SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 paź 2008, 12:25

http://tm7.cal.pl/cpg1418...up&cat=0&pos=12

Ostatecznie zawsze mozna by wybrać tabor podobny do tego . W Berlinie sie sprawdza - co zapewne zauwazyleś
Jestem za :) Kawał dobrej roboty. Cała masa składów, wszystko jeździ, działa... Proste i solidne - dopracowane... Mają jeździć, a nie wyglądać, choć do tego też się nie przyczepię :)
I żadne dzioby sa niepotrzebne, żeby zaakcentować szybkość czy nowoczesność (w sumie nie wiadomo co...). Tamte berlińskie nawet za szybkie nie są - 80-100km/h to max, choc po mieście jeżdżą w okolicach 60-70 km/h. Przyspieszenie niezłe - 1m/s.
Przy naszym zasilaniu zrobienie nieco mocniejszych składów (do 130 km/h) na prawdę nie zrobiło by na Bombardierze wrażenia.
W Berlinie jeszcze jedna rzecz jest fajna. Do pociągu wchodzisz jak do domu - nie ma praktycznie odczuwalnej różnicy poziomów podłogi składu i peronu, szczelina jest minimalna (5 cm)... żadnych schodków nie potrzeba. Do tego długo jeszcze nie dojdziemy.
A kolega to zawodowo tester dla SKM czy pasjonat jam my??
Ciekawe, ile by płacili za zawodowe testowanie pociągów ;) Ja bym się pisał.. A tak - to rzuć okiem na moje posty z różnych forów komunikacyjnych. Dla mnie rządzi KM - bo tym jeżdżę na codzień, ale SKMkę też mam na oku, szczególnie jak coś nowego chcą wprowadzić :)

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 01 paź 2008, 14:01

przewoz pisze:
http://tm7.cal.pl/cpg1418...up&cat=0&pos=12

Ostatecznie zawsze mozna by wybrać tabor podobny do tego . W Berlinie sie sprawdza - co zapewne zauwazyleś
Jestem za :) Kawał dobrej roboty. Cała masa składów, wszystko jeździ, działa... Proste i solidne - dopracowane... Mają jeździć, a nie wyglądać, choć do tego też się nie przyczepię :)
I żadne dzioby sa niepotrzebne, żeby zaakcentować szybkość czy nowoczesność (w sumie nie wiadomo co...). Tamte berlińskie nawet za szybkie nie są - 80-100km/h to max, choc po mieście jeżdżą w okolicach 60-70 km/h. Przyspieszenie niezłe - 1m/s.
Przy naszym zasilaniu zrobienie nieco mocniejszych składów (do 130 km/h) na prawdę nie zrobiło by na Bombardierze wrażenia.
W Berlinie jeszcze jedna rzecz jest fajna. Do pociągu wchodzisz jak do domu - nie ma praktycznie odczuwalnej różnicy poziomów podłogi składu i peronu, szczelina jest minimalna (5 cm)... żadnych schodków nie potrzeba. Do tego długo jeszcze nie dojdziemy. .
Tylko na S-bahnie. Jak się wsiada do p&p to jednak różnica między peronem , a stopniem wagonu jest
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 09 paź 2008, 20:18

Obrazek
15/12/2005-12/7/2019

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 09 paź 2008, 21:04

hmm teraz wygląda jakby "dziób" mu się zrobił, jakies węższe czoło sie wydaje ;-)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 09 paź 2008, 23:41

A fuj, a bleee, moją niunię tak oszpecić (-(
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 paź 2008, 9:31

gburek pisze:A fuj, a bleee, moją niunię tak oszpecić (-(
Nie marudź - ładnie wygląda. Lepiej jak teraz. Szkoda tylko że TLG nie dorysował kaczki na dziobie tego ezta. W końcu to pomysłodawca SKM :D
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 paź 2008, 9:56

mm teraz wygląda jakby "dziób" mu się zrobił, jakies węższe czoło sie wydaje
Wjedzie 19WE na szlak to dopiero zobaczysz ten dziób... A słupki boczne to chyba jeszcze szersze niż na tej grafice.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 10 paź 2008, 16:48

Generalnie ten obrazek zawiesiłem poglądowo, nie jest specjalnie udany. Zarówno jakość wykonania jak i barwy (obecny schemat malowania pociągów SKM jest lepszy dla tej stylistyki, ale skoro ZTM chce żółto - czerwone to pewnie takie będą). Niemniej jednak sama 19WE - jak wynika ze zdjęć i opisów - prezentują się bardzo obiecująco i z zaciekawieniem czekam na prezentację tej jednostki w Warszawie.
15/12/2005-12/7/2019

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 10 paź 2008, 18:20

Niemniej jednak sama 19WE - jak wynika ze zdjęć i opisów - prezentują się bardzo obiecująco i z zaciekawieniem czekam na prezentację tej jednostki w Warszawie.

Osobiście zastanawiam się co za niekompetentny człowiek mógłby to "monstrum" dopuścić do kategorii ruchu aglomeracyjnego - już ED-59 w dalekobieżnej kombinacji jest do tego lepszy.
19 WE ewidentnie budowano z przeznaczeniem dla ruchu regionalnego i dalekobieżnego - o czym z resztą świadczy jego charakterystyka na stronie producenta, nie zmieni tego nawet fakt dorzucenia dodatkowej pary drzwi na wagon środkowy :shock:


19 WE - NEWAG

Z resztą poczytajcie charakterystykę sami się przekonacie.
Mim zdaniem chyba najwyższy czas by "orły z NEWAGU" zaczęły naprawdę myśleć, bo jeśli dla nich pociąg aglomeracyjny to "Turbo - kibel" z siedzeniami pod ścianą to daleko ta firma nie zajdzie...
ZTM chce żółto - czerwone to pewnie takie będą
Tu nie chodzi o to czego ZTM chce ale o to że na czerwono -żółtych mniej się będą rzucać w oczy zacieki.

14 WE

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 10 paź 2008, 18:53

Aligator pisze: Tu nie chodzi o to czego ZTM chce ale o to że na czerwono -żółtych mniej się będą rzucać w oczy zacieki.
Ten tekst napisano 17 czerwca.
30.08 z rewizji wróciła 106 i nadal ma stare barwy

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 10 paź 2008, 20:01

Ja wiem, że tabor berlińskiej S-bahn to wzorzec z Sevres jaka powinna być kolej miejska ale jest na świecie całkiem dobrych systemów z taborem trochę bardziej standardowym.
Sztokholm:
X60
X10
Wiedeń
Talent
Zagłębie Ruhry
BR 423
S-bahn Sztutgart
BR 420
S-bahn Bern
RBDe560
Madryt - RENFE Cercanias
446
Nie wszystkie systemy skm są tak zaawansowane jak esbanka berlińska choć działają świetnie. Z drugiej strony berlińska skm jest zawsze warta naśladowania.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 paź 2008, 9:15

Póki co do Warszawy dotarła kolejna pożyczka:
EN57-880 z SKM Trójmiasto. Już kiedyś tu była, więc to w sumie nic nowego ;) No ale jednak już trzeci EN57.....

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 13 paź 2008, 11:28

oznacza to zwiekszenie ilosci podwójnych składów?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 13 paź 2008, 12:28

mariow pisze:oznacza to zwiekszenie ilosci podwójnych składów?
Niestety nie. Teraz jest czas napraw rewizyjnych.

soloviev
Posty: 21
Rejestracja: 22 sty 2007, 10:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: soloviev » 13 paź 2008, 15:20

przewoz pisze:Póki co do Warszawy dotarła kolejna pożyczka:
EN57-880 z SKM Trójmiasto. Już kiedyś tu była, więc to w sumie nic nowego ;) No ale jednak już trzeci EN57.....
Już wolę te dwa obecne. Mają one chociaż wygodne, skajowe siedzenia.

ODPOWIEDZ