Obwodnica ekspresowa Warszawy: S2-S7/S8-S17

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 wrz 2008, 22:48

tarantula01 pisze:To jak będzie ten tramwaj (a kto ma niby go budować?),
Przespałeś fakt podpisania Umowy Wieloletniej TW - ZTM/miasto? Fakt, słowo kluczowe "Tarchomin" tam nie występuje... ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 15 wrz 2008, 22:49

I jaki jest harmonogram? 201x, przy x>4?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 wrz 2008, 22:54

Marcinos pisze:Inżynierze. Przestań pisać głupoty. Że co. Na Obozowej nie ma miejsca, by ją poszeżyć. Dobre. Brawa dla Ciebie. Ja uważam że jest.
Jakim prawem twierdzisz, że ja piszę głupoty? Umiesz to jakoś udowodnić? No czekam! Jakieś wyniki pomiarów, może być z ortofotomapy, widziałeś chociaż mapę zasadniczą z uzbrojeniem podziemnym na Obozowej? Widziałeś odległości domów od ulicy?!

Jarku, błagam, napiszże coś...
Po drugie. Nieszczęsna Młynarska. Co z tego, że jest węższa, niż wspomniana przez Ciebie aleja Solidarności. To jest według Ciebie powód, by tysiące mieszkańców Bemowa w godzinach szczytu nie mogła w miare szybko dojechać tramwajem do Centrum.
Nie, to jest powód, dla którego nie ma technicznych możliwości wprowadzenia tam takiego rozwiązania jak na Alei Solidarności. Rozwiązań możliwych jest kilka - żadne z inwestycyjnych raczej nie przypomina tego z trasy W-Z - a rozwiązanie do wprowadzenia od zaraz (zaproponowane przez SISKOM wyłączenie z ruchu dla pojazdów "nielokalnych") jest nie do wprowadzenia ze względu na protesty takich ludzi jak Ty, dla których Obozowa to "ważna arteria którą do standardu Powstańców Śląskich należy przebudować".

[ Dodano: Pon 15 Wrz, 2008 22:54 ]
tarantula01 pisze:I jaki jest harmonogram? 201x, przy x>4?
2014-2016. To znaczy tak było w Uchwale Rady Miasta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 15 wrz 2008, 23:05

W zasadzie nie wiem o co chodzi z tym poszerzeniem Obozowej (i o co się kłócicie), ale całkowicie inż. Glonojadowi przyznaję rację.
Nawet gdyby były techniczne możliwości takiego poszerzenia, to działanie to jest pozbawione jakiegololwiek sensu.
Obozowa nie może stać się drugą Wolską. Chocby z tej przyczyny, że poszerzenie Obozowej na Kole spowodwałoby więcej aut na Młynarskiej. Młynarskiej nie da się poszerzyć do 2 x 2 + tramwaj.

Poza tym to wątek o eksapresówkach. Obozowa do nich nie należy.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 15 wrz 2008, 23:22

inż. Glonojad pisze:
tarantula01 pisze:I jaki jest harmonogram? 201x, przy x>4?
2014-2016. To znaczy tak było w Uchwale Rady Miasta.
I do 2015 ma działać na skrzyżowaniu PŚ/Górczewska obecny program sygnalizacji? A jest chociaż optymalny, np. dla tramwajów?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 wrz 2008, 14:43

Nie no, program można sobie zmieniać, mnie raczej chodzi o ewentualne przebudowy geometrii, które byłyby robotami straconymi za tych parę lat.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 16 wrz 2008, 15:55

Polska The Times pisze:Budowa ekspresówki S8 zakorkuje trasę na Poznań

Obrazek
Budowa trasy S8 utrudnia życie kierowcom w al. Prymasa(© Michał Rogała/POLSKA)
2008-09-16 09:59:59, aktualizacja: 2008-09-16 09:59:59

Prace nad S8 trwają także w al. Prymasa Kierowców, którzy będą chcieli wjechać do Warszawy od strony Poznania, czeka przykra niespodzianka.

Kierowców, którzy będą chcieli wjechać do Warszawy od strony Poznania, czeka przykra niespodzianka. Drogowcy zaczynają dziś budować kolejny odcinek drogi ekspresowej S8, która połączy aleję Prymasa Tysiąclecia z autostradą A2 w Konotopie. Około godz. 13 zamkną część ul. Poznańskiej w Morach, tuż za granicami stolicy. Utrudnienia potrwają do czerwca 2010 roku i dadzą się we znaki także mieszkańcom zachodnich dzielnic Warszawy. Od sierpnia trwają prace przy budowie innego odcinka trasy S8, w rejonie al. Prymasa Tysiąclecia.

Ruch z prowadzącej w kierunku Warszawy północnej nitki ul. Poznańskiej w Morach zostanie przeniesiony na tymczasową jezdnię, która łukiem ominie plac budowy. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Korki na tej trasie będą więc jeszcze większe niż zazwyczaj, a samochody wjeżdżające do Warszawy od strony Mor zakorkują nie tylko trasę poznańską, ale także Bemowo.

Kierowcy, którzy nie chcą stać w korkach, nie mają dużego wyboru. Aby wjechać do Warszawy w kierunku zachodnim i ominąć budowę ekspresówki, powinni od giełdy kwiatowej w Broniszach pojechać ulicą Szeligowską do Lazurowej i dalej Połczyńską. Innym rozwiązaniem jest wybór ul. Warszawskiej i dalej podróż ul. Górczewską.

Miejscy urzędnicy uspokajają, że problemem dla kierowców będzie tylko ograniczenie prędkości na przebudowywanym odcinku. - To będzie jedyne utrudnienie - twierdzi Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora remontów.

Jeśli wszystko będzie przebiegało zgodnie z planem, jezdnia od Mor w stronę Warszawy zostanie otwarta w czerwcu 2010 r. Wtedy drogowcy zamkną jezdnię w stronę Poznania, aby wybudować zjazdy z drogi ekspresowej S8 na wylotówkę poznańską.

Budowa drogi ekspresowej S8 to obecnie największa miejska inwestycja. W tej chwili na całym 10,5-kilometrowym odcinku trasy odbywają się prace. Od sierpnia drogowcy budują odcinek ekspresówki biegnący przy alei Prymasa Tysiąclecia. Z tego powodu samą aleję zwężono do dwóch pasów ruchu od parkingu przy cmentarzu wojskowym do ul. Powązkowskiej.

Kierowcy stoją tam codziennie w gigantycznych, kilometrowych korkach. Sytuacji nie ratuje ucieczka w pobliskie ulice Broniewskiego i Powązkowską. Broniewskiego jest za wąska, a na Powązkowskiej do listopada potrwa budowa estakady.

W alei Prymasa Tysiąclecia właśnie trwa wbijanie pali pod budowę przyszłych estakad, z których będzie można wjechać na trasę S8. Jedna z nich poprowadzi w kierunku Wisły, a druga w stronę ronda Zesłańców Syberyjskich. Powstanie też kładka pieszo-rowerowa, dzięki której będzie się można dostać z Lasku na Kole na Bielany.

Dodatkowo drogowcy wybudują tunel, którym od strony ronda Zesłańców Syberyjskich dojedziemy do trasy S8 i dalej do autostrady A2. Z powodu budowy drogi ekspresowej S8 od początku września zamknięte są tory tramwajowe na ul. Dywizjonu 303. Dlatego linia tramwajowa 20 została zawieszona. Utrudnienia potrwają rok.

Według planu inwestor, którym jest konsorcjum złożone z czterech firm (m.in. Budimex Dromex), ma czas na zakończenie budowy całej ekspresówki do 15 grudnia 2010 r. Inżynier kontraktu zapewnia, że nie będzie opóźnień. - Chyba że niespodziewanie nie dopisze pogoda lub znajdziemy coś w ziemi, czego nie było na planach - mówi Tomasz Misiak.

Trasa ekspresowa S8 odciąży aleję Prymasa Tysiąclecia i przejmie ruch w stronę Poznania i Berlina. Będzie jednak prowadziła donikąd, jeśli do 2011 r. autostrada A2 nie dotrze do Konotopy, gdzie S8 ma się z nią łączyć.
http://www.polskatimes.pl/warszawa/4519 ... l#material
Pozdrawiam.

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 16 wrz 2008, 18:10

Nie, to jest powód, dla którego nie ma technicznych możliwości wprowadzenia tam takiego rozwiązania jak na Alei Solidarności. Rozwiązań możliwych jest kilka - żadne z inwestycyjnych raczej nie przypomina tego z trasy W-Z - a rozwiązanie do wprowadzenia od zaraz (zaproponowane przez SISKOM wyłączenie z ruchu dla pojazdów "nielokalnych") jest nie do wprowadzenia ze względu na protesty takich ludzi jak Ty, dla których Obozowa to "ważna arteria którą do standardu Powstańców Śląskich należy przebudować".
Czy według Ciebie ulica Obozowa i Młynarska nie są ważnymi ciągami komuniakcji tramwajowej :?: :?:
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 wrz 2008, 21:18

Mam dziwne wrażenie, że dyskutujecie jak gęś z prosięciem :> Może ustalcie najpierw, czy chodzi wam o udrożnienie przejazdu tramwajów, czy samochodów, bo jakoś wasze stanowiska wydają mi się niejasne, a zaczynam mieć wrażenie, że chodzi wam w gruncie rzeczy o ten sam efekt, tylko różnie osiągnięty... Czy też jednak źle zrozumiałem?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 wrz 2008, 22:03

Marcinos pisze:[
Czy według Ciebie ulica Obozowa i Młynarska nie są ważnymi ciągami komuniakcji tramwajowej :?: :?:
Nie są ważnymi ciągami komunikacji indywidualnej, dla której postulowałeś budowę pełnych dwóch dwupasowych jezdni z pasami do skrętu w ciągu Obozowej.

[ Dodano: Wto 16 Wrz, 2008 22:05 ]
Bastian pisze:Mam dziwne wrażenie, że dyskutujecie jak gęś z prosięciem :>
Niesłusznie. Marcinos sprzeciwia się jakiemukolwiek ograniczaniu ruchu samochodów na Obozowej - więcej - chce go znacznie usprawnić, POSZERZAJĄC ją do standardu ul. Powstańców Śląskich, który to standard jest w terenie ul. Obozowej nierealizowalny i byłby koszmarnie szkodliwy z punktu widzenia urbanistyki i planowania transportu.

Zaprawdę nie wiem, jak jesteś w stanie te stanowiska pomylić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 wrz 2008, 0:21

No właśnie nie jestem pewien, o co mu chodziło. Zacząłem mieć wrażenie, że jednak o uwolnienie tramwajów, tyle że metodą usunięcia z torowiska poprzez wywalenie ich na jednię na poszerzonym przekroju ulicy. A to by znaczyło, że chodzi o ten sam efekt (z punktu widzenia samych tramwajów), tyle że osiągnięty krańcowo odmiennymi (i mającymi odmienny skutek dla ruchu samochodowego) metodami. Aczkolwiek ja tylko zgaduję, o co Marcinos mógł mieć na myśli, bo zrozumieć te posty dość trudno...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 17 wrz 2008, 21:58

Swoją drogą skoro już mowa o tym ciągu to ciekawe czy planowana jest w najbliższej pięciolatce budowa brakującego fragmentu północnej jezdni Dywizjonu 303? Pal sześć poprawę przepustowości dla samochodów, przynajmniej odpadłyby dwie przelotki ze światłami przez jezdnie.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 wrz 2008, 22:10

Na przelotkach ze światłami to trzeba wrzucić bezwzględny priorytet dla tramwaju, ale w warunkach warszawskich łatwiej te jezdnie dobudować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 17 wrz 2008, 22:41

na zumi.pl bardzo ładnie widać budowę trasy z góry :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 wrz 2008, 0:19

Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ