Trasa TysiÄ clecia
Moderator: Wiliam
Nie zapominajmy o połączeniu torowiska w pn Al. Tysiąclecia z torowiskiem na Starzyńskiego.Szamot pisze:Abstrahując od problemow technicznych związanych z brakiem alternatywy szynowej w relacji Praga Płn. - Praga Płn. to atrakcyjność komunikacyjną ciągu Żaba - Dw. Wschodni - Al. Tysiąclecia - Gocław/Gocławek można ocenić przy:
1) uwzględnieniu nowego dworca autobusowego dalekobieżnego i podmiejskiego
2) oszacowaniu wzrostu wagi komunikacyjnej Dw. Wschodniego - również w kolejowych relacjach dalekobieżnych (kosztem odciążenia Dw. Centralnego)
3) uwzględnieniu planowanych tam inwestycji biurowych, jak i związanych z poprawą obsługi komunikacyjnej rejonu Dw.Wschodniego (Transport kreuje zagospodarowanie terenu)
Nie wiem na ile w przytaczanych symulacjach jest to uwzględnione. Też zgodze się, że być może obecnie sa pilniejsze inwestycje niz akurat północny odcinek szyny w Al. Tysiąclecia - niemniej z tego co wiem idzie o rezerwe terenu by relacja mogła powstać kiedykolwiek...
Zyskujemy połączenie dwóch dworców Gdańskiego i Wschodniego oraz dwaorca PKS jednym wygodnym środkiem transportu, który na tym odcinku mógłby nawet funkcjonować na parametrach szybkiego tramwaju.
Oczywiście żeby to zadziałało potrzebny jest rozsądny projekt przebudowy węzła Żaba a nie kolejne głupie oszczędności.
Schowanie torów kolejowych w wykopie WSZĘDZIE w Warszawie by się przydało. Na razie tory w Warszawie skutecznie dzielą a nie łączą co szczgólnie widac na linii Otwockiej.jasiu pisze:na stacji Pl. Wilsona nie hula wiatr, i nie śmierdzi. A poza tym schowanie torów do wykopu dobrze by zrobiło tkance miejskiej Pragi, w końcu to prawie środek miasta.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tak, tylko tutaj wkraczamy już na poziom fantastyki.Rosa pisze:RER jest normalna koleją a jeździ w Paryżu pod ziemią.chudzini7 pisze:Tym właśnie różni się normalna kolej od metra, że w 99% jeździ na powierzchni.......... Może w ogole wyrzucić całą kolej podmiejską i w jej miejsce budować metro ?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
SISKOM zaczął wiercić dziure w brzuchu urzędnikom w sprawie rezerwy pod tramwaj od Wschodniego do Żaby.
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1583431 ... omosc.html
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1583431 ... omosc.html
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
3,2 km długości, dwa razy po dwa pasy szerokości oraz tory kolejowe - tak miała wyglądać Trasa Tysiąclecia.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Ojej czepiasz się, widać tory dziennikarzowi się tylko z jednym kojarzą.tarantula01 pisze:3,2 km długości, dwa razy po dwa pasy szerokości oraz tory kolejowe - tak miała wyglądać Trasa Tysiąclecia.
No chyba że chciał się wykazać znastwem tematu i stwierdził, że torowisko tramwajowe na tym odcinku zostanie wykonane z szyn o profilu kolejowym
Chociaż po namyśle stwierdzam, że piszący tą notkę źle odczytał schemat węzła Żaba.
całość rysunku od prawej strony wziął za Al. Tysiąclecia, i uznał że te niebieskie tory kolejowe bbiegną w pasie rozdziały jezdni
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Godzinę po złożeniu pisma miasto się samo odezwało.SławekM pisze:Najprawdopodobniej apele SISKOMu nic nie dadzą, bo miasto wie lepiej...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji