Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 gru 2008, 21:57

No niby nie ma, ale budowa trwa, jest nawet na stronie zdjęcie gotowego pudła i informacja, że "podzespoły czekają na montaż". Biorąc pod uwagę projekt EC Enginieering, może być ciekawa (chociaż udział IElu zamiast, na przykład, Medcomu, studzi mój entuzjazm ;) ).

No, to w takim razie wiesz, do kiedy czekać z przetargiem na loki dla KM - aż Jakubas się z elektrykiem pasażerskim wykokosi. Albo złoży go z komponentów 19WE :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 gru 2008, 22:16

Glonojad pisze:Biorąc pod uwagę projekt EC Enginieering, może być ciekawa
Już jest ciekawie w tym projekcie, ale to problem głównie Gliwic.
Glonojad pisze:podzespoły czekają na montaż
Próby. Czekać na montaż sobie można latami ;)
Dla Gliwic jest to projekt drugorzędny. Nie mają ludzi do przeróbek ET22, EL2 i EP09 (wszędzie opóźnienia), co tu mówić o E6ACT...
Glonojad pisze:chociaż udział IElu zamiast, na przykład, Medcomu, studzi mój entuzjazm
Nieoficjalnie dowiedziałem się, że Medcom coś tam działa przy napędzie do "nowej lokomotywy" jak to określił mój znajomy. Wiedząc o dobrych relacjach z Newagiem mogę przypuszczać, że wiem o jaką lokomotywę może chodzić...
Ale to oczywiście faza wstępna, do owoców może być jeszcze daleko.
Mi Medcom tylko raz podpadł: napędem w EN57KM i EW60. Pesa ich wywaliła z ED74, nie wiem czemu, choć tramy w Wawie jakoś jeżdżą, to może i 19WE będzie jeździło z ich napędem i ta ich lokomotywa. Byle nie spieprzyli EN57 na asynchronach. ;-)
Glonojad pisze:No, to w takim razie wiesz, do kiedy czekać z przetargiem na loki
dla KM - aż Jakubas się z elektrykiem pasażerskim wykokosi.
U.... nie tak długo nie chcę czekać ;-) . Czesi swoją 109E robili 4 lata (fakt, wielosystemowa). To nie takie proste jak się wydaje.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 gru 2008, 22:27

Napęd jest bez wątpienia mocną stroną 120N; ale o tym, że w ED74 nie ma aparatury Medcomu, to nie wiedziałem. :-s :-k

Wiem, że projektowanie pojazdu szynowego to złożona sprawa, ale Newag udowodnił,że nie takie rzeczy.... ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 sty 2009, 1:52

Obrazek
Zima zmroziła FLIRT-y

śmik2009-01-09, ostatnia aktualizacja 2009-01-10 00:00

Z ostatnią falą mrozów przegrały najnowsze pociągi dostarczone przez szwajcarskiego Stadlera. Cztery z dziesięciu składów poszły do naprawy

Jeżdżące od kilku miesięcy po torach naszego regionu FLIRT-y są dumą Kolei Mazowieckich. Kosztowały aż 22 mln zł za sztukę. Okazuje się jednak, że produkt ze Szwajcarii też może się popsuć. Przyczyną awarii był najprawdopodobniej mróz. - W czwartek popsuły się tzw. falowniki, które przetwarzają prąd. Pociągi nie zdążyły wyjechać na trasę. Od razu zostały przeciągnięte do Siedlec, gdzie znajduje się fabryka i serwis Stadlera - mówi Agnieszka Derek z Kolei Mazowieckich.

Przewoźnik czeka teraz na sprowadzenie ze Szwajcarii części wymiennych. Naprawa odbędzie się w ramach gwarancji. - Lepiej, żeby wszelkie niedociągnięcia wyszły teraz - uważa Agnieszka Derek. - Producent musi je jak najszybciej usunąć - dodaje. Liczy, że pociągi wrócą na trasę do Siedlec i Mińska Maz. w przyszłym tygodniu. Na razie zastępują je stare składy typu EN-57. Ponieważ pociągów ubyło, niektóre składy trzeba było skrócić i w godzinach szczytu jest większy tłok.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... IRT_y.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

bruno
Posty: 351
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:49
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bruno » 10 sty 2009, 20:54

Wiadomo ile jednostek się popsuło ?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 sty 2009, 21:48

I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 sty 2009, 11:36

Dzisiaj miały przyjśc na Ochote 2 sztuki z miasta Świętej Wieży. Czy przyszły to nie wiem ,miejmy nadzieje że zostały nad nimi odprawione egzekwia zeby jeździły a nie psuły sie .
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 sty 2009, 11:49

rufio198 pisze:miejmy nadzieje że zostały nad nimi odprawione egzekwia zeby jeździły a nie psuły sie .
wolałbym skuteczne działania serwisowe ;)
Bo że szybkie, to wiadomo - muszą być szybkie.

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 13 sty 2009, 16:04

Czy z FLIRTAMi jest wszystko ok? Wczoraj około 14:30 widziałem wjeżdżające do Siedlec 2 FLIRTy a dziś o tej samej godzinie wtaczało się 2x EN57

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 sty 2009, 16:09

Zari pisze:Czy z FLIRTAMi jest wszystko ok? Wczoraj około 14:30 widziałem wjeżdżające do Siedlec 2 FLIRTy a dziś o tej samej godzinie wtaczało się 2x EN57
Od piątku jeden w porywach do dwóch (w czwartek i piątek chyba) obiegów jest na EN57... Jak jedna para z Siedlec wróciła z serwisu, to jest 8 sztuk ,czyli brakuje 2-sztuk dla jednego obiegu...

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 14 sty 2009, 13:45

Dziś po 10:20 widziałem Flirta w Sulejówku. Jechał w stronę Siedlec i pierwsza jednostka wydawała niepokojące odgłosy :-k Z drugą było już ok...

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 14 sty 2009, 13:51

Może to nie jednostka wydawała takie odgłosy tylko zooole :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2009, 13:58

przewoz pisze: Od piątku jeden w porywach do dwóch (w czwartek i piątek chyba) obiegów jest na EN57... Jak jedna para z Siedlec wróciła z serwisu, to jest 8 sztuk ,czyli brakuje 2-sztuk dla jednego obiegu...
Momencik, mam dwa pytanka jeśli można ;)

1) czy wszystkie Flirty są rozpisane na obiegi, bez żadnej rezerwy?
2) czy jeżdżą w stałych parach i w związku z tym na serwis też jeżdżą parami?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 sty 2009, 19:33

1) Wszystkie Flirty jeżdżą w obiegach - nie ma żadnej rezzerwy
2) Nie- nie jeżdżą w stałych parach
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 sty 2009, 19:46

rufio198 pisze:1) Wszystkie Flirty jeżdżą w obiegach - nie ma żadnej rezzerwy
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale Flirtów jest 10, a obiegów cztery dwujednostkowe (w tym jeden dzielony w MMaz i później spinany na Ochocie).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ