Fikander pisze:
502 do skrócenia do Gocławia i ewentualnego połączenia z E-5. SM: dowozówka do PKP Wesoła, zwyklak na Wiatrak, ew. zwyklak na Ostrobramską. Osiedle niewielkie, niegenerujące potoków kwalifikujących się do bezpośredniego połączenia z Centrum, istniejący substytut w postaci SKM.
Osiedle wcale już nie takie małe, ale niepotrzebujące dwóch sposobów dojechania do Centrum. Polityka transportowa zachowa zapewne sposób dojechania za pomocą 198 i kolei, choć ludzie wybierają teraz raczej 502...
Zwyklak na Wiatraczną zbędny, zwyklak lub pośpiech Ostrobramską, Wawelską do przyjęcia.
Fikander pisze:514 - SKM. SKM. SKM. SKM. Zabudowa w większości jednorodzinna. Do zastąpienia przez dowozówki.
Pamiętaj, że 514 powstało w czasach gdy nie było SKM i wspólnego biletu, i nawet owa zabudowa jednorodzinna przy częstototliwości autobusu 15-30 minut, potrafiła wtedy zapewnić jako takie, całkiem przyzwoite zapełnienie w Wesołej.
Dzisiaj sytuacja się zmieniła, ale pamiętaj że poza godzinami szczytu i weekendy, gdy nie ma korków, 514 nadal pozostaje najlepszym i najszybszym dojazdem dla Nowego Rembertowa, Zielonej i Groszówki. Jest to wina słabych dowozówek oraz wielu nienaprawionych jeszcze mankamentów kolei.
No i pamiętaj, że na TŁ koleją nie dojedziesz.
Fikander pisze:515 - SKM. SKM. SKM. SKM. Do zastąpienia przez dowozówki. Oczywiście gdzieś tam musi pojawić się silna linia Zapłowiecze - Ostrobramska, pozwalająca na relatywnie dogodne przesiadki ze wszystkich stron.
Nie gdzieś tam, bo na razie mamy tylko ślepe zarzynanie połączeń na Grochowską i TŁ, bez zdecydowanej wizji dla Zapłowiecza.
Fikander pisze:520 - zerowe potoki tranzytowe. Połówka marysińska do zachowania, może być jako przyśpiech,
Pamiętaj, że Marysin będzie miał dobry dostęp do SKM. Zatem logika stosowana obecnie w Rembertowie i Wesołej, nakazauje uzwyklenie 520 albo pocięcie do pół godziny i stworzenie dowozówki Marysin - PKP Gocławek...
Fikander pisze:521 - przyspieszene li tylko na papierze. Do zmiany trasy i uzwyklenia.
521 powinno pozostać bez zmian dopóki nie będzie na linii otwockiej dobrej oferty kolejowej. Przez dobrą ofertę kolejową rozumiem pociągi szybkie, nie stające na trasie, w miarę punktualne, odjeżdżające w równych odstępach, częste (przynajmniej o częstotliwości 521, choć w DS i to za mało..)..