Tabor przewoźników spoza ZTM - naprawy, nowości, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 19 lis 2008, 19:11

TLG pisze:
JaBaal pisze:Linia '10' przewoźnika MK2:
To to jeszcze żyje? Podobnież kupili jakiegos ex-espress'owego Saviema S53.
To prawda, niedawno był jako obsługa ślubu w kościele św. Wojciecha niedaleko mojego domu :)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 19 lis 2008, 21:59

TLG pisze:Podobnież kupili jakiegos ex-espress'owego Saviema S53.
Prawda. Widziałem jakieś trzy tygodnie temu podczas obsługi linii przy WKD Pruszków.

Walas
Posty: 17252
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 20 lis 2008, 13:36

Plesim pisze:
TLG pisze:Podobnież kupili jakiegos ex-espress'owego Saviema S53.
Prawda. Widziałem jakieś trzy tygodnie temu podczas obsługi linii przy WKD Pruszków.
On jeżdził dokładnie 2.11.2008.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 20 lis 2008, 16:42

Nawet w Pruszkowie spisujesz? :D
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 20 lis 2008, 17:10

Tyrystor pisze:Nawet w Pruszkowie spisujesz?
Nawet? On tam mieszka :razz:

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 20 lis 2008, 19:26

A w profilu ma
Skąd: Warszawa

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 20 lis 2008, 19:29

Czy mam komuś zasadzić kopa? Załóżcie sobie temat na WC pt. "Gdzie mieszka Walas"
15/12/2005-12/7/2019

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 20 lis 2008, 19:34

TLG pisze:temat na WC pt. "Gdzie mieszka Walas"
Broń Boże! :D
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 27 lis 2008, 19:29

Wiem, że od jakiegoś czasu przestała funkcjonować linia Warszawa-Pruszków obsługiwana przez Wnuka. Jednak o ładnych paru dni obserwuję w okolicach 14-15 autobusy tej firmy poruszające się według swojej byłej trasy (Jerozolimskie-RZS-Prymas-WT-Kasprzaka) z ludźmi. Widziałem nawet zatrzymania i wysiadkę pasażerów na przystanku "PKP Kasprzaka". Wozy mają nawet jeszcze te swoje olbrzymie napisy "Pruszków". Czy to reaktywacja czy obsługa na zlecenie.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 29 lis 2008, 11:10

infobus pisze:Może pomieścić nawet 170 pasażerów i oficjalnie powstał w 2008 roku, chociaż zastosowano w nim części z kilkunastoletniego jelcza. Mowa o nowym autobusie przegubowym kieleckiego MPK - pisze Gazeta Wyborcza.

Może pomieścić nawet 170 pasażerów i oficjalnie powstał w 2008 roku, chociaż zastosowano w nim części z kilkunastoletniego jelcza. Mowa o nowym autobusie przegubowym kieleckiego MPK - pisze Gazeta Wyborcza. Autobus jest zarejestrowany jako SAM. W ten sposób jest określony pojazd, 'do zbudowania którego wykorzystano nadwozie, podwozie lub ramę konstrukcji własnej'. W praktyce jest to jelcz m181, który został przebudowany przez Zakłady Naprawy Samochodów w Solcu Kujawskim. - W porównaniu z jelczem nasz autobus ma m.in. nowe szyby, siedzenia, nie ma progów poprzecznych, ma zmieniony przód i tył oraz oświetlenie. Jest niskopodłogowy - wylicza Ryszard Elszyn, dyrektor ZNS-u. Ale najważniejszą ze zmian jest wzmocniona i ocynkowana ogniowo kratownica, która jest bardziej wytrzymała niż w jelczu.
Dlatego właśnie samochód został zarejestrowany jako nowy, choć wykorzystano w nim również części z autobusów, które powstały w latach 1996 i 1997. - Wszystkie są po dokładnej renowacji i w praktyce to samochód zbudowany od podstaw. Z czystym sumieniem traktujemy go jako nowy - mówi Elszyn.
Data produkcji jest ważna, bo zgodnie z wymaganiami Zarządu Transportu Miejskiego przewoźnik nie może wprowadzać do eksploatacji samochodów starszych niż pięcioletnie. - Ten autobus traktujemy jako nowy, bo tak wynika z dokumentów. Zresztą producent udzielił nam gwarancji - podkreśla Marek Wołoch, prezes kieleckiego MPK. Dodaje, że dotychczas używane jelcze w MPK mają dosyć dobrą opinię. - Jak ten autobus się sprawdzi, zobaczymy. Ale na pewno jego cena była bardzo atrakcyjna - mówi prezes. Kosztował poniżej 390 tys. zł, a taką cenę za wyremontowanego jelcza m181 żądał ZNS na Allegro. Dla porównania - nowy autobus niskopodłogowy kosztuje ponad pół miliona złotych.
Autobus, nazywany przez miłośników komunikacji 'odkurzaczem' - z racji wyglądu i pojemności, wczoraj wyjechał na trasę. Obsługiwał linię nr 46. - Formalnie spełnia on wszystkie wymogi umowy. Każdy oczywiście wyrobi sobie własne zdanie, ale mi się podoba. Wygląda jak nowy pojazd i reprezentuje wyższy standard niż stare ikarusy. Chociaż oczywiście uważam, że najlepszym rozwiązaniem byłby zakup fabrycznie nowego autobusu przegubowego renomowanego producenta - mówi Barbara Damian z ZTM-u. .
czy chodzi o tego Jelcz co Łomianki go testowały? Bo na to wygląda, choć już w innych barwach.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 29 lis 2008, 12:59

To dokładnie ten czyli Ikar zostaje, albo KMŁ załatwią sobie coś z Reichu.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 29 lis 2008, 18:23

Filip7370 pisze:To dokładnie ten
Nie jest to do końca powiedziane. Może to być kolejny.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 lis 2008, 18:35

Plesim pisze:Nie jest to do końca powiedziane.
Tego na chwilę obecną chyba nikt nie wie. Niby wszystko się zgadza, poza jednym: ten autobus, kupiony przez MPK ma silnik MANa Euro 3. Inaczej nie spełniłby wymogów tamtejszego ZTMu. ZNS też twierdzi, że Kielcom sprzedał inny autobus, a w trakcie rpzebudowy ma jeszcze 7 kolejnych Jelczy - SAMów.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 29 lis 2008, 22:49

Bym się ździwił, zwłasza że widziałem zdjęcie zaraz po przyjździe do MPK na bydgoskich numerach. Nie jestem pewien ale balchy się zgadzały.

[ Dodano: Sob 29 Lis, 2008 22:51 ]
Abstrachując od innych egzemplarzy. Jak dla mnie sprawa jest jasna że jeśli KMŁ nie kupił pierwszej sztuki to nie kupi takiego Jelcza w ogóle.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 30 lis 2008, 14:26

Filip7370 pisze:Bym się ździwił, zwłasza że widziałem zdjęcie zaraz po przyjździe do MPK na bydgoskich numerach. Nie jestem pewien ale balchy się zgadzały.
Blachy się właśnie nie zgadzały i stąd całe zamieszanie.
Filip7370 pisze:Jak dla mnie sprawa jest jasna że jeśli KMŁ nie kupił pierwszej sztuki to nie kupi takiego Jelcza w ogóle.
Czyli KMŁ może kupować tylko pierwsze sztuki danego modelu? :-k

ODPOWIEDZ