No i bardzo dobrze . W każdym razie w te wakacje Kasztelan był na EN57, dlatego obawiałem się kibla...przewoz pisze:To raz, a dwa: czasy przejazdu Siedlce - Mińsk nierealne dla serii EN57, a przesadzone dla ED74. Pośrednie, więc wagony, jak do tej pory.bohun pisze:Hafasowi bym nie wierzył. IC jedyne EZT jakie posiada ma obwarowane umową na obsługę linii Warszawa - Łódź póki co.
[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2009
Moderator: JacekM
Pozdrawiam.
No dobra, jakoś daruję - tylko rozkład trzeba uporzadkować, przynajmniej tam gdzie godziny się pokrywają. "łamanie" numeru pociągu jest możliwe i stosowny opis.... w takim układzie moje "zarzuty" do rozkładu to brak taktu, choć i tu widzę ,że jest to spowodowane 4- minutowym głównie taktem na średnicy, więc siłą rzeczy zamiast 10-15 zwykle wychodziło 12-16...bohun pisze:to PLKa najpierw zmieniła Regulamin (pociąg w całej relacji musi mieć jednakowy termin) co spowodowało w kilku miejscach parę pociągów w tej samej trasie. Po czym pod koniec października zmieniła zasady łączenia relacji na linii średnicowej, co spowodowało trasowanie części pociągów od nowa - stąd występują (niestety) odchyłki w paru miejscach, które zostały zauważone zbyt późno
Na swojej linii parę mińskich bym lekko poprzesuwał, ale zobaczymy. Może wystarczy tak, jak jest.
Ciekawe, jak się udało dziś rozłączanie Flirta w Mińsku. Jest oznaczone w rozkładzie, ciekawe ile ludzi przeganiali
I tu pytanie czy lepiej bawić sie w 30 opisów które trzeba znaleźć (co w naszym społeczeństwie niestety jest sztuką) czy stałe terminy (C, D) przy godzinach pokrywających się.przewoz pisze: No dobra, jakoś daruję - tylko rozkład trzeba uporzadkować, przynajmniej tam gdzie godziny się pokrywają. "łamanie" numeru pociągu jest możliwe i stosowny opis....
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Już jest ciężko. Patrzę na moją KM2 i co widzę:bohun pisze:I tu pytanie czy lepiej bawić sie w 30 opisów które trzeba znaleźć (co w naszym społeczeństwie niestety jest sztuką) czy stałe terminy (C, D) przy godzinach pokrywających się.
815:C, 30825:D#, i 30861:Dx.
Najważniejszym odcinkiem będzie Warszawa - Mińsk i tu powinna być jakas jednoznacza informacja, że na tym odcinku pociąg jedzie codziennie...
Ale potem podział w Dx i D#, których znaczenia chyba nie zapamiętam. Przy czym zarówno w Dx i D# pociąg jedzie z Grodziska, ale tylkow Dx jedzie do Mrozów. No porąbane lekko, co nie?
Rozumiem oczywiście, że to skrajny przypadek, chyba nie ma więcej takich pociągów w całej sieci KM, ale coś z takimi trzeba zrobić, bo ludzie się zwyczajnie pogubią.
Gratuluję KMowi umieszczenia rozkładu wspólnego SKM+KM. Trzeba rozpropagować tą wiadomość, bo moze mało czytelny (uwzględnia wszystkie pociągi), ale potrzebny.
I jedna uwaga. 4 minutowy odstęp miedzy pociągami na Mińsk i Tłuszcz, prawie zawsze bedzie powodowało opóźnienie tego drugiego... Już można typować, że codziennością będą 2-3 minutowe opóźnienia (od Rembertowa) pociągów: 20721, 304263, 40825, 20723, Łukowianki... etc. Być moze przy takcie 4 minuty dąło by się zrobić pociągi od Wschodniej do Rembertowa co równe 8 minut, przynajmniej przez większość szczytu... Teraz trochę późno. Zobaczę jak dziś poradzi sobie Łukowianka.
A czy KM i SKM nie mogą tworzyć wersji rozkładów w necie podobnych do tych ZTM?przewoz pisze:Gratuluję KMowi umieszczenia rozkładu wspólnego SKM+KM. Trzeba rozpropagować tą wiadomość, bo moze mało czytelny (uwzględnia wszystkie pociągi), ale potrzebny.
Te koszmarne tabelki są znacznie mniej czytelne niż rozkłady ZTM.
SKM miała kiedyś takie "dobre" rozkłady internetowe, ale potem zniknęły.
Poza tym do tych tabelek po kilkanaście odniesień... Np. ten pociąg jeździ w dni powszednie i niedziele, bez sobót, tamten w dni powszednie bez świąt, inny w wakacje także w dzień powszedni.. Po co utrudniać wszystkim życie? Nie może być po prostu rozkład na dzień powszedni oraz sobotę i święto?
No i ta nieżyciowa mnogność relacji... Czy te kilka kursów bezpośrednich np. Radomia do Mińska jest naprawdę konieczna? Te długie połączenia się notorycznie opóźniają. A znaczna większość pasażerów i tak jeździ do Warszawy. Wszystkie pociągi z szerokopojętego zachodu powinny kończyć na Dworcu Wschodnim, a ze wschodu na Zachodnim. To pozwoliłoby stworzyć kilka prostych konkretnych linii. Mniej komplikacji, mniej biurokracji..
A średnica jest z gumy i wszystko zmieści...Andrzej pisze:Wszystkie pociągi z szerokopojętego zachodu powinny kończyć na Dworcu Wschodnim, a ze wschodu na Zachodnim. To pozwoliłoby stworzyć kilka prostych konkretnych linii. Mniej komplikacji, mniej biurokracji..
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Taki rozkład jak robi kolej ma swoją zasadniczą zaletę - wiesz co gdzie i o której.A czy KM i SKM nie mogą tworzyć wersji rozkładów w necie podobnych do tych ZTM?
W rozkładzie a'la ZTM musiałbyś patrzeć na osobną tabelkę o której dotrzesz i tu łatwo o pomyłkę.
Podział na dni robocze i soboty+niedziele (po kolejowemu D i C) to niezła koncepcja.
Widzisz. Jak chcesz mieć taką częstotliwość to nie ma innego wyboru. Inaczej przy 5-ciu liniach obsługiwanych przez średnicę (Iłowo i Tłuszcz to margines) czestotliwość wyniosła by co jakieś 20 minut w najlepszym wypadku.Andrzej pisze:No i ta nieżyciowa mnogność relacji...
Poza tym są osoby, które korzystają z tych połączeń. W starym rozkładzie moja linia była łączona głównie ze skierniewicką i po opublikowaniu nowego rozkładu, gdzie każdy pociąg do siedlec jedzie z zachodniej i mało który do Mińska jedzie od Włoc, od razu pojawiły się głosy niezadowolenia na lokalnych forach...
Szkoda, że kosztem bezpośredniego Czachówek-Tłuszcz. Zdarzało się, że ktoś z okolic Rakowca, czy np. p.o. Aleje Jerozolimskie jechał przykładowo do Wołomina. To było bardzo wygodne połączenie.TGM pisze:Podmiejski z Czachówka do Iłowa... przez Śródmieście. .
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Sam wielokrotnie byłem świadkiem jak np. ktoś kto wsiadł na Alejach kupował bilet do stacji z linii tłuszczańskiej.
Choć oczywiście miejmy nadzieję, że to Iłowo też się sprawdzi.
Choć oczywiście miejmy nadzieję, że to Iłowo też się sprawdzi.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
- a/p TALENT
- Posty: 1716
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Do 4. 01.09rTGM pisze: Dla tych co chcą z Gdańskiego dowózka Warszawa Wola - > Warszawa Praga. Ale cuda .
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
A dawali dowozówkę? Bo ja sobie jej nie przypominam.przewoz pisze:Żaden cud... do tej pory pociąg do Iłowa jechał z Zachodniej przez Centralny o tej porze....Podmiejski z Czachówka do Iłowa... przez Śródmieście. Dla tych co chcą z Gdańskiego dowózka Warszawa Wola - > Warszawa Praga. Ale cuda .
[ Dodano: Nie 14 Gru, 2008 21:42 ]
Hafas twierdzi: jazda: codziennierufio198 pisze:Do 4. 01.09rTGM pisze: Dla tych co chcą z Gdańskiego dowózka Warszawa Wola - > Warszawa Praga. Ale cuda .