Przespałeś fakt podpisania Umowy Wieloletniej TW - ZTM/miasto? Fakt, słowo kluczowe "Tarchomin" tam nie występuje...tarantula01 pisze:To jak będzie ten tramwaj (a kto ma niby go budować?),
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderator: Wiliam
Przespałeś fakt podpisania Umowy Wieloletniej TW - ZTM/miasto? Fakt, słowo kluczowe "Tarchomin" tam nie występuje...tarantula01 pisze:To jak będzie ten tramwaj (a kto ma niby go budować?),
Jakim prawem twierdzisz, że ja piszę głupoty? Umiesz to jakoś udowodnić? No czekam! Jakieś wyniki pomiarów, może być z ortofotomapy, widziałeś chociaż mapę zasadniczą z uzbrojeniem podziemnym na Obozowej? Widziałeś odległości domów od ulicy?!Marcinos pisze:Inżynierze. Przestań pisać głupoty. Że co. Na Obozowej nie ma miejsca, by ją poszeżyć. Dobre. Brawa dla Ciebie. Ja uważam że jest.
Nie, to jest powód, dla którego nie ma technicznych możliwości wprowadzenia tam takiego rozwiązania jak na Alei Solidarności. Rozwiązań możliwych jest kilka - żadne z inwestycyjnych raczej nie przypomina tego z trasy W-Z - a rozwiązanie do wprowadzenia od zaraz (zaproponowane przez SISKOM wyłączenie z ruchu dla pojazdów "nielokalnych") jest nie do wprowadzenia ze względu na protesty takich ludzi jak Ty, dla których Obozowa to "ważna arteria którą do standardu Powstańców Śląskich należy przebudować".Po drugie. Nieszczęsna Młynarska. Co z tego, że jest węższa, niż wspomniana przez Ciebie aleja Solidarności. To jest według Ciebie powód, by tysiące mieszkańców Bemowa w godzinach szczytu nie mogła w miare szybko dojechać tramwajem do Centrum.
2014-2016. To znaczy tak było w Uchwale Rady Miasta.tarantula01 pisze:I jaki jest harmonogram? 201x, przy x>4?
I do 2015 ma działać na skrzyżowaniu PŚ/Górczewska obecny program sygnalizacji? A jest chociaż optymalny, np. dla tramwajów?inż. Glonojad pisze:2014-2016. To znaczy tak było w Uchwale Rady Miasta.tarantula01 pisze:I jaki jest harmonogram? 201x, przy x>4?
http://www.polskatimes.pl/warszawa/4519 ... l#materialPolska The Times pisze:Budowa ekspresówki S8 zakorkuje trasę na Poznań
![]()
Budowa trasy S8 utrudnia życie kierowcom w al. Prymasa(© Michał Rogała/POLSKA)
2008-09-16 09:59:59, aktualizacja: 2008-09-16 09:59:59
Prace nad S8 trwają także w al. Prymasa Kierowców, którzy będą chcieli wjechać do Warszawy od strony Poznania, czeka przykra niespodzianka.
Kierowców, którzy będą chcieli wjechać do Warszawy od strony Poznania, czeka przykra niespodzianka. Drogowcy zaczynają dziś budować kolejny odcinek drogi ekspresowej S8, która połączy aleję Prymasa Tysiąclecia z autostradą A2 w Konotopie. Około godz. 13 zamkną część ul. Poznańskiej w Morach, tuż za granicami stolicy. Utrudnienia potrwają do czerwca 2010 roku i dadzą się we znaki także mieszkańcom zachodnich dzielnic Warszawy. Od sierpnia trwają prace przy budowie innego odcinka trasy S8, w rejonie al. Prymasa Tysiąclecia.
Ruch z prowadzącej w kierunku Warszawy północnej nitki ul. Poznańskiej w Morach zostanie przeniesiony na tymczasową jezdnię, która łukiem ominie plac budowy. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Korki na tej trasie będą więc jeszcze większe niż zazwyczaj, a samochody wjeżdżające do Warszawy od strony Mor zakorkują nie tylko trasę poznańską, ale także Bemowo.
Kierowcy, którzy nie chcą stać w korkach, nie mają dużego wyboru. Aby wjechać do Warszawy w kierunku zachodnim i ominąć budowę ekspresówki, powinni od giełdy kwiatowej w Broniszach pojechać ulicą Szeligowską do Lazurowej i dalej Połczyńską. Innym rozwiązaniem jest wybór ul. Warszawskiej i dalej podróż ul. Górczewską.
Miejscy urzędnicy uspokajają, że problemem dla kierowców będzie tylko ograniczenie prędkości na przebudowywanym odcinku. - To będzie jedyne utrudnienie - twierdzi Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora remontów.
Jeśli wszystko będzie przebiegało zgodnie z planem, jezdnia od Mor w stronę Warszawy zostanie otwarta w czerwcu 2010 r. Wtedy drogowcy zamkną jezdnię w stronę Poznania, aby wybudować zjazdy z drogi ekspresowej S8 na wylotówkę poznańską.
Budowa drogi ekspresowej S8 to obecnie największa miejska inwestycja. W tej chwili na całym 10,5-kilometrowym odcinku trasy odbywają się prace. Od sierpnia drogowcy budują odcinek ekspresówki biegnący przy alei Prymasa Tysiąclecia. Z tego powodu samą aleję zwężono do dwóch pasów ruchu od parkingu przy cmentarzu wojskowym do ul. Powązkowskiej.
Kierowcy stoją tam codziennie w gigantycznych, kilometrowych korkach. Sytuacji nie ratuje ucieczka w pobliskie ulice Broniewskiego i Powązkowską. Broniewskiego jest za wąska, a na Powązkowskiej do listopada potrwa budowa estakady.
W alei Prymasa Tysiąclecia właśnie trwa wbijanie pali pod budowę przyszłych estakad, z których będzie można wjechać na trasę S8. Jedna z nich poprowadzi w kierunku Wisły, a druga w stronę ronda Zesłańców Syberyjskich. Powstanie też kładka pieszo-rowerowa, dzięki której będzie się można dostać z Lasku na Kole na Bielany.
Dodatkowo drogowcy wybudują tunel, którym od strony ronda Zesłańców Syberyjskich dojedziemy do trasy S8 i dalej do autostrady A2. Z powodu budowy drogi ekspresowej S8 od początku września zamknięte są tory tramwajowe na ul. Dywizjonu 303. Dlatego linia tramwajowa 20 została zawieszona. Utrudnienia potrwają rok.
Według planu inwestor, którym jest konsorcjum złożone z czterech firm (m.in. Budimex Dromex), ma czas na zakończenie budowy całej ekspresówki do 15 grudnia 2010 r. Inżynier kontraktu zapewnia, że nie będzie opóźnień. - Chyba że niespodziewanie nie dopisze pogoda lub znajdziemy coś w ziemi, czego nie było na planach - mówi Tomasz Misiak.
Trasa ekspresowa S8 odciąży aleję Prymasa Tysiąclecia i przejmie ruch w stronę Poznania i Berlina. Będzie jednak prowadziła donikąd, jeśli do 2011 r. autostrada A2 nie dotrze do Konotopy, gdzie S8 ma się z nią łączyć.
Czy według Ciebie ulica Obozowa i Młynarska nie są ważnymi ciągami komuniakcji tramwajowejNie, to jest powód, dla którego nie ma technicznych możliwości wprowadzenia tam takiego rozwiązania jak na Alei Solidarności. Rozwiązań możliwych jest kilka - żadne z inwestycyjnych raczej nie przypomina tego z trasy W-Z - a rozwiązanie do wprowadzenia od zaraz (zaproponowane przez SISKOM wyłączenie z ruchu dla pojazdów "nielokalnych") jest nie do wprowadzenia ze względu na protesty takich ludzi jak Ty, dla których Obozowa to "ważna arteria którą do standardu Powstańców Śląskich należy przebudować".
Nie są ważnymi ciągami komunikacji indywidualnej, dla której postulowałeś budowę pełnych dwóch dwupasowych jezdni z pasami do skrętu w ciągu Obozowej.Marcinos pisze:[
Czy według Ciebie ulica Obozowa i Młynarska nie są ważnymi ciągami komuniakcji tramwajowej![]()
Niesłusznie. Marcinos sprzeciwia się jakiemukolwiek ograniczaniu ruchu samochodów na Obozowej - więcej - chce go znacznie usprawnić, POSZERZAJĄC ją do standardu ul. Powstańców Śląskich, który to standard jest w terenie ul. Obozowej nierealizowalny i byłby koszmarnie szkodliwy z punktu widzenia urbanistyki i planowania transportu.Bastian pisze:Mam dziwne wrażenie, że dyskutujecie jak gęś z prosięciem![]()