Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
Jamnik
- Posty: 3835
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Jamnik » 02 maja 2006, 9:34
levar pisze:A jeśli chodzi o "zimny guzik", to już dawno byłem zdania, że powinien on obowiązywać przez cały rok. BTW., niejednokrotnie obserwowałem sytuację, gdy starsi ludzie wyciągają rękę do przycisku. Przyzwyczaili się w końcu (po dwóch latach, niech żyje postępowość
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
), piktogram wisi, a przycisk nie działa. No comments
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Zdecydowanie popieram
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
-
Ryży
- Posty: 965
- Rejestracja: 22 sty 2006, 17:01
- Lokalizacja: 9-tka
Post
autor: Ryży » 02 maja 2006, 12:50
Jednak "ciepły guzik" kierowcy używają na przystankach "na żądanie" ... Już nie jedno krotnie to widziałem.[szczególnie w U18,bo nie pokazuje,z których drzwi ktoś chce wyjść]
-
fraktal
- Posty: 5491
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 02 maja 2006, 13:15
Dziennik pisze: Dyrekcja Miejskich Zakładów Autobusowych zakazała kierowcom włączania nawiewu w 80 klimatyzowanych przegubowcach. Włączanie nawiewu powoduje wzrost zużycia paliwa o blisko 10l/100km, a my musimy szanować publiczny grosz - twierdzi Roman Gogacz, szef działu techniczno-eksploatacyjnego MZA. 80 przegubowców, które dziennie przejeżdżają ok. 300 km po mieście zużyłoby dodatkowo 2400l. oleju za blisko 5 tys. złotych (...) To, że teraz oszczędzamy nie oznacza, że nie będziemy włączać zimnego nadmuchu - zapewnia Gogacz. - Ustalamy właśnie, kiedy będziemy to robić. W upały klimatyzacja na pewno będzie działać. - (...) Jednak upalnych dni jest w Polsce maksimum 40 w roku, a w miejskich autobusach robi się duszno już przy kilkunastu stopniach.
Przecież temp. wewnątrz pojazdu miała sterować wyłącznie elektronika. Kierowca nie może podobno niczego włączać ani wyłączać....
W zeszłą środę Woronicza wysłała SU 18 na jedną z brygad 195 i muszę powiedzieć, że w autobusie było chłodniej niż na zewnątrz. Komfort jazdy - dobry, na pewno dużo lepszy niż w SU15 z uchylnymi okienkami. Tylko, że, moim zdaniem, klima przydałaby się o wiele bardziej w SU15 niż SU18, który ma duże rozsuwane okna.
-
Ryży
- Posty: 965
- Rejestracja: 22 sty 2006, 17:01
- Lokalizacja: 9-tka
Post
autor: Ryży » 02 maja 2006, 13:45
Kierowca w U18 ma taki malutki przycisk,żeby wyłączyć/włączyć klime...
-
Kra
- Posty: 1941
- Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
- Lokalizacja: Żoliborz/Bielany
Post
autor: Kra » 02 maja 2006, 15:33
fraktal pisze:Dziennik pisze: Dyrekcja Miejskich Zakładów Autobusowych zakazała kierowcom włączania nawiewu w 80 klimatyzowanych przegubowcach. Włączanie nawiewu powoduje wzrost zużycia paliwa o blisko 10l/100km, a my musimy szanować publiczny grosz - twierdzi Roman Gogacz, szef działu techniczno-eksploatacyjnego MZA. 80 przegubowców, które dziennie przejeżdżają ok. 300 km po mieście zużyłoby dodatkowo 2400l. oleju za blisko 5 tys. złotych (...) To, że teraz oszczędzamy nie oznacza, że nie będziemy włączać zimnego nadmuchu - zapewnia Gogacz. - Ustalamy właśnie, kiedy będziemy to robić. W upały klimatyzacja na pewno będzie działać. - (...) Jednak upalnych dni jest w Polsce maksimum 40 w roku, a w miejskich autobusach robi się duszno już przy kilkunastu stopniach.
Tylko, że, moim zdaniem, klima przydałaby się o wiele bardziej w SU15 niż SU18, który ma duże rozsuwane okna.
LITOŚCI, to po ... kupowano busy z klimatyzacją aby jej nie używać
Ciekaw jestem czy ów Gogacz jeździ busem ze wszystkimi zamkniętymi oknami i wyłączoną klimatyzacją. Po takiej wypowiedzi nie zostaje nic innego niż samemu otwierać te blokady powołując się na wypowiedź szanownego szefa.
![:evil: :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
MZ
- Słońce Radomia
- Posty: 8621
- Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
- Lokalizacja: Radom
-
Kontakt:
Post
autor: MZ » 02 maja 2006, 16:02
Kra pisze:Po takiej wypowiedzi nie zostaje nic innego niż samemu otwierać te blokady powołując się na wypowiedź szanownego szefa.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Jeśli nie będzie działała klimatyzacja, to chyba nikt nie będzie na tyle głupi, żeby wypuszczać na miasto autobusy z zablokowanymi oknami. Miejmy nadzieję...
![[-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
-
Ryży
- Posty: 965
- Rejestracja: 22 sty 2006, 17:01
- Lokalizacja: 9-tka
Post
autor: Ryży » 02 maja 2006, 16:04
Przecież w U18 okna mają odblokowane blokady okien więc nie wiem o co chodzi...można do woli otwierać okna
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
MZ
- Słońce Radomia
- Posty: 8621
- Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
- Lokalizacja: Radom
-
Kontakt:
Post
autor: MZ » 02 maja 2006, 16:21
ryzy1 pisze:okna mają odblokowane blokady okien
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
No trudno byłoby, żeby okna miały "odblokowane blokady" na przykład drzwi
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
.
-
fraktal
- Posty: 5491
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 02 maja 2006, 18:55
Co do SU18 z Woronicza, można w nich otwierać okna do woli, jeżeli chodzi o te z Ostrobramskiej, tutaj już nie byłbym tego taki pewien.
-
Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
-
Kontakt:
Post
autor: Kleszczu » 02 maja 2006, 19:23
ryzy1 pisze:Jednak "ciepły guzik" kierowcy używają na przystankach "na żądanie" ...
Racja. Spotykam się z tym w ostatnim czasie dośc często w Mobilisie. Choć kilka dni temu kierowca 127 -wóz #3355 używał "ciepłego guzika" na mniej obciążonnych przystankach na ks. Chrościckiego we Włochach.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
Jamnik
- Posty: 3835
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Jamnik » 02 maja 2006, 19:32
Z moich obserwacji wynika, że kierowcy najczęściej uzywają ciepłego guzika w następujących sytuacjach:
- na pętlach
- na przystankach na żądanie
- gdy widać, że nikt nie chce wsiąść ani wysiąść
- gdy są przed czasem.
Bardzo zastanawia mnie jednak, czy kierowcy mają prawo używać ciepłego guzika przez cały rok.
-
SławekM
- (solaris8315)
- Posty: 17699
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
-
Kontakt:
Post
autor: SławekM » 02 maja 2006, 21:37
jakoś w innych miastach są cały rok i jest dobrze
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
JacekM
- Śnieżynka
- Posty: 10151
- Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
- Lokalizacja: OX11
Post
autor: JacekM » 02 maja 2006, 21:44
Dziwisz się? Dla mieszkańców innych miast używanie "ciepłego guzika" jest swoistym chlebem powszednim
Jamnik pisze:Bardzo zastanawia mnie jednak, czy kierowcy mają prawo używać ciepłego guzika przez cały rok.
Niestety chyba nie
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
-
SławekM
- (solaris8315)
- Posty: 17699
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
-
Kontakt:
Post
autor: SławekM » 02 maja 2006, 22:01
a u nas nie ma otwierania na przycisk cały rok bo (nie chce nikogo urazic) jestesmy "warszawskimi hrabami" gdzie drzwi powinny sie otwierac same przez cały rok
-
JacekM
- Śnieżynka
- Posty: 10151
- Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
- Lokalizacja: OX11
Post
autor: JacekM » 02 maja 2006, 22:03
8315 pisze:a u nas nie ma otwierania na przycisk cały rok bo (nie chce nikogo urazic) jestesmy "warszawskimi hrabami" gdzie drzwi powinny sie otwierac same przez cały rok
Nie sądzę, by było to powodem...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.