Jarek pisze:No i IR znowu stał się chłopcem do bicia. O programach Siemensa może więcej trzeba by napisać. Na przykłąd programy bazowe dla skrzyżowań na Powiślu. Podobno uparli się, żeby sterować wlotami Kruczkowskiego i Topieli w osobnych fazach (bo rzekomo instrukcja każe - są dwupasowe wloty). Do tego ze 120s cyklu (ciekawe jak to się ma do minimalizacji globalnych strat czasu w systemie) i zdjęcie strzałek. Efekt? Paraliż.
IR nie chce uzgodnić projektu? Postraszyć go sądem!Teraz niby lepiej. Cykle skrócono, fazy zredukowano. Poprawiło się. To znaczy wspomniane skrzyżowanie pracuje prawie tak dobrze jak kiedyś.
Cieszę się, że wrócono do mojego pierwotnego rozwiązania, byłem jego autorem. Nic tam nie można innego wymyśleć. Może likwidacja przejścia dla pieszych przez Ul. Tamka od strony Świętokrzyskiej (udrożni skręt w prawo). Sterowanie wlotami to przy takich natężeniach, strukturze kierunkowej i geometrii to jest z góry skazane na porażkę.
A propos strzałek. Ministerstwo Infrastruktury wydało Rozporządzenie, ale tak na prawdę nie wiem po co. Strzałki w daszym ciągu muszą być bezkolizyjne, tak jak były do tej pory.
[ Dodano: Wto 08 Lip, 2008 18:43 ]
inż. Glonojad pisze:Jeśli będzie stara przepustowość, z większym bezpieczeństwem i koordynacją dla tramwajów a nie samochodów - to moim zdaniem będzie wystarczająco. Ja naprawdę nie uważam, że poprawianie przepustowości dróg przez Centrum miasta to taki super pomysł
[ Dodano: Wto 08 Lip, 2008 18:45 ]
Nie tak do końca - patrz "Czterech Śpiacych". Tramwaje też stosją pomimo, że tak ładnie jest na moście.
korekta cytatów. J.