[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2009

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 14 gru 2008, 13:05

przewoz pisze:
bohun pisze:Hafasowi bym nie wierzył. IC jedyne EZT jakie posiada ma obwarowane umową na obsługę linii Warszawa - Łódź póki co.
To raz, a dwa: czasy przejazdu Siedlce - Mińsk nierealne dla serii EN57, a przesadzone dla ED74. Pośrednie, więc wagony, jak do tej pory.
No i bardzo dobrze ;-) . W każdym razie w te wakacje Kasztelan był na EN57, dlatego obawiałem się kibla...
Pozdrawiam.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 gru 2008, 15:40

bohun pisze:to PLKa najpierw zmieniła Regulamin (pociąg w całej relacji musi mieć jednakowy termin) co spowodowało w kilku miejscach parę pociągów w tej samej trasie. Po czym pod koniec października zmieniła zasady łączenia relacji na linii średnicowej, co spowodowało trasowanie części pociągów od nowa - stąd występują (niestety) odchyłki w paru miejscach, które zostały zauważone zbyt późno
No dobra, jakoś daruję - tylko rozkład trzeba uporzadkować, przynajmniej tam gdzie godziny się pokrywają. "łamanie" numeru pociągu jest możliwe i stosowny opis.... w takim układzie moje "zarzuty" do rozkładu to brak taktu, choć i tu widzę ,że jest to spowodowane 4- minutowym głównie taktem na średnicy, więc siłą rzeczy zamiast 10-15 zwykle wychodziło 12-16...
Na swojej linii parę mińskich bym lekko poprzesuwał, ale zobaczymy. Może wystarczy tak, jak jest.
Ciekawe, jak się udało dziś rozłączanie Flirta w Mińsku. Jest oznaczone w rozkładzie, ciekawe ile ludzi przeganiali ;)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 14 gru 2008, 15:45

przewoz pisze: No dobra, jakoś daruję - tylko rozkład trzeba uporzadkować, przynajmniej tam gdzie godziny się pokrywają. "łamanie" numeru pociągu jest możliwe i stosowny opis....
I tu pytanie czy lepiej bawić sie w 30 opisów które trzeba znaleźć (co w naszym społeczeństwie niestety jest sztuką) czy stałe terminy (C, D) przy godzinach pokrywających się.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 gru 2008, 15:54

bohun pisze:I tu pytanie czy lepiej bawić sie w 30 opisów które trzeba znaleźć (co w naszym społeczeństwie niestety jest sztuką) czy stałe terminy (C, D) przy godzinach pokrywających się.
Już jest ciężko. Patrzę na moją KM2 i co widzę:
815:C, 30825:D#, i 30861:Dx.

Najważniejszym odcinkiem będzie Warszawa - Mińsk i tu powinna być jakas jednoznacza informacja, że na tym odcinku pociąg jedzie codziennie...
Ale potem podział w Dx i D#, których znaczenia chyba nie zapamiętam. Przy czym zarówno w Dx i D# pociąg jedzie z Grodziska, ale tylkow Dx jedzie do Mrozów. No porąbane lekko, co nie?
Rozumiem oczywiście, że to skrajny przypadek, chyba nie ma więcej takich pociągów w całej sieci KM, ale coś z takimi trzeba zrobić, bo ludzie się zwyczajnie pogubią.

Gratuluję KMowi umieszczenia rozkładu wspólnego SKM+KM. Trzeba rozpropagować tą wiadomość, bo moze mało czytelny (uwzględnia wszystkie pociągi), ale potrzebny. :!:

I jedna uwaga. 4 minutowy odstęp miedzy pociągami na Mińsk i Tłuszcz, prawie zawsze bedzie powodowało opóźnienie tego drugiego... Już można typować, że codziennością będą 2-3 minutowe opóźnienia (od Rembertowa) pociągów: 20721, 304263, 40825, 20723, Łukowianki... etc. Być moze przy takcie 4 minuty dąło by się zrobić pociągi od Wschodniej do Rembertowa co równe 8 minut, przynajmniej przez większość szczytu... Teraz trochę późno. Zobaczę jak dziś poradzi sobie Łukowianka.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 gru 2008, 17:46

Podmiejski z Czachówka do Iłowa... przez Śródmieście. Dla tych co chcą z Gdańskiego dowózka Warszawa Wola - > Warszawa Praga. Ale cuda :shock: .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 gru 2008, 17:47

Podmiejski z Czachówka do Iłowa... przez Śródmieście. Dla tych co chcą z Gdańskiego dowózka Warszawa Wola - > Warszawa Praga. Ale cuda .
Żaden cud... do tej pory pociąg do Iłowa jechał z Zachodniej przez Centralny o tej porze....

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 14 gru 2008, 19:50

przewoz pisze:Gratuluję KMowi umieszczenia rozkładu wspólnego SKM+KM. Trzeba rozpropagować tą wiadomość, bo moze mało czytelny (uwzględnia wszystkie pociągi), ale potrzebny. :!:
A czy KM i SKM nie mogą tworzyć wersji rozkładów w necie podobnych do tych ZTM?
Te koszmarne tabelki są znacznie mniej czytelne niż rozkłady ZTM.
SKM miała kiedyś takie "dobre" rozkłady internetowe, ale potem zniknęły.

Poza tym do tych tabelek po kilkanaście odniesień... Np. ten pociąg jeździ w dni powszednie i niedziele, bez sobót, tamten w dni powszednie bez świąt, inny w wakacje także w dzień powszedni.. Po co utrudniać wszystkim życie? Nie może być po prostu rozkład na dzień powszedni oraz sobotę i święto?

No i ta nieżyciowa mnogność relacji... Czy te kilka kursów bezpośrednich np. Radomia do Mińska jest naprawdę konieczna? Te długie połączenia się notorycznie opóźniają. A znaczna większość pasażerów i tak jeździ do Warszawy. Wszystkie pociągi z szerokopojętego zachodu powinny kończyć na Dworcu Wschodnim, a ze wschodu na Zachodnim. To pozwoliłoby stworzyć kilka prostych konkretnych linii. Mniej komplikacji, mniej biurokracji..

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 gru 2008, 19:52

Andrzej pisze:Wszystkie pociągi z szerokopojętego zachodu powinny kończyć na Dworcu Wschodnim, a ze wschodu na Zachodnim. To pozwoliłoby stworzyć kilka prostych konkretnych linii. Mniej komplikacji, mniej biurokracji..
A średnica jest z gumy i wszystko zmieści...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 gru 2008, 20:05

A czy KM i SKM nie mogą tworzyć wersji rozkładów w necie podobnych do tych ZTM?
Taki rozkład jak robi kolej ma swoją zasadniczą zaletę - wiesz co gdzie i o której.
W rozkładzie a'la ZTM musiałbyś patrzeć na osobną tabelkę o której dotrzesz i tu łatwo o pomyłkę.
Podział na dni robocze i soboty+niedziele (po kolejowemu D i C) to niezła koncepcja.
Andrzej pisze:No i ta nieżyciowa mnogność relacji...
Widzisz. Jak chcesz mieć taką częstotliwość to nie ma innego wyboru. Inaczej przy 5-ciu liniach obsługiwanych przez średnicę (Iłowo i Tłuszcz to margines) czestotliwość wyniosła by co jakieś 20 minut w najlepszym wypadku.
Poza tym są osoby, które korzystają z tych połączeń. W starym rozkładzie moja linia była łączona głównie ze skierniewicką i po opublikowaniu nowego rozkładu, gdzie każdy pociąg do siedlec jedzie z zachodniej i mało który do Mińska jedzie od Włoc, od razu pojawiły się głosy niezadowolenia na lokalnych forach...

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 14 gru 2008, 20:06

TGM pisze:Podmiejski z Czachówka do Iłowa... przez Śródmieście.:shock: .
Szkoda, że kosztem bezpośredniego Czachówek-Tłuszcz. Zdarzało się, że ktoś z okolic Rakowca, czy np. p.o. Aleje Jerozolimskie jechał przykładowo do Wołomina. To było bardzo wygodne połączenie.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 gru 2008, 20:10

laczor pisze:Szkoda, że kosztem bezpośredniego Czachówek-Tłuszcz. Zdarzało się, że ktoś z okolic Rakowca
tylko ile osób to było...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 14 gru 2008, 20:12

Sam wielokrotnie byłem świadkiem jak np. ktoś kto wsiadł na Alejach kupował bilet do stacji z linii tłuszczańskiej.
Choć oczywiście miejmy nadzieję, że to Iłowo też się sprawdzi.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 14 gru 2008, 20:22

Ot niespodzianka, Chopin na Westbahnhofie :-k
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 gru 2008, 20:27

TGM pisze: Dla tych co chcą z Gdańskiego dowózka Warszawa Wola - > Warszawa Praga. Ale cuda :shock: .
Do 4. 01.09r
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 gru 2008, 21:41

przewoz pisze:
Podmiejski z Czachówka do Iłowa... przez Śródmieście. Dla tych co chcą z Gdańskiego dowózka Warszawa Wola - > Warszawa Praga. Ale cuda .
Żaden cud... do tej pory pociąg do Iłowa jechał z Zachodniej przez Centralny o tej porze....
A dawali dowozówkę? Bo ja sobie jej nie przypominam.

[ Dodano: Nie 14 Gru, 2008 21:42 ]
rufio198 pisze:
TGM pisze: Dla tych co chcą z Gdańskiego dowózka Warszawa Wola - > Warszawa Praga. Ale cuda :shock: .
Do 4. 01.09r
Hafas twierdzi: jazda: codziennie

ODPOWIEDZ