Zdecydowanie popieramlevar pisze:A jeśli chodzi o "zimny guzik", to już dawno byłem zdania, że powinien on obowiązywać przez cały rok. BTW., niejednokrotnie obserwowałem sytuację, gdy starsi ludzie wyciągają rękę do przycisku. Przyzwyczaili się w końcu (po dwóch latach, niech żyje postępowość ), piktogram wisi, a przycisk nie działa. No comments
O chłodzeniu i niechłodzeniu
Przecież temp. wewnątrz pojazdu miała sterować wyłącznie elektronika. Kierowca nie może podobno niczego włączać ani wyłączać....Dziennik pisze: Dyrekcja Miejskich Zakładów Autobusowych zakazała kierowcom włączania nawiewu w 80 klimatyzowanych przegubowcach. Włączanie nawiewu powoduje wzrost zużycia paliwa o blisko 10l/100km, a my musimy szanować publiczny grosz - twierdzi Roman Gogacz, szef działu techniczno-eksploatacyjnego MZA. 80 przegubowców, które dziennie przejeżdżają ok. 300 km po mieście zużyłoby dodatkowo 2400l. oleju za blisko 5 tys. złotych (...) To, że teraz oszczędzamy nie oznacza, że nie będziemy włączać zimnego nadmuchu - zapewnia Gogacz. - Ustalamy właśnie, kiedy będziemy to robić. W upały klimatyzacja na pewno będzie działać. - (...) Jednak upalnych dni jest w Polsce maksimum 40 w roku, a w miejskich autobusach robi się duszno już przy kilkunastu stopniach.
W zeszłą środę Woronicza wysłała SU 18 na jedną z brygad 195 i muszę powiedzieć, że w autobusie było chłodniej niż na zewnątrz. Komfort jazdy - dobry, na pewno dużo lepszy niż w SU15 z uchylnymi okienkami. Tylko, że, moim zdaniem, klima przydałaby się o wiele bardziej w SU15 niż SU18, który ma duże rozsuwane okna.
LITOŚCI, to po ... kupowano busy z klimatyzacją aby jej nie używaćfraktal pisze:Tylko, że, moim zdaniem, klima przydałaby się o wiele bardziej w SU15 niż SU18, który ma duże rozsuwane okna.Dziennik pisze: Dyrekcja Miejskich Zakładów Autobusowych zakazała kierowcom włączania nawiewu w 80 klimatyzowanych przegubowcach. Włączanie nawiewu powoduje wzrost zużycia paliwa o blisko 10l/100km, a my musimy szanować publiczny grosz - twierdzi Roman Gogacz, szef działu techniczno-eksploatacyjnego MZA. 80 przegubowców, które dziennie przejeżdżają ok. 300 km po mieście zużyłoby dodatkowo 2400l. oleju za blisko 5 tys. złotych (...) To, że teraz oszczędzamy nie oznacza, że nie będziemy włączać zimnego nadmuchu - zapewnia Gogacz. - Ustalamy właśnie, kiedy będziemy to robić. W upały klimatyzacja na pewno będzie działać. - (...) Jednak upalnych dni jest w Polsce maksimum 40 w roku, a w miejskich autobusach robi się duszno już przy kilkunastu stopniach.
Ciekaw jestem czy ów Gogacz jeździ busem ze wszystkimi zamkniętymi oknami i wyłączoną klimatyzacją. Po takiej wypowiedzi nie zostaje nic innego niż samemu otwierać te blokady powołując się na wypowiedź szanownego szefa.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Racja. Spotykam się z tym w ostatnim czasie dośc często w Mobilisie. Choć kilka dni temu kierowca 127 -wóz #3355 używał "ciepłego guzika" na mniej obciążonnych przystankach na ks. Chrościckiego we Włochach.ryzy1 pisze:Jednak "ciepły guzik" kierowcy używają na przystankach "na żądanie" ...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Z moich obserwacji wynika, że kierowcy najczęściej uzywają ciepłego guzika w następujących sytuacjach:
- na pętlach
- na przystankach na żądanie
- gdy widać, że nikt nie chce wsiąść ani wysiąść
- gdy są przed czasem.
Bardzo zastanawia mnie jednak, czy kierowcy mają prawo używać ciepłego guzika przez cały rok.
- na pętlach
- na przystankach na żądanie
- gdy widać, że nikt nie chce wsiąść ani wysiąść
- gdy są przed czasem.
Bardzo zastanawia mnie jednak, czy kierowcy mają prawo używać ciepłego guzika przez cały rok.
Dziwisz się? Dla mieszkańców innych miast używanie "ciepłego guzika" jest swoistym chlebem powszednim
Niestety chyba nieJamnik pisze:Bardzo zastanawia mnie jednak, czy kierowcy mają prawo używać ciepłego guzika przez cały rok.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Nie sądzę, by było to powodem...8315 pisze:a u nas nie ma otwierania na przycisk cały rok bo (nie chce nikogo urazic) jestesmy "warszawskimi hrabami" gdzie drzwi powinny sie otwierac same przez cały rok
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.