/img159/494/143aih2.jpg + numeracja.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 01 lip 2008, 21:58

PiotrekP pisze:Tutaj umieściłem mój wymyślony rozkład dla 143.
A gdzie numeracja brygad?

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 02 lip 2008, 9:51

Andrzej pisze:Można porobić z całej Wesołej, całego Rembertowa i połowy Wawra silne linie do Wiatracznej, ale co i skąd obsłuży wtedy Trasę Łazienkowską?
Właśnie i dotknąłeś sedna sprawy. Dęboszczak proponuje uwalenie linii z Rembertowa dalej niż do Wiatraka i wzmocnienie innych linii z TŁ. IMHO nielogiczne, bo tworzy się błędne koło, zawsze gdzieś będzie nadpodaż, bo musi być pewna minimalna łączna ilość brygad obsługujących Ostrą, TŁ i Politechnikę. A te muszą krańcować gdzieś na Zapłowieczu. Jak gdzieś odejmiesz, gdzieś musisz dodać. I wg rozwiązania Dęboszczaka Rembertów ma mieć znacznie gorszą komunikację, a nadpodaż (i to duża) będzie na Marysinie. Oba rozwiązania nie są dobre, ale należy wybrać to korzystniejsze dla pasażerów, czyli zostawić jedną linię z Rembertowa do Politechniki, a nie tak jak obecnie dwie.

Dodatkowo jak zauważyłeś, SKM będzie w przyszłości obsługiwać Wawer i nawet Marysin (przy odpowiednim dowozie do PKP Gocławek). Bez bardzo pojemnej pętli przy węźle Marsa/Płowiecka problem IMHO nierozwiązywalny.

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 02 lip 2008, 13:03

Staad pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Ależ zmiana 515 w 143 jest zmianą wskazaną i dobrą.
a czemu nie 143 na 515, chyba lepsza linia pospieszna niz wlekaca sie zwykla.
tylko zamiana w zwykłą.
ile przystanków obecnie omija owa przyspieszona ?
1.Wspólna Droga
2.nad Wałem Miedzeszyńskim
3.przy Rozbrat
co to więc za przyspieszona ?
owa zwykła na obecnym przebiegu przyspieszonej będzie miała przejazd o 2 minuty dłuższy.
Staad pisze: Juz byla dyskusja na ten temat, pasazerowie zdecydowali inaczej a 515 ma dobre wykorzystanie. Juz wystraczajaco zlych zmian jest w komunikacji miejskiej, nie ma potrzeby dokladac kolejnej.
jeśli uważasz, że dyskusja wyczerpała się to nalezy ten temat zamknąć.
natomiast co do ostatniego Twojego zdania - masz w zupełności rację.
.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 02 lip 2008, 14:10

tadeo pisze:ile przystanków obecnie omija owa przyspieszona ?
1.Wspólna Droga
2.nad Wałem Miedzeszyńskim
3.przy Rozbrat
co to więc za przyspieszona ?
Zapomniałeś o: Żołnierska, Rekrucka, PKP Gocławek, Międzynarodowa, Torwar. No takie mało istotne przeoczenie :-"

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 02 lip 2008, 14:12

Nazgul pisze:
tadeo pisze:ile przystanków obecnie omija owa przyspieszona ?
1.Wspólna Droga
2.nad Wałem Miedzeszyńskim
3.przy Rozbrat
co to więc za przyspieszona ?
Zapomniałeś o: Żołnierska, Rekrucka, PKP Gocławek, Międzynarodowa, Torwar. No takie mało istotne przeoczenie :-"
zapomniałem. fakt.
korekta.
wydłużenie teoretycznego czasu przejazdu o 5 minut.
;-)
.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2008, 16:39

tadeo pisze:
Staad pisze:Juz byla dyskusja na ten temat, pasazerowie zdecydowali inaczej a 515 ma dobre wykorzystanie. Juz wystraczajaco zlych zmian jest w komunikacji miejskiej, nie ma potrzeby dokladac kolejnej.
jeśli uważasz, że dyskusja wyczerpała się to nalezy ten temat zamknąć.
natomiast co do ostatniego Twojego zdania - masz w zupełności rację.
.
Proponuję również przyjęcie kolejnych postulatów:

- jest już wystarczająco osiedli i budynków mieszkalnych, nie ma potrzeby budować kolejnych, szczególnie na nowych obszarach
- jest już wystarczająco mieszkańców i uczących się w naszym mieście, nie ma potrzeby, by przybywali kolejni
- jest już wystarczająco samochodów na ulicach, nie ma potrzeby zaopatrywania się przez obywateli w kolejne - przeciwnie, dla zmniejszenia korków należałoby część z nich skonfiskować
- jest już wystarczająco zmian w stanie taborowym MZA, nie ma potrzeby kolejnych jego zmniejszeń
- jest już wystarczająco zmian w cenach paliw, nie ma potrzeby kolejnych ich podwyżek

Pewnie wszyscy się zgodzimy co do ich zasadności. Tylko komu je wysłać? :-k

Zmiany nie robią się same, są różne czynniki, które je generują...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 05 lip 2008, 12:42

Nazgul pisze:
Andrzej pisze:Można porobić z całej Wesołej, całego Rembertowa i połowy Wawra silne linie do Wiatracznej, ale co i skąd obsłuży wtedy Trasę Łazienkowską?
(...) I wg rozwiązania Dęboszczaka Rembertów ma mieć znacznie gorszą komunikację, a nadpodaż (i to duża) będzie na Marysinie. Oba rozwiązania nie są dobre, ale należy wybrać to korzystniejsze dla pasażerów, czyli zostawić jedną linię z Rembertowa do Politechniki, a nie tak jak obecnie dwie.
No właśnie sprawa ma się tak, że Marysin przy silnym 401 (w perspektywie pewnie pięćsetka) oraz przy 520 - które też może będzie silniejsze, chce jeszcze wzmocnienia połączenia z Grochowem, które ostatnio osłabło.
Tymczasem Wesoła, Nowy Rembertów i Stary Rembertów ma się zadowolić w perspktywie właśnie tylko linią do Wiatracznej.
*

A na marginesie - czy was Rembertowian zadowoliłoby przykładowo rozwiązanie:
143 - Rembertów/Kolonia - Żołnierska - Wiatrak - al. USA - Politechnika - i może dalej Szczęśliwice, 15/20/20?
168 - Mokotów - Rembertów/Kolonia, ale też prosto Żołnierską, bez kółka przez Wygodę i stania na tamtejszym przejeździe?, 15/20/20.
115 - Wygoda, Rembertów, bez 408.

ODPOWIEDZ